י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בלומברג: גוגל מפצה על הירידה בתמיכה הישראלית בהיי-טק

חברות הון סיכון מתקשות להשקיע סכומים כמו בעבר וגם השקעת ממשלת ישראל בהיי-טק ירדה • חברות נוספות שהשקיעו בסטארט אפים ישראלים: פייסבוק, איביי ואפל

  • ו' טבת התשע"ב
בלומברג: גוגל מפצה על הירידה בתמיכה הישראלית בהיי-טק

ענקית החיפוש באינטרנט גוגל היא אחת החברות התומכות בתעשיית ההיי-טק הישראלית בשעה שהתמיכה המקומית נמצאת במגמת ירידה, כך נכתב היום באתר סוכנות הידיעות בלומברג.

בבלומברג מציינים כי באירוע גארז' גיקס שאירגן יוסי ורדי בנובמבר האחרון בלטה נוכחותו של דיוויד לאווי, ראש חטיבת רכישות ומיזוגים בגוגל וכי שבועיים אחרי האירוע שאירגן ורדי פתחה גוגל תוכנית מימון עבור היזמים בישראל.

עוד מציינים באתר כי ההשקעות הזרות חשובות לישראל בה 47% מהיצוא מגיע ממגזר היי-טק. הכסף שיגיע מגוגל ומחברות היי-טק אחרות אמור לפצות על הירידה בתמיכה מקומית.

"ברגע שקרנות הון סיכון מקומיות לא עוזרות לחברות צעירות בראשית דרכן, לא יקום בארץ דור חדש של חברות עבור משקיעים זרים ב-3-4 שנים הקרובות", אמר לבלומברג יוסי סימנה, ראש חברת המחקר IVC. "הסטארט אפים בישראל לא ייתקיימו ללא קרנות הון סיכון ישראליות", הוסיף.

מתוך 522 מיליון דולר שחברות הטכנולוגיה בישראל גייסו ברבעון השלישי של 2011, 96 מיליון דולר הגיעו מקרנות מקומיות, ירידה של 40% לעומת הרבעון השני וירידה של 12% לעומת הרבעון הראשון, לפי IVC. אחוז ההשקעה המקומית - 18%, היה הנמוך ביותר מאז החלה חברת המחקר לעקוב אחר המגזר ב-1999.

חברות השקעה ישראליות רבות, שנפגעו מהמיתון הגלובלי, לא היו מסוגלות לגייס כספים ו-2012 תהיה שנה מכרעת להחלמה שלהן, אמר סימנה לבלומברג. ההשקעה של ממשלת ישראל בתעשייה קוצצה ב-262 מיליון דולר (מיליארד שקל) בעשור האחרון.

בשנתיים האחרונות גוגל השקיעה במספר מיזמים בישראל בינהם לאב-פיקסיז, מפתחת משחקים שנרכשה תמורת 25 מיליון דולר וקוויקסי שנמכרה תמורת סכום שלא פורסם. חברות ענק נוספות שרכשו חברות ישראליות הן פייסבוק, איביי ולאחרונה אף אפל. אפל רכשה את חברת אנוביט הישראלית תמורת 300-400 מיליון דולר. העסקה נסגרה לפני כשבועיים. במסגרת העסקה, תקים אפל בישראל מרכז לפיתוח שבבים שיתבסס על רכישת אנוביט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד