כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יוזמה ספרדית: בחירות, אבל לא מלחמת רבנים

ממידע שהגיע לבחדרי חרדים, מאחורי היוזמה עומדים ת"ח חשובים ואנשי חינוך ספרדים • לדבריהם "אנחנו עובדים ומחנכים את הילדים ואת דור העתיד לאמונת חכמים, הם מבינים שבחירות זה מטבע הדברים קצת מתיחות, אבל כשהילדים רואים שכל רב פוסל את הדרך של השני, יגידו: מה אנחנו צריכים דרך של מריבות וסכסוכים בין המנהיגים"

יוזמה ספרדית: בחירות, אבל לא מלחמת רבנים
צילום: י.ח.

מודעות ענק שהודבקו הלילה בבני ברק, קוראות לעסקנים מכל המפלגות לרגל הבחירות הקרובות לשמור את כבוד הרבנים מחוץ למחלוקת הבחירות.

במכתב שנכתב בשם 'בני תורה ועמך בית ישראל ספרדים' קוראים המארגנים להותיר את המתחים הפוליטים בין העסקנים, ולא לגרור את הציבור למלחמת רבנים. בתוכן המודעה דורשים הכותבים מהעסקנים שלא להתסיס בבתי הרבנים, ולדבר כנגד רבנים אחרים, או כנגד הציבור הנשמע להם. 

"אנו בני התורה ועמך בית ישראל הספרדים תושבי בני ברק, קוראים לעסקנים בכל המפלגות: אנא כבדו את הרבנים גדולי ישראל מורי דרכנו, השאירו לנו את הערכה והכבוד לגדולי הדור! ואל תחטאו בנפשות ילדינו!

אל תעירו ואל תעוררו ריב ומדנים בין הרבנים, אל תפיצו בשמם איומים וחרמות,  אל תתסיסו את הרבנים כנגד רבנים אחרים, אוי לנו אם נבוא חלילה למלחמת רבנים, זה יאמר בכה וזה יאמר בכה, וכל העדה כולה תהיה כמדורת אש!

שמרו לנו על אמונת החכמים הטהורה. שמרו נא על דרכו ומורשתו של מרן הרב עובדיה זצוק”ל שמעולם לא איים לא להצביע למפלגה הפועלת על פי דעת תורה.

השאירו לנו את התמימות כי מחלוקת היא לשם שמים, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים!

היזהרו בגחלתן, שלחישתן לחישת שרף, ונשיכתן נשיכת נחש, ועקיצתן עקיצתן עקיצת עקרב, וכל דבריהם כגחלי אש!

אבוי לנו מחילול ה’ מה יאמרו אחינו החילונים: אם הרבנים לא מכבדים זה את זה, למה נכבד ונשמור את התורה! וכידוע לכל העוסקים בקירוב  זהו הקושי הגדול  בלהסביר לאחינו הרחוקים!

המכתב מסתיים באזהרה למפלגות: "זכרו! הציבור הספרדי לא אוהב מלחמות בין רבנים! הציבור הספרדי אוהב את הכבוד לתורה, לא נסלח למי שיפגע ברב כזה או אחר, או במי שיתסיס רבנים לאיים על מי שהולך בדרכו של רב אחר! גלו אחריות!". 

קרדיט: י.ח.

ממידע שהגיע לבחדרי חרדים, מאחורי היוזמה עומדים ת"ח חשובים ואנשי חינוך ספרדים. לדבריהם אנחנו עובדים ומחנכים את הילדים ואת דור העתיד לאמונת חכמים, הם מבינים שבחירות זה מטבע הדברים קצת מתיחות, אבל כשהילדים רואים שכל רב פוסל את הדרך של השני, וכועס על מי שושמע לרב שלו, ומאיים עליהם בדברים רוחניים וקפידות, אתם יודעים מה יקרה? מחר הם יקומו ויפסלו את דרך התורה חלילה, יגידו מה אנחנו צריכים דרך של מריבות וסכסוכים בין המנהיגים.

חייבים להציב קו אדום לעסקנים, אל תתסיסו את בתי הרבנים, לצערנו היום כולנו יודעים שלפעמים באים לרבנים מספרים להם כל מיני דברים לא מדויקים, ואז הרבנים פולטים אמירות קשות זה אומר כך, ומיד רצים לפרסם בקולי קולות, ואז הרב השני אומר אחרת, ומי שנפגע מכך זה ילדי ישראל. אנו מתחננים בפני העסקנים, אל תתנו לפולטיקה הזו שעוד שבוע הכל מאחרינו להרוס הכל, תדברו בניכם על העסקנים, זה כבר ענין שלכם. אבל בבקשה אל תכניסו את גדולי ישראל בתוך המלחמה הזו".

בחירות קול קורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד