י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מכעיס, מקומם ומדאיג"

נתניהו דחה: הימין תוקף - השמאל מחבק

הימין בישראל זועם בעקבות החלטה של נתניהו לדחות את פינויו של היישוב הבדואי שנבנה אל אדמות מדינה, זאת לעומת יישובים יהודיים שפונו די בזריזות ללא שהיות ודחיות | הפעם, לא רק פוליטיקאים, גם עיתונאים מהימין: "ההתקפלות של ראש הממשלה בפרשת חאן אל אחמר כשהכל כבר מוכן לפינוי - לא רק מביכה, גם תגרום נזק אדיר"

נתניהו דחה: הימין תוקף - השמאל מחבק
הפגנה ביישוב חאן אל אחמר צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

סערה בימין בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדחות את פינוי היישוב הבדואי חאן אל אחמר, שנבנה שלא כחוק על אדמות מדינה ליד כפר אדומים, זאת למרות שגם בג"צ קבע כי מדובר בהשתלטות בלתי חוקית שיש לשים לה קץ.

48 שעות לפני מועד הפינוי, החליט ראש הממשלה במפתיע לדחותו ולפתוח במו"מ עם הפולשים. על פי הדיווח של הכתבת המדינית אילאיל שחר בגל"צ, תושבי חאן אל אחמר הסכימו לפינוי מרצון, וזו בעצם הסיבה לכך שראש הממשלה הורה לעצור את הפינוי ולהמתין.

עוד דיווחה הכתבת, כי לפני כעשרה ימים הגיעה ללשכת רה"מ הודעה לפיה עורך דינם של התושבים הבהיר, כי הם יסכימו לעבור 500 מטר צפונה לאדמות פרטיות של תושבי ענתא. (היום הם על אדמות מדינה). אמש הודיע רה"מ כי ההצעה תיבדק ולכן החליט לעצור את הפינוי.

בימין לא חיכו לתירוצים ולהסברים ופתחו בסדרת מתקפות, זאת לאור האפליה הזועקת לשמים, כאשר יישובים יהודיים פונו בעבר לאור קביעת בג"צ, ואילו במקרה הנוכחי כשמדובר בבדואים, למרות קביעת בג"צ, נתניהו מחליט להקפיא את הפינוי.

לשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן פירסמה הודעה, לפיה "ההחלטה על דחיית פינוי 'חאן אל אחמר' התקבלה בניגוד גמור לעמדת שר הביטחון ולמרות התנגדותו הנחרצת".

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, הגיב הבוקר להחלטה והבהיר: "חאן אל אחמר יפונה. מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"צ. ‏במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה".

"התנהלות המדינה ביחס למאחז הערבי הבלתי חוקי חאן אל אחמר - רפיון חסר תקדים אל מול לחצים שהזמינו דחיות", כתב חבר הכנסת מוטי יוגב מ'הבית היהודי' בחשבון הטוויטר שלו.

"אני קורא לראש הממשלה לקצוב למאמצי ההעתקה וההסדרה, זמן של שבועיים בלבד ואז להעתיקם. ביקורת בינלאומית אינה סיבה לוותר על ריבונותינו ועל החוק. נמשיך לבנות את ארצנו לאורכה ולרוחבה ארצנו, ונחזק ונבסס בה את שלטוננו", הוסיף הח"כ.

חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' גם הוא מ'הבית היהודי', לא חסך את שבט ביקורתו על ההחלטה וכתב, "ספרו לי עוד על ממשלת ימין. מכעיס מקומם ומדאיג. ביום שני בשעה חמש אחר הצהריים אצא לסיור בהובלת בחאן אל אחמר בהובלת חבריי בתנועת רגבים. אני קורא לחברי בקואליציה להצטרף לסיור במקום להגיע להצבעות בכנסת. נסייר במקום ויחד ננסה לגדל עמוד שדרה".

לא רק פוליטיקאים, גם עיתונאים המזוהים עם הימין בישראל הביעו את דעתם הנחרצת על הודיעו התמוהה של ראש הממשלה.

הפרשן הפוליטי של 'החדשות', עמית סגל צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "‏ההתקפלות של ראש הממשלה בפרשת חאן אל אחמר כשהכל כבר מוכן לפינוי - לא רק מביכה, גם תגרום נזק אדיר. לו אני בדואי, ממהר עם סנאדות להטות את אהלי בשטח סי. איש לא יפנה אותם משם‏. אלפי שוטרים כבר היו מוכנים, ו-48 שעות לפני הפינוי הגיעה הוראת הביטול. מדינת המחוז של גרמניה במזרח התיכון".

הכתבת הפוליטית של 'מקור ראשון', שירית כהן-אביטן הגיבה להודעת רה"מ: ‏"קודם המסתננים ועכשיו זה. נתניהו שוב מוצא את עצמו בלי גיבוי מהשותפות ותחת ביקורת נוקבת מהבייס על החלטה תמוהה משהו שספק אם תישכח לפני יום הבוחר. חזון ה-40 מנדטים הולך ומתרחק".

"ההחלטה של ראש הממשלה שלא לפנות את היישוב הערבי הלא חוקי חאן אל אחמר מוכיחה שאולי יש אמת בטענות על יחס גזעני. את היהודים מפנים בכוח ונצמדים לפסיקת בג"ץ, בעוד שאת הערבים משאירים בשטח, למרות החלטת בית המשפט העליון, ובמקום זאת מציעים להם אין ספור הצעות נדיבות לפינוי בהסכמה", כך הכתב הפוליטי של 'כאן' זאב קם.

מנגד, חבר הכנסת אלוף במיל' אייל בן ראובן מ'המחנה הציוני', הגיב להחלטה ואמר כי "פתרון אפשרי ל28 משפחות הבדואים בחאן אל אחמאר, שמעתי לפני חודשים מאנשים טובים בכפר אדומים. האם יעמוד ראש הממשלה על האינטרס הישראלי המוסרי והצודק לשנות את החלטת הפינוי מול ימין קיצוני ששינאה ו״מי גבר״ הם לפני אמפתיה, לאנשים שרצונם חיים ושקט להם ולצאן שברשותם".

גם יו"ר 'מרצ' ח"כ תמר זנדברג שיבחה את ההחלטה ואמרה כי "פינוי חאן אל אחמר הוא טעות קשה ונזק מדיני ובינלאומי, אבל הוא בעיקר עוול אכזרי כלפי קהילת המוחלשים שבבני האדם. לכן טוב מאוד שנדחה. בניגוד לדמגוגיה הנטענת, בית המשפט לא חייב פינוי כמו בעמונה (שם נבנה מאחז לא חוקי על קרקע פלסטינית פרטית), אלא התיר לפנות, וטוב שהמדינה לא עושה זאת".

לאחר המתקפות נגד ההחלטה, ראש הממשלה שבר שתיקה והבהיר בקולו: "חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית המשפט, זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר".

"משך הזמן שניתן לנסות לפנות את זה בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט. אני אכנס אותו היום, נקבע, זה יהיה קצר, ואני מאמין שזה גם יהיה בהסכמה", כך נתניהו.

פינוי יישוב בדואים בנימין נתניהו ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד