י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המרוץ בירושלים

הרב מאזוז תומך בדייטש: "זה אפשרי"

הגאון רבי מאיר מאזוז ר"י כסא רחמים, הודיע על תמיכה ביוסי דייטש • עד כמה התמיכה תשפיע על הצלחתו של דייטש? תלוי את מי שואלים

הרב מאזוז תומך בדייטש: "זה אפשרי"
הרב מאזוז ויוסי דייטש צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מאיר מאזוז ר"י כסא רחמים הודיע הבוקר (ראשון) על תמיכה במועמד החרדי יוסי דייטש במרוץ בירושלים. הרב מאזוז קרא לדייטש "אדם ישר והגון ומכיר את העיר ועוזר לכולם", והפציר בו "תעזור לכולם, אין הפרש, חרדי, חילוני, ספרדי, אשכנזי, אתיופי...כולם אותן דבר! כל עם ישראל אותו הדבר—גוי אחד בארץ", הרב סיים בברכה, ״בזכות הדבר הזה יעלה מעלה מעלה ויהיה ראש העיר ירושלים".

בדברים שאמר הרב הבוקר הוא הוסיף כי "ציבור שומרי התורה והמצוות צריך להתאחד כולו סביב זה, ואם בעבר זה היה אפשרי, גם עכשיו זה אפשרי".

עוד אמר הרב: "בשנים האחרונות ירושלים עיר הקודש, העיר שהתהדרה בקדושה וטהרה, חומות השבת נפרצו בה. מי יכול לראות את חורבן העיר, ולשבת בחיבוק ידיים?! בשעה כזו אי אפשר לסמוך על אחרים שהם יכבדו אותנו וישמרו על השבת, אדרבא ציבור שומרי התורה והמצוות צריך להתאחד כולו סביב זה, ואם בעבר זה היה אפשרי, גם עכשיו זה אפשרי".

בסביבתו של הגר"מ מאזוז מספרים, כי בשבועות האחרונים, נשלח יו"ר תנועת 'יחד' אליהו ישי, על ידי הרב, לבדוק את האפשרויות השונות במירוץ לראשות. 

לדבריהם, היו שלבים במהלך המירוץ בהם היה נשקלו אפשרויות התמיכה במועמדים אחרים. לקראת סוף השבוע שעבר, התקבלה ההחלטה אצל הרב, כי על פי הבדיקות שערך יו"ר התנועה, "ישנה היתכנות לנצחונו של ראש עיר שומר תורה ומצוות ומקפיד על קלה כבחמורה", ולכן, אמר הרב, "אין שום הצדקה לתמוך במישהו אחר".

כאמור הבוקר הגיע דייטש להתפלל בבית מדרשו של הגר"מ מאזוז, כאשר לאחר התפילה התקבל אצל הגר"מ מאזוז שברכו בברכת הצלחה.

בין המשתתפים הגיעו גם חברי רשימת מאוחדים בראשות אריה קינג, ובהם קינג וחברי סיעתו, יונתן יוסף, נכדו של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל והמשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ' הנתמכת ע"י ראש הישיבה למועצת העיר.

דייטש אמר בתגובה כי "זכיתי להכיר מאור גדול של תורה ואהבת ישראל. ברכתו והוראתו לעשות חסד עם כל אדם יהיו נר לרגליי כראש העיר. תמיכת הגאון הרב מאזוז מצטרפת לסחף של תמיכה ממגזרים רבים, ואל מול כל האמון והאהבה אני עומד בדחילו ורחימו לקיים תפקידי בבניין ירושלים באחדות ושלום".

עד כמה תמיכתו של הרב מאזוז תשפיע על הצלחתו של דייטש? תלוי את מי שואלים. אנשי דייטש טוענים כי מפלגת יחד העומדת בנשיאות הרב מאזוז זכתה בבחירות האחרונות בירושלים לכ-20 אלף קולות, אולם גורמים אחרים טוענים כי רוב הקולות של יחד בבחירות שעברו הגיעו מציבור דתי לאומי ומתומכיו של ברוך מרזל וכי אלי ישי לבדו מביא רק כמה אלפים בודדים. ימים יגידו.

 

הרב מאיר מאזוז יחד אלי ישי יוסי דייטש ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד