כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הילד מתמונת השואה: "להכניס אותם לבית משוגעים"

עשרות שנים לאחר שצולם בגטו כשידיו מונפות בהכנעה וטלאי צהוב על חזהו, מגיב אריה סימונסון ליוזמי ה'גימיק' בכיכר השבת • "אין מה להשוות. זו בושה וחילול השם"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



השימוש שעשו המפגינים בכיכר השבת בטלאי הצהוב, ממשיך לעורר סערה.

אריה סימונסון, יהודי תושב דרום אנגליה, שצולם בתקופת השואה בגטו ורשה כשידיו מונפות בהכנעה וטלאי צהוב על חזהו מגיב הבוקר (ב) בכעס להשראה ששאבו מהתמונה.

"הצגת התמונה הזו מורידה מהכבוד של עם ישראל", סיפר בראיון לגלי צה"ל. "האנשים שדחפו את ילדיהם לעשות זאת - מטורפים. צריך להכניס אותם לבית משוגעים. הם הורידו ממני ומהאנשים שהיו צריכים ללבוש את הטלאי את הכבוד שלנו. זו בושה וחילול השם".

סימונסון הדגיש כי מה שעבר בגטו ורשה לא מתקרב בחומרתו למה שהחרדים הקיצונים טוענים שנעשה להם. "אני ראיתי גופות ברחוב ואימהות צועקות כשלוקחים את התינוקות מהידיים שלהם וזורקים אותם באוויר על הכידונים שלהם.

"מה שהיה במאה שערים זה כלום לעומת מה שהיה, מה שהם עושים זה כמו ההתנהגות של המוסלמים הפונדמנטליסטים ששמים את ילדיהם בחזית", הוסיף סימונסון.

הניצול סיפר כי הוא זוכר את הימים בהם צולמה התמונה שהפכה לסמל. "באותם ימים הוריי קיבלו רישין לצאת מהגטו לעבוד ואחרי זמן מה הם ביקשו שאני אצטרף אליהם כי לא רצו להשאיר אותי לבד. בסוף היום היינו מקבלים מרק עם עלי כרוב. אני לא יודע למה הרמתי את ידיי כך, כנראה צעקו עליי לעשות זאת", הסביר.

עם זאת, הוא אומר כיום: "אני לא זוכר דבר מיום הצילום. כנראה באותו הרגע לא שמתי לב לצלם".

למרות שצילומו נחרט בתודעה, סימונסון לא מרגיש כבוד לדעת שהוא הילד בתמונה. "להרים ידיים זה לא כבוד", הוא הסביר והוסיף: "הייתי מעדיף אם היה לי רימון ביד או משהו כזה".

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד