י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התפתחות בפרשה המסעירה

נעצר חשוד בשריפת ס"ת: הרב קורא לצום

צעיר תושב חדרה נעצר בחשד לשריפת ספר התורה אתמול בבית כנסת בעיר | הוא יובא הבוקר לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו | רב העיר הרב ורנר קורא לצום היום ולהתאבל על האסון הנורא

נעצר חשוד בשריפת ס"ת: הרב קורא לצום
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהתקבלה אתמול (ראשון), בחשד להצתת ספר תורה בחדרה - בתוך מתחם בית הכנסת בעיר.

במסגרת החקירה, נעצר סמוך לאירוע חשוד בהצתה, תושב העיר כבן 35 המתגורר בבית הכנסת והבוקר הוא יובא לדיון בבית המשפט השלום בחדרה, בבקשה להאריך את מעצרו.

נסיבות ההצתה נחקרות, לצד בחינת ממצאים פורנזיים שנאספו בזירה.

דבר שריפת ספר התורה פורסם לראשונה אמש ב'בחדרי חרדים', כאשר מתפללי בית הכנסת הגדול במרכז העיר חדרה, שהגיעו בבוקרו של יום ראשון לתפילה, העירו את תשומת לבו של הגבאי רוני רימר, שיש ריח שריפה באזור. הגבאי חיפש ובדק, לדאבון הלב הוא איתר בפח אשפה סמוך - ספר תורה חרוך.

ספר התורה הוצא מידית מפח האשפה והועבר אחר כבוד לבית הכנסת. הגאון הרב דוד יחיאל ורנר, רב בית הכנסת ורבה של חדרה (שפרש לגמלאות לפני כשנתיים), אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי לא מדובר בספר תורה כשר וכי הוא לא היה בארון הקודש.

על פי הערכת מתפללי בית הכנסת, מדובר באדם הלוקה בנפשו, שלקח את ספר התורה ששרף והשליך אותו בביזיון לתוך פח אשפה. תלונה הוגשה למשטרת ישראל, שם כאמור פתחו בחקירה ועצרו את החשוד שיובא הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרו.

בתוך כך, בהוראת הגאון רבי דוד יחיאל ורנר, "כל תושב העיר אשר הצום לא מסוכן לבריאותו, עליו לצום היום ולהתאבל על שריפת ספר התורה". לאחר הבחירות המוניציפליות מתוכנן מסע הלוויה בהשתתפות רבני העיר. 'בחדרי חרדים' יעדכן אי"ה על מועד ההלוויה המדויק.

נזכיר, כי גבאי בית הכנסת רוני רימר שוחח אמש עם 'בחדרי חרדים' וגולל את אשר אירע, "בבוקר התקשרו אליי מתפללים בשעה 7:20 וסיפרו כי הם הרגישו ריח חזק של שריפה".

"חשבתי אולי יש קצר חשמלי וחשבתי שאגיע מאוחר יותר. בשעה 7:55 צלצל אלי אדם נוסף שיצא מבית הכנסת, ודיווח כי הבחין בידית ספר תורה המבצבצת מפח האשפה הסמוך לבית הכנסת", סיפר רימר.

"ניגשתי לפח האשפה הגדול, ראיתי שם ספר תורה שלנו שרוף, מגולל בשקיות אשפה. היו שם גם עלונים של שבת. הוצאתי אותו מיד והכנסתי לבית הכנסת, הבחנתי ברצפה סימנים של שריפה בדרך מבית הכנסת ועד לפח".

"צלצלתי למשטרה, אציין לשבחם כי הגיע צוות מאוד גדול וחקרו את העניין. אחד החוקרים גם גילה משהו משמעותי שככל הנראה יקדם את החקירה", מגולל הגבאי.

לדבריו, "המסקנה בינתיים היא, שכנראה מדובר באדם שיש לו מפתח, נכנס לבית הכנסת, לקח את ספר התורה והניח על הרצפה סמוך לבמה ושרף אותו".

לסיום הוא מבהיר, "לא מצאתי שום פרצה בבית הכנסת. להערכתי זה כנראה אדם הסובל מפיצול אישיות, בבוקר הוא נורמטיבי שמתפלל ובלילה עשה את הדבר הנורא הזה. אדם שיכול לשרוף ספר תורה? הוא דפוק בראש, שרוט, זה דבר לא נורמלי".

שריפת ספרי תורה הצתה בית כנסת חדרה צום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד