י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד בלעדי מהכינוס הסגור > צפו

הגר"ב חשף: "הגראי"ל אמר שבבחירות הבאות נצטרך ללכת לבד"

במהלך כינוס שקיימה 'דגל התורה' בשכונת רוממה, נאם הגר"ב סולובייציק על הפילוג המתרחש ברחבי הארץ, על רקע הבחירות המוניציפליות וחשף הוראה של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לאחר הבחירות הקודמות, כי בבחירות הבאות יצטרכו ללכת לבד "חכם עדיף מנביא" • תיעוד בלעדי

הגר"ב חשף: "הגראי"ל אמר שבבחירות הבאות נצטרך ללכת לבד"
הרב ברוך סולובייציק צילום: באדיבות המצלם

הפילוג מסעיר בימים אלו את הרחוב החרדי, מהפוליטקאים ועד האזרחים שמתוכם העיתונאים, הרבנים הפעילים והנייסענים, היו שהאשימו את 'דגל התורה' בפלגנות וכאלו שגרמו למחלוקת, אלא שרב התנועה בירושלים, ראש ישיבת 'תורת זאב', חושף ציטוט של ראש הישיבה לפני חמש שנים, לפיו "בבחירות הבאות יצטרכו ללכת לבד".

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה הגר"ב סולובייציק, מגלה במהלך נאומו בכינוס בחירות, שאירגן מטה 'דגל התורה' בשכונת רוממה, שהתקיים בימים האחרונים בביתו של רב השכונה הגר"י גנץ, פירט הרב ברוך סולובייציק, את הדיונים מאחורי הקלעים במו"מ מול שלומי אמונים ואגודת ישראל ואת "השקרים" שלטענתו מציגים ב'אגודת ישראל'.

"אני מבין שיש אנשים שלא מבינים בדיוק את המהלכים שבדיוק הולכים לבד, וכל מיני שאלות על למה לא הולכים עם ראש עיר חרדי. קשה לי להסביר את הכל אני רק יודע שאנחנו שואלים כל דבר", פתח ראש הישיבה את דבריו.

הרב סולוביציק הוסיף; "אומרים שאנחנו בעלי מחלוקת. אנחנו לא יכולים לשקר... מי שהולך למען השלום מותר לשקר, כי מותר לשקר למען השלום אבל אנחנו הולכים במחלוקת, אסור לנו לשקר", אמר הרב סולובייציק בהומור.

"אז שמספרים, שלנו היה הסכם מוכן ופתאום סירבנו לחתום על זה, זה נכון; היה הסכם מוכן שהם הסכימו, אבל אנחנו לא הסכמנו. לא אתווכח כי אני לא מקליט, אני רק יודע מה היה. לא נלך להתכווח על זה", הבהיר הגר"ב.

"אני רוצה להביא לכם דוגמא אחת, מה שדיברו בתוך החדרים לא אספר, אבל ניקח דברים שהם מודים: שאנחנו לא הולכים עם ראש עיר חרדי... מה זה אומר? - עכשיו זה התור של אגודה, שאנחנו לא צריכים ללכת איתם, פעם היה שהרב לופוליאנסקי היה, אח"כ הם העמידו את פרוש, פעם שעברה דגל העמידה את ליאון ועכשיו זה התור שלהם".

אלא שלדברי הרב סולובייציק בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', "אני לא יודע אם היה הסכם או לא, אבל הם אומרים באותה נשימה, שבפעם שעברה הם הצביעו בכלל לאפשטיין, אנחנו הלכנו בכלל ביחד ויש טענה שאנחנו לא הצלחנו להביא את ליאון רק בגלל שאתם הלכתם והצבעתם נגד, ועכשיו אנחנו צריכים לשלם לכם. אתם לא מתביישים להגיד את זה?", תהה הרב בכעס.

במהלך דבריו הפתיע הרב סולובייציק את הנוכחים וחשף לראשונה, כי מאחורי הפילוג, עומדת גם הוראתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, כשסיפר, "היו בבחירות שעברו ואני יודע את זה מבר סמכא, מבני הבית של הרב שטיינמן, אחרי מה שהיה בבחירות שעברו, הרב שטיינמן אמר וחכם עדיף מנביא, שבבחירות הבאות כבר יצטרכו ללכת לבד. חשבנו שנהיה חכמים ונצליח ללכת לבד, אבל חכם עדיף".

לגבי הראשות אמר הרב סולובייציק, "הייתי אצל ר' גרשון (רה"י הגר"ג אדלשטיין א.ק.) כמה פעמים. שאלנו אותו באחת הפעמים, אם דגל התורה רוצה להעמיד מועמד בירושלים והוא אמר בשום אופן לא, הוא לא רוצה".

"המסקנה היא שככה החליטו הגדולים שצריך ללכת לבד", אמר, "הם אומרים שיהיה מחלוקת ואני אומר שלא יהיה. הם עומדים בדיבורם ואני מקווה שגם אנחנו. אנחנו לא נרד לרמה של מחלוקת. לא נעשה שום נזקים ושום דיבורים".

הרב סולובייציק, שהפך בשנה האחרונה לדמות מכריעה בפוליטיקה הירושלמית, אמר לסיום כי "האמת היא, שאני קצת חדש בנושא, לפני שנתיים לא ידעתי מה זה עירייה ולא ידעתי מי הם הנציגים וזה לא עניין איתי. יום לפני הבחירות ראיתי בעיתון שהרב שטיינמן אמר שצריך להצביע לפלוני, הלכתי בבוקר אחרי התפילה והגעתי לסיידר בזמן. אחרי שהרב שטיינמן לדאבוני סחב אותי לנושא הזה, אני רואה שהנציגים עמלים על זה מבוקר ועד לילה".

הרב ברוך סולובייצ'יק הגראי''ל שטיינמן דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד