כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המאבק נמשך בפומבי

גפני השיב לאזהרה של פרוש: "מה עשינו? מה ביקשנו?" • צפו

ההתכתשות בין גפני לפרוש וכן להיפך, מתעצמת, ככל שמתקרבים לבחירות, לאחר שפרוש הזהיר בכנס בחירות בחיפה כי "אוי ואבוי אם לדגל יהיה יותר משלנו", גפני השיב לו בכנס בחירות שקיים בירושלים כי "לא צריך להשמיץ אותנו. אנחנו לא רוצים מחלוקת"

גפני השיב לאזהרה של פרוש: "מה עשינו? מה ביקשנו?" • צפו
מאיר פרוש ומשה גפני צילום: Miriam Alster/FLASH90

הקרב החרדי מגיע מיום ליום לשיאים חדשים, כאשר במרכז הבחירות המוניציפליות, עומד הפילוג החרדי, כאשר קיים חשש מצד אגודת ישראל, כי דגל תוכיח שכוחה גדול יותר בירושלים ובחיפה. דבר שישליך גם על הבחירות לכנסת.

בנאום שנשא יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, בכינוס בחירות בירושלים, השיב גפני אש לטענות שהציג יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' סגן שר החינוך מאיר פרוש, כשתבטא ואמר "אוי ואבוי אם דגל יקבלו יותר".

"מה 'אוי ואבוי'? ואם נקבל אחד יותר? אז סימן שיש לנו יותר - אוי ואבוי", הטיח אמש גפני בפרוש שהוסיף, "אני ידעתי תמיד שאנחנו הולכים לבחירות, כי אנחנו רוצים לדאוג לאידישקייט ולמנוע חילול ה' ומנסים למנוע דברים שיכולים לפגוע בשבת, אני יודע שהולכים לבחירות, כי צריכים להגדיר ולתת מענה לצרכי הציבור החרדי".

קטע מדבריו של גפני בכנס בירושלים. (באדיבות המצלם)

גפני הוסיף, "אוי ואבוי אם הם יקבלו אחד יותר, מי זה הם? אנחנו. מה קרה אם יש לנו אחד יותר? אז נקבל אחד יותר, אם אין לנו נקבל אחד פחות".

גפני תהה, "מה עשינו? מה ביקשנו? ביקשנו בחירות פנימיות, אתם אומרים שמגיע לנו שלושה ולכם חמישה, אנחנו מכבדים את זה, נלך לבחירות ונעשה את זה מסודר".

לדבריו, "לא צריך להשמיץ אותנו. אנחנו לא רוצים מחלוקת - בבני ברק אין מחלוקת, בבית שמש אין מחלוקת, אני יכול להעביר אתכם על רבים מהיישובים".

גפנו הוסיף, "זה לא תשמ"ט. זה היה אירוע יחיד שלא יהיה יותר. אנחנו בכלל בדרך אחרת לגמרי, יש מקום אחד שמאוד חשוב לנו שזה ירושלים, נעשה לנו עוול ואנחנו רוצים בחירות פנימיות והמדינה עזרה לנו ויש בחירות לפני - בכ"א חשוון וזה למעשה בחירות פנימיות - אנחנו לא בעלי מחלוקת, אנחנו רוצים שלום".

התגובה באה כאמור בתגובה לדברי סגן השר פרוש, שאמר במהלך נאום שנשא בכינוס בחירות בחיפה, "אוי ואבוי יהיה לציבור שלנו החסידי, אם להם (לדגל א.ק.) יהיה משהו יותר משלנו".

"זכרו את זה טוב", הוסיף פרוש וחידד לנוכחים, "אנחנו יודעים בדיוק איך חיים עם הדבר הזה, גם כשיש פחות אנחנו שומעים כל הזמן את ה'קרעכצן'. כל הזמן על הקיפוח. תארו לכם מה יהיה לנו או לכם אם להם יהיה משהו יותר מכם. רבותי, כציבור חסידי אסור לנו שיהיה המצב הזה. זו אחריות לכל מי שנמצא כאן", סיכם סגן השר.

משה גפני דגל התורה מאיר פרוש פילוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד