י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתחת לאפם של ראשי 'אגודה':

כך הועברו הסמכויות באלעד לשר הנגבי

כך פעלו ראשי המפלגות החרדיות - דרעי וגפני - להעברת הסמכויות לשר צחי הנגבי • דרעי הוזעק מחדרה, גפני נשאר ברדיוס של המליאה, הח"כים מקלב ובן-צור פיקדו על המהלך הדרמטי שעשוי להביא לדחיית הבחירות באלעד • ואיך גויסו למהלך גם ח"כים מהרשימה המשותפת?

כך הועברו הסמכויות באלעד לשר הנגבי
גפני ודרעי צילום: פלאש90

בשעה האחרונה אישרה מליאת הכנסת את העברת סמכויות שר הפנים אריה דרעי לדחיית מועד הבחירות בעיר אלעד לשר צחי הנגבי.

על פי ההיגיון הסביר, ההצבעה בכנסת הייתה אמורה להתקיים רק מחר, יום רביעי.

אלא שבפעילותם של השר דרעי ויו"ר 'דגל התורה' משה גפני, ההצעה עלתה להצבעה דקות בלבד לאחר אישורה בממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי המהלך עומדים בראש ובראשונה דרעי וגפני, כאשר על מלאכת השלמת המשימה הופקדו חברי הכנסת יואב בן צור ואורי מקלב.

ראשי 'דגל התורה' פעלו בשיטת 'הפרד ומשול': דרעי פעל לזרז את ההצבעה בממשלה, ואילו גפני פעל לקדם ולזרז אותה בכנסת, באמצעות הקשרים שלו עם יו"ר הכנסת ואנשי המזכירות.

יצוין כי עוד במהלך ההצבעה הטלפונית בממשלה, שוחח חה"כ גפני עם יו"ר הכנסת אדלשטיין במטרה להעלות את הבקשה להצבעה בכנסת בתום ההצבעה בממשלה.

לאחר מכן, הוזעק חה"כ יואב בן צור על ידי השר אריה דרעי מסיור פוליטי בחדרה במטרה לפקד על המהלך הפוליטי.

תחילה שוחחו בן צור ומקלב עם מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון בכדי לקבל את הסכמתו להוסיף סעיף לסדר היום בתום הדיון בכנסת.

לאחר מכן הצליחו השניים לשכנע את חברי האופוזיציה וביניהם חברי הכנסת מהסיעה הערבית לצאת מהמליאה או שלא להצביע נגד היוזמה, וכן שלא יבקשו זכות דיבור.

לאורך כל הזמן שהה חה"כ משה גפני מחוץ לכנסת במרחק סביר כדי שבאם הוא יוזעק לכנסת הוא יוכל להצביע. בנוסף הוא גם דחה מספר כינוסים בדרום הארץ.

כמו כן, אנשי המפלגות פעלו בחשאיות כדי שאנשי 'אגודת ישראל' ששהו במשכן או אנשי הסיעה לא ימנעו את המהלך או יעבירו את המידע לסגני השרים פרוש וליצמן שימנעו את ההצבעה היום.

החשש העיקרי שעמד לנגד עיניהם הוא שליצמן יפעל להפיל את ההצעה באמצעות גיוס כולל של חברי האופוזיציה וכן חלק מחברי הקואליציה שיסרבו להיכנס לקרב בין 'דגל' וש"ס ל'שלומי אמונים'.

לבסוף, במהלך זריז של פחות מ-5 דקות, הוכנס הסעיף לסדר היום ולאחר 2:51 דקות הבקשה אושרה, כאשר השרה מירי רגב הציגה את הבקשה בשם הממשלה; ארבע עשר חברי כנסת תמכו ואפס התנגדו.

כעת, הסמכות מועברת לידי השר צחי הנגבי, שבימים הקרובים ישמע את הצדדים ויבחן את האפשרויות לגבי דחיית מועד הבחירות באלעד שאמור להתקיים ביום שלישי הבא.

להנגבי זכות לדחות את הבחירות לכל מועד שיחפץ, כפי שמופיע בחוק הבחירות. כלשון הנאמר בחוק: "נוכח השר כי אי אפשר לקיים בחירות במועדן ברשות מקומית פלונית, או היו נסיבות מיוחדות אשר לדעת השר מצדיקות דחייתן, או לא קויימו בחירות במועדן, יקבע השר מועד חדש לבחירות, שיהיה קרוב ככל האפשר לאחר שחלפה הסיבה לאי-קיום הבחירות במועדן ולא יאוחר ממועד הבחירות הכלליות הקרוב".

צחי הנגבי דרעי מחטף אלעד מוניציפלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד