י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אורי VS אורי > נאום חוצב

מקלב משיב אש ללופוליאנסקי: "לגרי"ש היה חשוב הסיכונים"

ח"כ אורי מקלב, תקף במילים קשות את רה"ע ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שהתגייס לטובת המועמד החרדי יוסי דייטש | "אף אחד לא יכתיב לגדולי ישראל ולציבור מה לעשות ואיך צריכים להתנהל. לרב אלישיב היה חשוב הסיכויים וגם הסיכונים", אמר בכינוס בחירות אמש

מקלב משיב אש ללופוליאנסקי: "לגרי"ש היה חשוב הסיכונים"
חבר הכנסת אורי מקלב צילום: שלומי כהן

לאחר שראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לפוליאנסקי, גויס למען המועמד החרדי יוסי דייטש, ואמר כי דעתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל הייתה בעד מועמד חרדי בלבד - חה"כ אורי מקלב שכיהן כסגנו בעירייה, משיב אש לטענותיו.

במהלך אירוע בחירות פנימי שהתקיים במהלך השבוע בעיר ירושלים, תקף חבר הכנסת אורי מקלב, את התגייסותו של לופוליאנסקי למערכה ואמר: "אף אחד לא יכתיב לא לגדולי ישראל ולא לציבור מה לעשות ואיך אנחנו צריכים להתנהל, אנחנו נהיה דבוקים במטרה שלנו, שהמטרה היא מטרה משותפת ולא ניכנס לוויכוח גם לא על ראשות העיר ושלא יביאו לנו לא רבנים ואת גדולי התורה", כך מקלב בתיעוד וידאו שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

לדברי חה"כ מקלב, "אין מישהו! אני מוכן להתמודד עם כל אחד שהיה יותר ממני אצל גדולי ישראל, בנושא ההליכה הנפרדת ותמיכה במועמד חרדי או מועמד פחות חרדי - אין מי שהיה יותר ממני!".

מקלב השיב לטענותיו של לופוליאנסקי, כי הרב אלישיב היה בעד הצבת מועמד חרדי ואמר: "אני אומר לכם, שכל הניסיון לבוא ולהגיד שהרב אלישיב אמר כך ואמר אחרת... להרב אלישיב היה חשוב מאוד גם הסיכויים וגם הסיכונים, גם המועמד החרדי לפני 10 שנים (פרוש) אמרו שיש לו סיכוי, אבל הרב עדיין במשך ימים רבים חשש".

"אני אגיד לכם יותר מזה", חשף מקלב לראשונה, "הרב אלישיב שלח שליחים למועמדים מחוץ למסגרת החרדית כד לראות אם הם היו מוכנים להגיש מועמדים שהסיכוי יהיה יותר גבוה".

בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים', נראה מקלב מספר: "הוא ביקש מאנשים בגלל שלא בטוח שהיה לו (לפרוש א.ק.) סיכוי, הסיכון היה ברור לו מאוד ואי אפשר להשוות מדבר לדבר, מה עמד אז בהכרעה, מה עומד היום בהכרעה ומי עומד ממול המועמד החרדי".

לגבי הבחירות היום אמר חה"כ מקלב, "אנחנו יודעים שצווינו להצביע למועמד שבסופו של דבר שומר מצוות, הוא מועמד ששומר שבת, הוא מועמד שלא יחלן את ירושלים וישמור על קדושת העיר". לדבריו, "לא נקבל מוסר מאף אחד על מועמד חרדי, אנחנו זוכרים היטב מה היה בעשר השנים האחרונות, מה סבלנו ומה עברנו ובאיזה דברים שלא חשבנו שנעמוד בדברים האלה".

"לא רק שלא תמכו, הם נלחמו מאוד במועמד החרדי. הוא היה פחות ירא שמים, הוא היה עם זקן יותר קצר? לא ניגרר למקומות האלה, אנחנו רק נתחזק ונסתכל רק אצלנו פנימה".

כזכור, בראיון שהעניק ראש העיר לשעבר אורי לופוליאנסקי, בסוף השבוע שעבר לרדיו 'קול חי', הוא אמר כי, "הרב אלישיב אמר בצורה ברורה, דרך אגב זה גם היה כתוב - הרב אלישיב הורה לבחור בנציג החרדי".

לדבריו, "אין זה סוד שהרב אלישיב תמך בעניין של מועמד חרדי, ממני זה מה שהרב אלישיב תבע לעשות. אבל גם כשהיה מועמד של אגודת ישאל, הרב אלישיב אמר שכיוון שהוא הנציג החרדי - צריכים לבחור בו. הוא גם דאג שהדברים יכתבו בכתב יד על ידי חתנו יבדל לחיים הגאון רבי עזריאל אויערבך".

אורי מקלב אורי לופוליאנסקי דגל התורה הרב אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד