כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצעת חוק להסדרת רכיבה על אופניים בכבישים בין עירוניים

האם נמצא הפיתרון להסדרת נושא רכיבת האופניים בדרכים בין-עירוניות? הצעת חוק חדשה מנסה לענות על הצורך להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם נהיגה בטוחה

הצעת חוק להסדרת רכיבה על אופניים בכבישים בין עירוניים

הצעת חוק חדשה שהוגשה לאחרונה על ידי חברי הכנסת זאב בילסקי ויריב לוין באה להסדיר את נושא רכיבת האופניים בדרך בין עירונית.

בשנים האחרונות עלה מספרם של רוכבי האופניים בצורה ניכרת. עם עליית מספרם של רוכבי האופניים בדרכים הבין עירוניות עלה גם מספרם של הנפגעים מפגיעת כלי רכב.

כדי להסדיר את נושא הרכיבה ולהבטיח כמה שניתן את שלומם של הרוכבים, מציעים חברי הכנסת בילסקי ולוין להקים מערך של כבישים מוסדרים לרוכבי האופניים.

הצעת החוק מבקשת להסדיר את הרכיבה בשני אופנים. האחד, בדרכים אותן ניתן לחסום בשעות בהן התנועה דלילה, יחסמו מספר כבישים והכניסה אליהן תהיה אך ורק לרוכבי האופניים ולרכב הליווי שלהם.

האופן השני, בדרכים שלא ניתן לחסום לחלוטין לכניסת כלי רכב מלבד אופניים, יוצבו ניידות משטרה, אשר תבטחנה את שלום הרוכבים. כל כלי רכב שיכנס לאזור שבו מתקיימת פעילות רכיבה יקבל התראה על הימצאותם של רוכבי אופניים באזור. בדיקה זו גם תבטיח שנהגים במצב של שכרות או עייפות לא ייכנסו לאזור המאובטח.

בנוסף לכך משטרת ישראל תדאג לנוכחות מוגברת בדרכים אלה, כך שאופנוענים של המשטרה יסיירו בהן ויסייעו לבטיחותם של הרוכבים.

כמו כן, מוצע לעגן בחוק כללים נוקשים אשר יחולו גם על רוכבי האופניים, אשר יגבירו את ניראותם על הכבישים ואת התנהלותם תוך כדי רכיבה. על רוכבי האופניים ייאסר לרכב עם אוזניות ויהיה עליהם להצמיד פסים זוהרים על הקסדה והבגדים.

בנוסף, מציעים חברי הכנסת בילסקי ולוין להקפיד על ריווח של 1.5 מטר בין כלי הרכב הנוסעים לצידם של רוכבי אופניים, כדי למנוע פגיעה.

ח״כ בילסקי בתגובה: "הגיעה העת שניישר קו עם מדינות המערב בכל הנוגע לחקיקה שתעגן את רכיבת אופניים. לא ייתכן שרוכבים אשר מעוניינים לרכוב להנאתם יסתכנו כל פעם שהם עולים על הכביש.

אני מקווה שהצעת החוק הזו תסדיר את הימצאותם של רוכבי האופניים על הכביש ותבהיר לנהגים כי עליהם לנהוג במשנה זהירות כאשר הם נתקלים ברוכבי אופניים. אך הצעת החוק הזו אינה תפטור את רוכבי האופניים מאחריות, הרוכבים חייבים להיות מודעים לפגיעותם הרבה ולנקוט בשלל אמצעי זהירות".

לאחרונה החל ראש מועצת גזר, פטר וייס, בפעילות שבאה להסדיר שבילי רכיבה בשטחים שנמצאים במועצת גזר. הכוונה להקים פארק רכיבה, עם שבילים מוסדרים ופינות עצירה שיבטיחו את בטחון הרוכבים, באזור שפלת יהודה.

מעמותת אור ירוק נמסר: "האופניים הם כלי זול, נוח, יעיל, פופולארי ואשר תורם לבריאות. אך, לצד טיפוח איכות חיים בריאה וירוקה, הרכיבה על אופניים יכולה להיות קטלנית. בתאונות בין אופניים לכלי רכב, רוכבי האופניים, בדיוק כמו הולכי הרגל, פגיעים מאוד ואין להם את הגנה של שילדת כלי הרכב ושאר אביזרי הבטיחות שיש ברכב. בנוסף, במקרים רבים מדובר בפגיעות ראש, שהן הקשות והשכיחות ביותר בתאונות רוכבי אופניים. לכן, ניכרת חשיבותה של הקסדה בהגנה על הראש. נקיטת הסדרי בטיחות, יגבירו את בטיחות הרוכבים ויחסכו בחיי אדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד