י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנקודה היהודית - או כך תקחי שליטה על חייך

מהו סודו של העם היהודי? מה טמון בתוכו של יהודי שומר מצוות? • מהן המתנות אותן קיבל כל יהודי? • איך שולטים על מצבים בחיים? • ואלו קולות צריך להשתיק? • טורה של אושרה ולדמן

הנקודה היהודית - או כך תקחי שליטה  על חייך



מה יש בעם היהודי שהופך אותו לאורך כל היסטוריה לבלתי מנוצח? רבים חקרו ועדיין מחפשים את הקוד.

כל עוד אתה לא יהודי מאמין, אתה יכול להמשיך לחקור את זה לנצח.

כדי לפענח את הסוד הגדול שלנו, אתה צריך להיות יהודי שומר מצוות – שיודע שהוא נמצא בטרקלין והוא רק בדרך למשהו יותר גדול, יהודי שיודע שטמונים בו כל הכוחות של האבות והאמהות מרגע שהוא נולד, יהודי שיודע שכל מה שקורה לטובה, שאנו רואים רק חתיכה קטנה מפאזל החיים ושאנו בתפקיד מלא משמעות. שאנו מעבר לטבע ולזמן, ושיש לנו מטרה כעם, קהילה, משפחה ואדם אול בורא העולם.

הנקודה היהודית היא מקור אנרגיה בלתי נדלה אין סופי שנמצא איתנו בכל רגע נתון, וזה שלעצמו יכול לתת לנו כח עד בלי די, לעשות כל דבר מתוך שמחה וחשיבה חיובית, גם בתוך ניסיון וגם בחיי השגרה.

האמת שכל אחד קיבל מה' יחד עם הנקודה היהודית הזו, עוד מתנות שיש רק לו ואין לאף אחד אחר: יכולות, עוצמות, תכונות אופי ונקודת מוצא שמאפשר לראות את המציאות מזווית ראייה ייחודית שאין דומה לה.

שלטי בחיים שלך

עם זאת, ומשום מה קורה כמעט לכל אחד מעימנו המצב בו הכל נראה ברור מאליו ואנו מתפתים להגיד משפטים כמו: "אין מה לעשות החיים קשים", או "אני אף פעם לא אצליח" ועוד הרבה משפטים שמשום מה מקבלים מקום של כבוד בחיים שלנו, עד כדי כך שהם מתחילים לנהל אותנו.

כל אחד מאיתנו חושב, שיש לו שליטה על מצבים מסוימים בחיים. לדוגמא: "אם אני אעבוד, יהיה לי כסף", "אם אני אחנך את הילד, הוא יהיה מחונך", ועד דוגמאות קטנות יותר: "אם אני אבשל, אני אוכל". האומנם?

אין ספק שליכולות העשייה וההשתדלות שלנו יש משמעות, ויתכן מאוד שיש לנו יכולות שליטה והשפעה.

אבל איפה אנו פוגשים שליטה מול עצמנו כשאנו כועסים, חרדים ומפוחדים מג'וק בארון המטבח? ברגע הזה כל המשמעת העצמית שלנו הולכת לאיבוד ומשאירה אותנו רק מחשבה אחת 'אמא'לה ג'וק'

מה קרה לנו? ממה אנחנו כל–כך פוחדים? מה מנהל את כל במחשבות שלנו? הסביבה? הקוד החברתי? קולות מהעבר? קולות מהעתיד?

לכל אחד מאיתנו מחשבות שהם קולות וטו: כאלה שאי אפשר להתווכח איתם, שתמיד אבל תמיד יש להם מה להגיד, ואנו כשבויים בידם הולכים אחריהם באש ובמים.

אנו לא לומדים שאיתם הסיכוי להישרף או לטבוע ממשי. הם לא מקדמות אותנו לשום מקום, ותמיד משאירים אותנו אחורה, או באותה נקודה.

הגיע הזמן לפטר כמה קולות.

תרגיל:

כשאת מתעוררת בבוקר – איזה מחשבה עוברת לך בראש?

כשאת מתכוונת לעשות שינוי בחיים כמו דיאטה או עבודה חדשה או בחינוך הילדים- איזה מחשבות צפות לך?

כתבי 5 משפטים ויותר שעוברים לכם בראש.

האם המשפטים האלה מנהלים אותך?

מה את מתכוונת לעשות עם זה?


אושרה ולדמן מאמנת ויועצת עיסקית [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד