י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנשיא טראמפ למקבילו הצרפתי:

"אני יכול להיות קשוח עם בנימין נתניהו"

במהלך שיחה בין נשיא ארה"ב לנשיא צרפת אמר טראמפ: "נתתי הרבה לנתניהו. העברתי את השגרירות; וכמו שהייתי קשוח עם הפלסטינים, אני יכול להיות קשוח עם נתניהו"

"אני יכול להיות קשוח עם בנימין נתניהו"
טראמפ ונתניהו צילום: פלאש 90

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי הוא יכול להפעיל לחץ על ראש הממשלה נתניהו, כדי שהאחרון יקבל את תכנית השלום האמריקנית שצפויה להתפרסם בחודשים הקרובים. כך מדווח ברק רביד בחדשות 10.

על פי הדיווח, גורמים דיפלומטים מערביים, שנמצאים בקשר עם מקרון הצרפתי, הדברים הללו נאמרו בין טראמפ ומקרון בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שהתקיימה ב-24 בספטמבר.

טראמפ אמר למקרון: "אנחנו נותנים לישראל 5 מיליארד דולרים בשנה וכמו שהייתי קשוח עם הפלסטינים, אני יכול להיות קשוח עם נתניהו לגבי תכנית השלום".

עוד דווח ברק רביד, כי מקרון היה זה שהעלה את הסוגייה הישראלית-פלסטינית. "נתניהו לא רוצה באמת להתקדם בתהליך השלום, כי הוא אוהב את הסטטוס קוו, כך אני מתרשם", אמר מקרון.

לטענת אותם גורמים, הנשיא האמריקני ענה למקרון כי הוא נוטה להסכים עם דעתו וכי טראמפ הוסיף: "אתה יודע עמנואל, אני קרוב מאוד להגיע לאותה מסקנה".

מקרון שאל את טראמפ למה רק נגד הפלסטינים הוא יצא חזק. טראמפ השיב לו: "כי הם לא הסכימו להיפגש עם צוות המשא ומתן של ארה"ב".

הנשיא טראמפ הרגיש טוב עם הדברים הבאים כשאמר למקרון: "נתתי הרבה לנתניהו, העברתי את השגרירות לירושלים וכל שנה אנחנו נותנים להם 5 מיליארד דולר"

בבית הלבן לא הכחישו את הדברים, ובתגובה לפרסום נמסר מאחד הבכירים כי "הנשיא מאמין שנתניהו מחויב לנסות ולהגיע לשלום בין ישראל לפלסטינים".

דונאלד טראמפ עמנואל מקרון ישראל נתניהו תהליך השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד