כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רובינשטיין התמודד עם הפרובוקציה בעזרת מים קרים

החילונים שבאו לעורר פרובוקציה בקווי המהדרין בביתר, נתקלו בחיוכו של ראש העיר, שחילק שתיה קרה • בראיון לרשת ב' הוא מחלק טיפים לעמיתיו ותוקף את הקיצוניים • התמליל המלא

ראש עיריית ביתר מחלק שתיה לפעילים חילוניים. צילום: יהודה קלמן
ראש עיריית ביתר מחלק שתיה לפעילים חילוניים. צילום: יהודה קלמן



פעילים חילוניים הציפו אתמול (א') את קווי המהדרין בבית עילית, בניסיון לגרום למהומות שישחירו את פני הציבור החרדי.

הציבור החרדי, שספג בשבועות האחרונים מהלומות רבות, חרק שיניים – והבליג. למרות הניסיונות החוזרים ונשנים של הפעילים החילונים, איש לא הגיב, והאחרונים שבו הביתה – בליווי עדת התקשורתנים שליוו את המסע – כשהם אבלים וחפויי-ראש.

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, רואין ברשת ב' של קול ישראל, והסביר איך עברה הפרובוקוציה בשקט מופתי, חילק טיפים לחבריו מהעיריות החרדיות, וגינה בפה מלא את מיצג השואה שגרר תגובות נזעמות.

כל צרוע וכל זב יכול לייצג אותי?!

אמוץ שפירא: שלום לך ראש עירית ביתר עלית מאיר רובינשטיין.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: שלום רב, ערב טוב.

אמוץ שפירא: אתה יודע, שמענו כאן מענבר עדות על כך שאפילו היו כאלה שחילקו להם סוכריות, אני יודע שגם אתה חילקת ככה, בביתר, חיכית לאותם פעילים שיגיעו וחילקת גם להם כל מיני תופינים.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: אכן. אני שמעתי שמגיעים אורחים לעיר ביתר. מתכוונים להגיע לקווי המהדרין, גם אני המתנתי עם שתייה קרה לתת לכל האורחים בביתר. אבל זה לא אומר שיש חלקים בציבור החרדי שמבינים אותם, או שמבינים את הדרך הזו, שמבינים את הכיוון הזה.

הציבור החרדי בכללותו גאה בהסדר המהדרין, גאה בהסדר הזה שגברים יושבים לחוד ונשים יושבים לחוד, כמובן ללא פרובוקציות, כמובן ללא אלימות, כמובן ללא כפיה דתית, אבל גם אינם מעוניינים בכפיה חילונית.

אני רוצה גם כן ברשותך אמוץ, לגנות בפה מלא ובכל הנחישות. אתה גם נכד של אדמו"ר שנפטר בשואה. אני גם כן נכד של סבא אבי אימי רבי דוד מירומינסקי שניצול שואה. אין לאף אחד את הפריבילגיה להשתמש בסמלי השואה. אבוי לנו שנחצו כאן קווים אדומים.

אמוץ שפירא: בהחלט.

ראש העיר מאיר רובינשטיין : אבל אני רוצה לשאול אותך, ידידי ומכובדי, איך יתכן שלוקחים ציבור שלם של מאות אלפים, או מאה אלף ונותנים לכל צרוע וכל זב לדברר אותנו, איפה המינימום של הגינות? מינימום של יחס, מינימום של כבוד? מי נותן רשות לדברר אותי. אני חרדי. מי יכול לדברר אותי. אתה כעת העלאת אותי על הקו. אני מדבר בשם העיר ביתר עלית כי אני נבחרתי עם כל הצניעות וענווה, אני יכול לדבר ולדברר את העיר ביתר עלית כי אני נבחרתי. יש רוב שבחרו בי.

אמוץ שפירא: כן.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: מי בחר במי שדיבר לפני . לפני כעשר, 20 דקות שמעתי ברדיו אחד בשם כהן..

אמוץ שפירא: נכון.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: לדעתי לא הזדהה בשמו. ובלבד להכתים את הציבור החרדי. זה רק להכתים אותי, את אישתי, את בני ובנותי וכלותי. מי נתן לו את הרשות הזה? איך אתם עושים לנו את העוול והפשע הזה??!!

אמוץ שפירא: אני חושב, מאיר, אני חושב שזה שאלה במקומה. אבל אני חושב שמשהו פה בציבור החרדי, ותקן אותי אם אני טועה, שההנהגה לא משמיעה את קולה. כלומר, כבר לאורך זמן, ההנהגה לא רואים אותה בפרונט. אז מה שקורה יש וואקום. ומי שנכנס לוואקום במקרה הזה בודאי הם אותם קיצונים. אנחנו כאן גם ברשת ב' מדגישים שמדובר בקבוצה של קיצונים. בודאי הם אלה לא מייצגים את תושבי ביתר עלית, אני משוכנע בעניין הזה. אבל בהחלט יש כאן בעצם מנהיגות שלא מתפקדת כמנהיגה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: אני מכבד אותך מאד אמוץ . אבל אני שמעתי קודם את השידור. לא אמרו שהוא קיצוני, לא אמרו שהוא סהרורי. לא אמרו שהוא מייצג. הוא אומר שהוא רוצה לעבור עם 5000 משפחות לירדן. אם ירדן תקבל אותו, אם הוא יצליח יותר מ-50 משפחות אני מתפטר מתפקידי.

רובינשטיין ועוזריו ממתינים עם שתיהצילום: רובינשטיין ועוזריו ממתינים עם שתיה
רובינשטיין ועוזריו ממתינים עם שתיה


בניו-יורק נסעתי במהדרין לפני שזה היה קיים פה

ראש העיר מאיר רובינשטיין: אנחנו ציבור חרדי גאה. אנחנו גאים בהסדר המהדרין. אנשים. אני מדבר בשם העיר ביתר עלית, יש לנו 40 אלף תושבים - 20 אלף נשים -20 אלף גברים. בערך פחות או יותר. רוב רובם של נשות העיר ביקשו ממני באופן אישי בכתב ובעל פה, שאני אסדיר את הענין הזה של המהדרין. כמובן שאנחנו פועלים אך ורק על פי חוק, על פי פסיקת בגצ. אנחנו לא כופים את זה על אף אחד.

אמוץ שפירא: כן.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: אבל זה שנשים מתיישבות מאליהן בקטע הפנימי של האוטובוס - צריך לכבד אותן על כך.

אמוץ שפירא: בהחלט.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: זה שמעלים פה נציגים שמשחירים את פנינו. יש לנו חברי כנסת, הם נבחרו על פי הציבור שלנו, הם יכולים לדברר אותנו.

אמוץ שפירא: מאיר רובינשטיין - ראש עירית ביתר עלית, סוף סוף היום שמענו, קראנו מכתב של הרב שטיינמן, אתמול שמענו את הרב עובדיה יוסף, אבל זה לקח שבוע ארוך, ארוך מדי, שגרם נזק בהחלט גם כמו שאתה אומר לציבור הגדול ביהדות החרדית , הזרם המרכזי בהחלט.

אולי לסיום, אתה יודע, אתה מזכיר לי עניין חשוב גם הוא שקשור לביתר עלית, האם נכון היום לכל הבנות בעירך יש כבר מקום ללמוד?

ראש העיר מאיר רובינשטיין: ברוך השם. יש מקום ללמוד.

אמוץ שפירא: זה נפתר הנושא הזה?

ראש העיר מאיר רובינשטיין: בין אם יש בעיה או שניים בשוליים. ממש באופן בודדים מאד אז יש בכל מקום ועיר בארץ.

אמוץ שפירא: כן.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: ברוך השם, אני רוצה לומר לך לגבי הנהגה, אין ספק שאם הרב אלישיב, הרב שטיינמן צריכים להתייחס לשוליים שבשוליים, זה לוקח זמן עד שהם בכלל קולטים איפה הגענו. רבותי, רדו מהגג, לכל הכיוונים אני מדבר, למשוגעים הקיצונים השוליים המעטים כל כך בצד החרדי. ועליהום התקשורתי והציבורי , המרחב הציבורי כולו של הציבור הכללי בארץ, מתוך בורות, לא שנאת ישראל, אני לא מפרש את זה בכלל מתוך שנאת ישראל - מתוך בורות, שהם מלעיטים אותו. המרחב הציבורי כולו נגד הציבור החרדי על לא עוול בכפו.

אמוץ שפירא: כן.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: מה גילו את אמריקה שהציבור החרדי יושב בנפרד גברים ונשים? זה דבר חדש? גילו את זה. ואם מי שהתחיל את זה, זה הילרי קלינטון. אני נסעתי בקווי מהדרין בניו יורק, (-) כבר לפני שנים, לפני שהתחיל המהדרין כאן בארץ.

אמוץ שפירא: כן. טוב. נוכל לדבר על כך עוד הרבה כמובן. בהחלט דברים מעניינים, אבל אנחנו..

ראש העיר מאיר רובינשטיין: ראשית פה אני רוצה לפנות רבותי, רק עם אהבת ישראל- רק בדרכי נועם!! סליחה שדיברתי מנהמת ליבי . כואב לי הלב גם השימוש בסמלי השואה. גם זה שמשחירים את פנינו. אבל רבותי, שוב פעם אני אומר, אני אישית אמתין מדי פעם שיגיעו אורחים , כאלה שלא יודעים את טיב הציבור החרדי, כאלה שבאים לנסוע בקדמת האוטובוס וכו', אני אמתין להם עם שתיה קרה בכניסה לעיר. אני ככה ממליץ לעמיתי וכל ידידי בערים החרדיות.

אמוץ שפירא: מאיר רובינשטיין - ראש עירית ביתר עלית, תודה רבה על הדברים האלו.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: תודה רבה לכל עם ישראל.

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד