י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם ינצח

אובמה הביע תמיכה בנכדו של מתכנן הטבח

הנשיא לשעבר הביע תמיכה בנכדו של מתכנן הטבח במינכן שגרם למותם של 12 ישראלים וכשהותקף, הציג תמונה של הנכד גם עם הנשיא הנוכחי טראמפ

אובמה הביע תמיכה בנכדו של מתכנן הטבח
ברק אובמה צילום: pixabay

נכדו של מתכנן הטבח במינכן בשנת 1972 עמאר קאמפה-נג'אר, מתמודד השנה על מושב בקונגרס במחוז החמישים של מדינת קליפורניה.

הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה תומך בו, לקראת בחירות אמצע הקדנציה, שיתקיימו ביום שלישי, 6 בנובמבר 2018 ובהן יעמדו לבחירה 33 מושבים בסנאט.

כיום מתוך 100 מושבים בסנאט, 51 מושבים מאוישים על ידי המפלגה הרפובליקנית. כך שאם הדמוקרטים ינצחו, לטראמפ יהיה קשה מאד להעביר החלטות וחוקים.

בנוסף, יתקיימו בחירות ל-36 מושלי מדינות, בחירות למשרות ציבוריות רבות אחרות במדינות שונות בארצות הברית, בנוסף יעמדו לבחירה כל 435 המושבים בקונגרס.

בקליפורניה מתמודד כאמור נכדו של יוסוף נג'אר, אחד ממתכנני טבח הספורטאים במינכן ב-1972, עמאר קאמפה-נג'אר, שנולד בארה"ב, 16 שנים לאחר שסבו נהרג בידי צה"ל במבצע "אביב נעורים".

קאמפה-נג'אר נולד בשנת 1989 בסן דייגו שבקליפורניה. אמו, אייבי קאמפה, היא אזרחית ארצות הברית, אביו הוא יאסר נג׳אר, בכיר לשעבר ברשות הפלסטינית. בגיל 8 עבר עמאר לגור עם אביו ואמו ברצועת עזה, ולאחר ארבע שנים הם חזרו לארה"ב.

בראיון לאתר 'הארץ' לפני שמונה חודשים, אמר כי "כל הזמן אנשים היו אומרים לי סבא שלך, סבא שלך, ולקח זמן עד שהבנתי למה מזכירים לי אותו בכזו תדירות".

בנוגע למעשיו של סבו אמר נג'אר ל'הארץ', "אני לא יכול בשום אופן להבין או להצדיק את המעשים של סבא שלי, הוא רצח אזרחים חפים מפשע, אף פעם אין הצדקה לרצח אזרחים חפים מפשע", יצוין כי נג'אר תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים.

אובמה כאמור צייץ תמיכה בנג'אר, מה שהקפיץ את מתנגדיו שטענו כי הנכד של הטרוריסט מקבל תמיכה מאובמה, הנכד לא נשאר חייב, והעלה בטוויטר תמונה שלו עם הנשיא טראמפ בפגישה ביניהם בשנת 2015, וכתב לבנו של הנשיא טראמפ ג'וניור, "אתה לא באמת חושב שאביך נפגש אם תומך טרור".

כך או כך, יהיה מעניין לראות את נג'אר בקונגרס אם יבחר, כדי לבחון איך הוא יצביע על הצבעות לגבי תמיכה בישראל, ואיך יתנהג בזמן שישראל תהיה במצב של מלחמה עם עזה.

ברק אובמה פיגוע מינכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד