י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה • היח"צנית שמאחורי מסע ההסתה בבית שמש

מאחורי המסע התקשורתי נגד החרדים בבית שמש, עומדת ליבי בייקין, יחצ"נית שנשכרה על ידי תושבים מקומיים

ליבי בייקין, צילום: אסנת קרסננסקי
ליבי בייקין, צילום: אסנת קרסננסקי



מי עומד מאחורי הגל האנטי-חרדי בבית שמש?

רבים מהקוראים ודאי בטוחים שמדובר ב"כלי התקשורת". אך מי מתדרך את העיתונאים? מי מייצג את המפגינים? מי מדברר את משפחת מרגוליס?

התשובה לכל השאלות הללו היא אחת: ליבי בייקין, אשת יחסי ציבור, בעלת המשרד 'פוינט אוף ויו', המייצג גם גופי שמאל קיצוניים וקיקיוניים שחלקם נתמכים על ידי 'הקרן החדשה לישראל'.

בייקין (36) היא אשת יחסי ציבור, המתמחה בניהול קמפיינים ציבוריים שיש להם נגיעה חברתית-סביבתית.

היא שימשה בעבר כעוזרת פרלמנטרית של ח"כ אורית נוקד (בעבר 'עבודה', כיום 'עצמאות') ויועצת לשלי יחימוביץ ('עבודה').

בין היתר מייצגת בייקין את ארגון 'אג'נדה', שיש הרואים בו זרוע תקשורתית של 'קרן ישראל החדשה' ואשר בראשו מכהנת בין היתר, גם רחל ליאל, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל.

כך גם, תושבי בית שמש, ביניהם עורך דין הפועל נגד פרוייקט הבנייה החרדי ברמת בית שמש ג', שכרו את שירותיה של בייקין כדי לנהל קמפיין תקשורתי נגד "השתלטות החרדים על העיר".

זה הרקע למסע המתוזמר נגד החרדים בבית-שמש.

כך מבעירים את העיר

כזכור, הקמפיין המסית התחיל עם סיפורה של נעמה מרגוליס, ילדה בת 8 שהיא ואמה סיפרו כי ירקו עליה ברחוב מטעמי צניעות. גינויים מקיר לקיר נשמעו ברחובה של עיר ונעמה ואמה הפכו להיות שיחת היום במדינת ישראל.

מי שייצגה את מרגוליס מול התקשורת, ומי שריכזה את דוברות ההפגנות נגד החרדים בבית שמש, הייתה לא אחרת מאשר אותה בייקין.

היוזמה לראיין את מרגוליס הייתה יוזמה של ערוץ 2, אך ניצול המקרה וליבויו לצורך יצירת אווירה נגד תושבי בית שמש החרדית, שייכת לבייקין.

"הקמפיין שלנו הוא לא אנטי חרדי", מצהירה בייקין ל'בחדרי חרדים', "אני עצמי לא אנטי חרדית אך כמו שלחרדים יש מקום לחיות בו כך גם לכל הציבור צריך להיות מקום לחיות בו.

"הקמפיין הוא נגד אלימות, כפייה דתית וכל ההקצנה בעיר בתקופה האחרונה. אנחנו מנהלים אותו מכיוון שהעיר בית שמש הפכה בצורה שאינה רשמית לעיר חרדית, תוך דחיקה רגלי התושבים הוותיקים המהווים חצי מהאוכלוסייה בעיר".

• ליבי, מי משלם לך?

"אני מקבלת את כספי תרומות התושבים שמנהלים את המאבק".

• האם המטרה היא לסלק את ראש העיר מכסאו?

"בפירוש לא. הסיבה שחלק גדול מהזעם הופנה כלפי אבוטבול זה רק מכיוון שהוא תרם במידה רבה לכניסתם של החרדים לתוך העיר. הבן אדם נמצא בשלטון כבר 3 שנים והצליח להכעיס כל כך הרבה אנשים. הוא לא ראש עיר של התושבים שלו".

לסיום היא מבקשת לציין כי התושבים התומכים בקמפיין, "ישמחו לחיות חיים משותפים, אם הם ידעו שהם יכולים לחיות חיים כאלו. אם הם יראו שהתהליך הזה קורה, התוצאה היא שלא יהיה קמפיין. אבל האווירה והתחושה של אותם תושבים היא שהעיר חומקת מידיהם".

אנו לא חלק מקמפיין

בן ציון מרגוליס, אביה של נעמה, הגיב לדברים ואמר כי הכתבה ששודרה באולפן שישי לא הייתה יזומה: "במהלך סיור שערך ראש העיר עם חברי כנסת בעיר, ערוץ 2 שמעו על הבעיה שלנו נגד הקיצוניות ומכך שנעמה סובלת מהקיצונים כאן בעיר ומפחדת ללכת ברחוב.

"הם פנו אלינו כדי לערוך את הכתבה והסכמנו.

"לאחר מכן אחד מאנשי הקהילה כאן בעיר חיבר אותנו עם ליבי בייקין שגרמה למקסימום כלי תקשורת לסקר את הסיפור. אנו לא עשינו את זה כחלק מקמפיין או במטרה להתריס, זאת הייתה בעיה אמיתית של המשפחה שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד