ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הרכב זהה, החלטה שונה

בניגוד לפינדרוס: בג"צ הכשיר את עינת קליש

לאחר פסילת מועמדותו של יצחק פינדרוס הבוקר, הרכב זהה בבית משפט העליון החליט לקבל את העתירה של ד"ר עינת קליש רותם, הנתמכת על ידי 'דגל התורה', ומאפשר לה להתמודד בבחירות לראשות העיר חיפה • אבי גבאי: "שמח על החלטת בג"צ להחזיר לתושבי חיפה את הכוח"

בניגוד לפינדרוס: בג"צ הכשיר את עינת קליש
ראש הרכב השופטים, ניל הנדל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר פסילת מועמדותו של יצחק פינדרוס, ודחיית קבלת העתירה שיוכל להתמודד לראשות העיר אלעד,  הרכב זהה בבית משפט העליון החליט לקבל את העתירה של ד"ר עינת קליש רותם בעניין פסילת מועמדותה, מה שמאפשר לה להתמודד בבחירות לראשות העיר חיפה, שם מכהן כראש העיר יונה יהב שאף הוא מתמודד בבחירות הנוכחיות.

"תחת זאת, אנו מורים כי רשימת "חיים בחיפה" תהיה רשאית להגיש עד מחר בשעה 17:00, רשימת מועמדים מתוקנת כדין לבחירות בעיר חיפה, וכן את ד"ר עינת קליש רותם כמועמדת לראשות העיר חיפה", כתבו השופטים בראשות ראש ההרכב, השופט ניל הנדל.

בדומה להכרעת שופטי בג"צ בעניין מועמדות פינדרוס בעיר אלעד, נוכח סדר הזמנים, נימוקי ההחלטה יינתנו בהמשך.

מועמדותה של עינת קליש רותם, מי שזכתה לתמיכת 'דגל התורה' ונחשבה למועמדת בעלת סיכויים טובים לנצח את יהב - נפסלה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, בבוקר יום חמישי בשבוע שעבר, על ידי נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משרד הפנים הודיע במהלך שבוע שעבר כי מועמדתה של קליש רותם נפסלה בשל עבירה על חוקי הבחירות.

ועדת הבחירות החליטה על הפסילה בעקבות העובדה שעורך הדין של מפלגת העבודה, גיא בוסי, הגיש את טופסי ההתמודדות של שתי רשימות נפרדות בעיר. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בעקבות הפסילה הגישו מפלגת העבודה וקליש רותם עתירה לבית המשפט בה נמתחה ביקורת קשה נגד מנהל הבחירות בחיפה מטעם משרד הפנים, עופר שפר, על כך שהפסילות היו מבוססות על פרשנות שגויה של הדין "בלשון המעטה", אשר שוללת את הזכות לבחור ולהיבחר.

"על מנהל הבחירות להתייחס לתפקידו ביראת קודש ולהפעיל את סמכות הפסילה - סמכות שהיא הרסנית בהקשר של בחירות - בזהירות מרבית", נכתב בעתירה, "יש לפסול רשימה או מועמד רק כאשר לא נותרת כל ברירה אחרת ורק כשהדין מחייב זאת… תוצאות הבחירות מוכרעות בקלפי ולא בחדריו של מנהל הבחירות".

היום (שני) נערך דיון ארוך בפני הרכב של שלושה שופטי בית משפט העליון בשבתו כבג"צ, בסיומה ניתנה החלטה שקובעת כי קליש תוכל להתמודד לראשות העיר חיפה.

עו"ד עמית חדד, שייצג את קליש אמר כי "בחיפה השאלה הייתה משפטית בלבד. אין דבר אחד שהיא עשתה משהו לא בסדר. עדיין היה שיח קשה בתוך הדיון אבל בסיעתא דשמיא הצלחנו להפוך את ההחלטה". בראיון לאבי מימרן ברדיו קול חי הוסיף, כי "אצל יצחק פינדרוס שילמנו את מחיר הפרוצדורה. הטענות היו טובות. מבחינת ההיגיון פינדרוס היה צריך לנצח גם במחוזי וגם היום בבג"צ".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, על הניצחון בבג"ץ, "אני שמח על החלטת בג"צ להחזיר לתושבי חיפה את הכוח להחליט על עתידה של העיר". גבאי הוסיף, "אני גאה לתמוך בעינת קליש רותם לראשות העיר חיפה. העיר זקוקה לשינוי משמעותי לטובת כלל התושבים ועינת היא האדם הנכון לכך, יש לה תכניות מפורטות ובעיקר יכולת להוציא אותן לפועל . קורא לתושבי חיפה לתת לה את הכח להצעיד את העיר קדימה".

ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה התייחס לקבלת העתירה, ואמר, "אני מברך על החלטת בית המשפט הגבוה לצדק שאפשר את התמודדותה של עינת קליש-רותם במרוץ לראשות העיר חיפה, ושמר בכך על הזכות הדמוקרטית של החיפאים לבחור בקלפי את ראש העיר הבא".

חיפה בית המשפט העליון פסק בית המשפט עתירה לבגץ עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד