י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חוק החסינות

יוזמת מיקי: כתב אישום? רק באישור הכנסת

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד יוזם הצעת חוק, שאין לה סיכוי לעבור בכנסת ישראל, בטח לא במתכונתה הנוכחית. עם זאת הוא מבהיר, כי היא הוגשה על דעתו בלבד, והיא נועדה להגן על כל חברי הכנסת מימין ומשמאל

יוזמת מיקי: כתב אישום? רק באישור הכנסת
ח"כ מיקי זוהר מהליכוד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד חקירות ראש הממשלה מגיעות לסיום, ולקראת המלצות נוספות בתיקי ראש הממשלה, הח"כ מהליכוד יוזם הצעת חוק שיציל את נתניהו מכתב אישום.

על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ מיקי זוהר, לאחר שיגובש נגד חבר הכנסת תשתית ראייתית לעבירות ולאחר שהיועמ"ש יבקש להגיש נגדו כתב אישום, הוא יאלץ לקבל את אישור וועדת הכנסת להסרת חסינותו.

זוהר מסביר, "הצעת החוק שהגשתי, נועדה להשיב את המצב לקדמותו ולהביא לכך שנבחרי ציבור יהיו מוגנים מפני רדיפה פוליטית, כיוון שכתב אישום יוכל להיות מוגש נגדם רק באישור ועדת הכנסת".

לדבריו, "אין חולק שהדמוקרטיה הישראלית חייבת להבטיח קודם כל את רצון העם ולמנוע מגורמים לא אובייקטיבים לפגוע ברצונו, רק העם יקבע מי יהיו נבחרי הציבור שלו ורק בידיו יהיה להחליט מי ראוי ומי לא".

"על כן" מציין זוהר כי, "לעניות דעתי, כתב אישום בזוטי דברים ובמיוחד כשהוא קנטרני ולא הוגן, המגיע עקב לחץ תקשורתי או פוליטי כלפי נבחר ציבור, מוטב לו שיוכרע רק על ידי הציבור".

מיקי זוהר מבהיר כי לראש הממשלה אין כל קשר לחוק, שנועד לטענתו "למנוע לזות שפתיים. ראוי לציין כי הצעת החוק הזו מגיעה על דעתי בלבד ונועדה להגן על כל חברי הכנסת מימין ומשמאל ואין לרה"מ כל נגיעה ליוזמה החשובה הזו".

מיקי זוהר כתב אישום בנימין נתניהו הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד