כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024

גוגל הסירה מחנות האפליקציות גרסה "רשמית" לסירי

המהלך מגיע לאחר גל אפליקציות המתחזות לסירי ששוטף את האנדרואיד מרקט מאז השקת האייפון 4S

  • ו' טבת התשע"ב
אין סירי לאנדרואיד. מה שיש לה ולאייפון אין הוא זיהוי קולי בעברית ובערבית  צלם: גוגל
אין סירי לאנדרואיד. מה שיש לה ולאייפון אין הוא זיהוי קולי בעברית ובערבית צלם: גוגל

בסוף השבוע הסירה גוגל מהאנדרואיד מרקט אפליקציה שהתחזתה לסירי, אפליקציית העוזרת האישית מופעלת-הדיבור של אפל. המהלך הגיע לאחר שגל של אפליקציות המתיימרות להיות מקבילותיה של סירי לאנדרואיד הופיעו בחנות האפליקציות של גוגל. האפליקציה שעוררה את התגובה נקראה Siri for Android ונוצרה ע"י גוף שהציג את עצמו בשם Official Software ("תוכנה רשמית"). היא הועלתה לאנדרואיד מרקט ביום שישי, והוסרה ע"י גוגל תוך שעות ספורות, כפי שדיווח TheNextWeb.

בנוסף לאפליקציה המתחזה לסירי, הסירה גוגל מהמרקט את כל שאר האפליקציות שהועלו ע"י אופישל סופטוור, ונראה שהחברה חסמה לחלוטין את החשבון דרכו העלה הגוף את התוכנות לחנות. הצעד של גוגל כנגד המפתחים שהעלו את האפליקציה עשוי להיות תוצאה של מספר פעולות מפוקפקות שעשו האחרונים: ראשית, הם השתמשו באייקון האפליקציה של אפל; הם השתמשו במילה "רשמי" כדי ליצור את הרושם כאילו מדובר בגרסה אמתית של האפליקציה של אפל לאנדרואיד; ובפועל, לחיצה על אייקון האפליקציה בסך הכל שימשה קיצור דרך להפעלת תוכנת השליטה הקולית של גוגל, Voice Actions.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מנסים גורמים שונים "לייבא" את סירי למערכת ההפעלה של גוגל. מפתח צרפתי אף מצא דרך להתחבר לשרתי אפל ולאפשר למערכות הפעלה סלולריות מתחרות לחקות את אופן הפעולה של סירי, למרות שחוקיות השימוש בשירות באופן זה מוטלת בספק. נכון לזמן פרסום הכתבה, חיפוש המילה Siri באנדרואיד מרקט מחזיר למעלה מ-100 תוצאות, אך רק שש מתוכן זכו ליותר מ-10,000 הורדות: Vlingo (למעלה ממיליון), Iris (למעלה ממיליון), Skyvi (קרוב למיליון), Speaktoit (קרוב למיליון), Andy (קרוב למאה אלף) ו-Risi (למעלה מ-10,000).

בעוד שעולם האנדרואיד עובד בפרך בניסיון לחקות את אופן פעולתה של סירי מאז השקת האייפון 4S ע"י אפל, אף אחד מהניסיונות עדיין לא הגיע לרמה דומה. אד אלברו מ-PC World, שכתב על אלטרנטיבות סירי לאנדרואיד, הגיע למסקנה כי "ניתן למצוא עבור אנדרואיד אפליקציות עזרה וירטואלית ראויות, אך אף אחת מהן אינה חלקה או עשירה כמו סירי". את סירי הוא תיאר כמזכירה מנהלתית אופיינית - "תמיד לבושה היטב ומשלבת זיכרון של פיל ושנינות יבשושית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד