י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שכר מצווה

החיילות מנעו גזל שינה וקיבלו תעודות

תעודת הערכה מטעם מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, הוענקה אתמול (שני) למשמרת המבצעית בחמ"ל ההתרעה, על תפעולם בעת אירוע ירי הרקטות בשבוע שעבר לעבר באר שבע וגוש דן

החיילות מנעו גזל שינה וקיבלו תעודות
צילומסך

תעודת הערכה מטעם מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, הוענקה אתמול (שני) למשמרת המבצעית בחמ"ל ההתרעה, על תפעולם בעת אירוע ירי הרקטות בשבוע שעבר לעבר באר שבע וגוש דן.

בוקר יום רביעי שעבר, היה יכול להיראות אחרת ללא הנחישות של הסמב"ציות, רב"ט אלמה גנון ורב"ט עדי שיצמן, שתפעלו באופן יסודי ומוקצועי את חמ"ל ההתרעה בפיקוד העורף.

ב-3:39 לפנות בוקר שוגרו 2 רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, האחת לעבר באר שבע והשנייה לעבר גוש דן. בבאר שבע הרקטה פגעה ישירות בבניין מגורים של בית משפחת טמנו. "שמעתי אזעקה, חשבתי שזה חלום", סיפרה מירי טמנו, אם המשפחה. "כשהתעשתתי מיהרתי לקחת את הילדים לממ"ד", ובכך הצילה את ילדיה. "אין לי בית, הזיכרונות הלכו. חסרים לנו דברים אלמנטריים. בתוך הבית היו ארונות מלאים בכל ושום דבר לא נשאר. עכשיו לילדים אין שום דבר. אין לי את הבסיס אפילו, לא נשארה לי מיטה", אמרה.

לעומת זאת, אזרחי גוש דן לא ידעו כלל כי אחת הרקטות כוונה לאזור, ובשונה מאזור הדרום, שם זמן ההתרעה מופעל באופן אוטומטי, לסמ"בציות היה הזמן לקבל החלטה - האם להפעיל את האזעקה או לא. על פי המערכות של פיקוד העורף וחה"א נראה כי הרקטה תיפול בים, לכן החיילות לא הפעילו את ההתרעה ובכך אפשרו שמירה על שגרת חיים תקינה ולילה שקט לתושבי גוש דן.

מפקד פיקוד העורף, אלוף ידעי ציין כי תפקוד החיילים בעת האירוע ראוי לציון. החיילים פעלו בנחישות, ובמקצועיות, תוך הפעלת שיקול דעת וביצוע ניהול סיכונים, ובכך מילאו את אחריותם בצורה מעוררת הערכה.

"ביצענו את התפקיד שלנו ואת מה שמצופה מאיתנו בתור מפעילות התרעה", סיפרה רב"ט שיצמן. "הרגשתי שבאירוע מימשנו את כל מה שלמדנו לאורך ההכשרה יחד עם כל הניסיון שצברנו בכל האירועים המבצעיים שחווינו עד כה", אמרה רב"ט גנון וסיכמה: "זה באמת מרגש לדעת שאותן פעולות שנקטנו בחמ"ל הצילו חיים".

באר שבע גוש דן שיגור רקטה מערכת אזעקה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד