ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פרטים חדשים

גלגלו את העיתונאי בשטיח ומסרו למשת"פ טורקי

סעודיה מתנערת ממותו של העיתונאי הסעודי שנעלם לאחר שנכנס לקונוסוליה בטורקיה • לפי הטענות של הסעודים, "המודיעין פעל על דעת עצמו וחנק את חשוקג'י בטעות"

גלגלו את העיתונאי בשטיח ומסרו למשת"פ טורקי
צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי סעודיה מתנערת ממותו של העיתונאי חשוקג'י, ודווחה כי מקור סעודי בכיר מסר, כי הגופה גולגלה בשטיח ונמסרה למשת"פ טורקי, וכדי שלא יחשדו שהוא נעלם, אחד הסוכנים לבש את בגדיו יחד עם השעון החכם שלו ויצא מהדלת האחורית בנסיון להטעות את אלו שמחפשים אחריו.

בתחילה פורסם בטורקיה, שחשוקג'י, עיתונאי שכתב מאמרים נגד המשטר הסעודי ב"וושינגטון פוסט" ברח מריאד לאחר שמתח ביקורת חריפה על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ולטענת טורקיה הוא נרצח וגופתו בותרה בקונסוליה הסעודית.

היום מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, כי הגופה גולגלה בשטיח, ונמסרה למשת"פ טורקי כדי שיפטר מן הגופה. לטענת סעודיה, גורמי המודיעין שיקרו לממשל, ולכן הממשל הכחיש בתחילה כי הוא נרצח, אך לאחר שהתגלה כי המודיעין שיקר, פתחה סעודיה בחקירה פנימית.

כזכור נשיא ארצות הברית טראמפ הודיע בשבוע שעבר כי שוחח בטלפון עם מלך סעודיה, בנוגע לעיתונאי ג'מאל חשוקג'י, שנעדר מלפני כשבועיים, והחשש שנרצח על-ידי הסעודים.

טראמפ אמר כי מלך סעודיה אמר לו, כי "הוא מכחיש שהוא יודע פרטים על מה שאולי קרה לאזרח הסעודי שלנו".

טראמפ ציין כי מלך סעודיה אמר לו, שהם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם טורקיה כדי להבין מה קרה שם, לאחר השיחה הודיע טראמפ כי הוא שולח מיד את מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו להיפגש עם המלך הסעודי כדי לקבל תשובות ברורות יותר.

בינתיים בארה"ב חברי קונגרס מפעילים לחץ על הנשיא, שיבחן את עסקאות הנשק שהוא חתם עם הסעודים

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ממשלת טורקיה הודיעה לארה"ב כי יש בידיה הקלטות אודיו וסרטוני וידאו, בהם נראה ונשמע העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, שעל פי החשד נרצח בתחילת החודש, בתוך הקונסוליה של סעודיה באיסטנבול.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", הטורקים טוענים שהעיתונאי נרצח בוודאות. לטענת הטורקים, הוא נכנס לבנין הקונסוליה, אך לא יצא ממנה.

העיתונאי חשוקג'י היה כותב טורי פרשנות ל"וושינגטון פוסט", והטורים שלו הרגיזו את הסעודים, מאחר והוא היה מעביר ביקורת על בית המלוכה.

חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבנין היו 15 שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם רצחו את העיתונאי.

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט בארצות הברית, הרפובליקני בוב קרוקר, אמר אתמול, כי "יש להטיל סנקציות כבדות על הממשל הסעודי, אם יתברר שהעיתונאי אכן נרצח בחסות בית המלוכה"

ערב הסעודית טורקיה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד