י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אבל בסערט ויז'ניץ

זקן החסידים: רבי לייבל'ה הלך לעולמו

מחסידות סערט ויז'ניץ נעקרה הבוקר דמות הוד, זקן החסידים שראה ארבעה דורות מאדמו"רי החסידות הלך לעולמו בגיל 87 לאחר שנחלש בשנים האחרונות | הלוויתו תצא במהלך היום מרמת ויז'ניץ בחיפה

הרה"ח רבי יהודה לייב קוסטינר ז"ל
הרה"ח רבי יהודה לייב קוסטינר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלילה נפטר לבית עולמו הרה"ח רבי יהודה אריה לייב קוסטינר ז"ל, מזקני וחשובי חסידי סערט ויז'ניץ בחיפה והוא בן 87 בפטירתו. 

המנוח ז"ל, נולד במוצאי תשעה באב תר"צ בעיירה שאץ, שם התגוררו בני משפחתו חסידי ויז'ניץ שורשיים, דורי דורות עוד מתקופת הרבי בעל ה'אהבת שלום' מקאסוב זצ"ל, בהיותו ילד כבן עשר פרצה המלחמה וגלה עם כל יהודי רומניה לגלות טרנסניסטריה, שם עברו שעה מדורי גיהנום עד סיום המלחמה, בה איבד כמה סבים וסבתות.

אחרי המלחמה זכה לעלות ארצה וקבע את משכנו בחיפה, וכעבור מספר שנים נישא עם רעייתו מרת גיטל נעכא ע"ה, בתו של החסיד המפורסם ר' יהודה קאפיל-האס ז"ל מאנטניא והיה מדמויות ההוד בחצר הקודש סערט ויז'ניץ, מקורב למלכות ומהיושבים ראשונה.

היה דבוק בלו"נ לכל צדיקי בית ויז'ניץ, החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי לא יאומן כי יסופר, כמה גדולה היתה התקשרותו והתבטלותו לאדמו"רי החסידות. היה מחזיק מכספו תקופות ארוכות את בית המלוכה בלי פרסום, ורק רבותיו הקדושים ידעו היטב את נאמנותו ומסירותו אליהם בלו"נ.

רבי לייבל ז"ל, היה זה שהכתיר את הרבי הנוכחי מסערט ויז'ניץ לאחר הסתלקות אביו, כנהוג בויז'ניץ אין הכתרה רשמית ברמקול במהלך הלוויה, כמו שאין הספדים - אלא זקן החסידים או מי שנותן את הקוויטל הראשון לאדמו"ר שיתפלל לזכותו, הוא בעצם זה המכתירו לאדמו"ר וממשיך. 

לאחר סתימת הגולל באהל אדמו"רי ויז'ניץ, בבית החיים 'שומרי שבת - זכרון מאיר' בבני ברק לאחר הסתלקותו של הרבי בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל בכ' תמוז תשע"ה, עת יצא בנו יחידו מהאהל,‏ זעק הרה"ח רבי לייבל'ה קוסטינר מזקני החסידים בסערט ויז'ניץ "רב'ה רב'ה" בקול בוכים, והגיש את הקוויטל הראשון לבנו יחידו של האדמו"ר זצ"ל. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וחתנים וצאצאים רבים ההולכים בדרך התורה והחסידות, בניו: הרב משה והרב יוסף קוסטינר. חתניו הם, הרב מאיר יהודה מרמורשטיין מנכ"ל 'עלה', האסטרטג הרב דודי זילברשלג, הרה"ג רבי מאיר פרידמן ר"מ בישיבת סערט ויז'ניץ, המחנך הרב גרשון חנוך כץ והרב דוד צבי פישר.

מסע הלוויה היום (רביעי) מרמת ויז'ניץ בחיפה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

סערט ויזניץ הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד