י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסאגה באלעד

הסמכויות לדחיית הבחירות יועברו לשר הנגבי

שבוע לפני המועד: בעקבות פסילתו של פינדרוס, ולאור הדרישה לבחירות חוזרות באלעד, דרעי משחרר את עצמו מהסמכויות לדחיית הבחירות בעיר • בשעה זו מתקיים משאל טלפוני בין שרי הממשלה, להעברת הסמכויות בעניין העיר אלעד, משר הפנים אריה דרעי לשר צחי הנגבי

הסמכויות לדחיית הבחירות יועברו לשר הנגבי
אריה דרעי, צחי הנגבי צילום: יונתן זינדל, הדס פרוש, פלאש 90

לאחר פסילתו של יצחק פינדרוס - מועמד 'דגל' וש"ס לראשות העיר אלעד, ולאור דרישת רבים מהתושבים לדחות את מועד הבחירות בעיר אלעד - סמכויותיו של דרעי בנושא צפויות לעבור לידי השר צחי הנגבי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בשעה זו הפיץ מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לשרים, הצעת מחליטים להעברת הסמכויות מדרעי להנגבי וכי השרים צפויים לאשר או לא לאשר על ידי משאל טלפוני.

בדברי ההסבר להצעת המחליטים נכתב: "ב- 22.10.18 הוגשה לשר הפנים בקשה בשם סיעות דגל התורה וש"ס באלעד, לדחיית מועד הבחירות לעיריית אלעד הקבועות כיום למועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות הכלליות שיתקיימו ביום שלישי הבא".

עוד נכתב כי, "לאור העובדה ששר הפנים עומד בראש מפלגת ש"ס, מתעורר חשש של ממש מניגוד עניינים בהפעלת הסמכות האמורה", לכן נכתב כי "על רקע זה, מוצע להעביר את סמכות שר הפנים על פי הסעיף האמור ביחס לבחירות לעיריית אלעד, לשר צחי הנגבי".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביממה האחרונה, מאז פסילתו של יצחק פינדרוס, פועלים עשרות בחורי ישיבה בעיר אלעד, להחתים את אלפי התושבים בעצומה לשר הפנים, בדרישה לדחות את מועד הבחירות, בכדי להציב מועמד מטעמם לראשות העיר אלעד.

בנוסף, אמש שיגר בכיר עורכי הדין בישראל עו"ד צבי אגמון, פנייה לשר הפנים דרעי לאחר שלטענתו, "משמעות החלטה זו של בית המשפט הנכבד – המשאירה על כנה את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים: לפסול את מועמדתו של פינדרוס – הינה כי ציבור שלם ורחב מאוד, למעשה מרבית תושבי העיר אלעד, נותר ללא מועמד לראשות העירייה. דבר המהווה פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר".

נציין עוד, כי ההחלטה תאלץ לקבל את אישור הכנסת עוד מחר, כאשר יידרש רוב בהצבעה במליאת הכנסת, כאשר על פי ההערכה בסיעת 'אגודת ישראל' יתנגדו למהלך.

אריה דרעי צחי הנגבי אלעד יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד