י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בכנס בחירות של ויז'ניץ

ליצמן חשף: לקחתי כסא ואמרתי אני לא זז

לאחר שהסביר במשך כ-20 דקות את חשיבות המערכה בפני החסידים, הוא סיים בסיפור אחד מיני אלפים, כיצד עזר לזקן רבני מרוקו הגאון רבי יהושע ממאן זצ"ל

ליצמן חשף: לקחתי כסא ואמרתי אני לא זז
סגן השר יעקב ליצמן צילום: Aharon Krohn/Flash90

במהלך כנס בחירות שקיימו חסידי ויז'ניץ בהיכל בית מדרשם ברח' שלמה המלך בבני ברק, נאם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והסביר את חשיבות המערכה בערים החרדיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסיום דבריו שארכו כ-20 דקות, הוא הפתיע את החסידים כשסיפר לראשונה על מקרה שהיה מעורב בו אישית, עד לסיומו הטוב.

בשנה שעברה נפטר הגאון רבי יהושע ממאן, זקן רבני מרוקו, בגיל 101, התקשרו אליי שהוא שוכב במיון בבית החולים שערי צדק כבר יממה ועדיין לא טיפלו בו. התקשרתי מיד לממונים שם ואמרו לי שהעניין יטופל. למחרת קבלתי טלפון מהשר דוד אזולאי שה' ישלח לו רפואה שלימה במהרה, הוא זקוק לרחמים מרובים, שסיפר לי כי הרב ממן עודנו במיון. אמרתי לו שזה לא יכול להיות, אני סדרתי את זה. הוא אמר לי שזה המצב במציאות.

הגר"י ממן זצ"ל בבדיקת שופרות. (באדיבות המצלם)

ליצמן שיחזר: אני זוכר, זה היה בחנוכה, השעה היתה 3:30 בצהריים, אצלי בחנוכה זה זמן לחוץ, כי הרבי (מגור) מדליק את הנרות ב-5:00, ישבתי אז במשרד הבריאות, קמתי מיד ויצאתי לשערי צדק. הודעתי בדרכי לשם, כי אני מגיע לביקור פתע. הם הכניסו אותי ומיד ניסו להסיט אותי לחדרים מסויימים שאבקר בהם ואתרשם, אבל לא הקשבתי להם, מיד פניתי למחלקת מיון, שאלתי אותם למה הרב ממן עדיין במיון, הם אמרו לי שהוא יטופל בזמן הקרוב. אמרתי להם, "יש לכם כסא?", הביאו לי כסא, אמרתי להם, "אני נשאר כאן לשבת עד שאתם מטפלים בו", רופא נכנס מיד, בדק אותו והחליט שאפשר לשחררו הביתה, אמרו לי שהוא ישתחרר בקרוב לביתו. אמרתי להם, "אני נשאר כאן לשבת עד שהוא משתחרר". לא עברו 10 דקות וכל הפרוצדורה הושלמה והוא שוחרר לביתו.

ליצמן סיפר על המקרה, כדי להמחיש לציבור עם מה מתמודד שליח ציבור, כמה הוא יכול לסייע לציבור בפרטים קטנים ופשוטים וכמה הוא מתמסר לכך, זאת כדי שיבינו את גודל המערכה וכמה חשוב שיש עוד פתק בקלפי ועוד מנדט ל'אגודת ישראל'.

יעקב ליצמן סגן שר הבריאות רבי יהושע ממן בית חולים שערי צדק חדר מיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד