י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההסכם המלא נחשף

פרסום ראשון: השלל שש"ס השיגה מהתמיכה

סיעת ש"ס בחיפה סגרה סופית, תמיכה בראש העיר המכהן יונה יהב בתמורה לסל נכבד. אם ינצח, ש"ס תהיה חלק מהקואליציה העירונית וצפויה לקבל תפקידים בהתאם למניין נציגיה, עד לכדי התפקיד הנחשק - סגן בשכר | מועמד הסיעה: "זהו הסכם אדיר, שיתן בשורה לציבור החרדי"

פרסום ראשון: השלל שש"ס השיגה מהתמיכה
נציגי ש"ס בחיפה עם יונה יהב צילום: באדיבות המצלם

פחות משבוע לבחירות המקומיות, ולאחר דין ודברים וישיבות מו"מ ממושכות, חתמה אתמול (שלישי) סיעת ש"ס על הסכם עם ראש העיר יונה יהב.

על פי ההסכם שנחשף כעת לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', ש"ס תודיע על תמיכה פומבית ביונה יהב לראשות העיר חיפה, כך גם יופץ שילוט מטעם ש"ס יחד עם פתק ההצבעה של ש"ס למועצת העיר חיפה.

עוד בהסכם שפרטיו הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', לאחר ניצחונו של יהב, סיעת ש"ס תהיה חלק מהקואליציה העירונית, כאשר יהב מתחייב על שמירה על הסטטוס קוו, אשר היה נהוג בכל תקופת הקדנציה החולפת וכן שמירה על חיים משותפים ונעימים לכל המגזרים השונים.

בנוסף סוכם, כי באם תזכה סיעת ש"ס בשלושה נציגים ומעלה, תקבל הסיעה סגן בשכר לקדנציה מלאה. ואם היא תקבל פחות משלושה נציגים תזכה לסגן בשכר רק למחצית הקדנציה.

וזאת בנוסף לחברי וועדות בוועדות השונות ובראשם חבר בוועדת התכנון המקומית וכן חבר בוועדת החינוך העירונית.

יהב מתחייב על פי ההסכם שנחשף ב'בחדרי חרדים', גם לקדם מיד לאחר הבחירות, מינוי שני רבנים ראשיים לעיר חיפה, ספרדי ואשכנזי, כאשר ניתנת לסיעת ש"ס זכות וטו על המועמדים הספרדים והדבר יעשה בשיתוף מלא עם סיעת ש"ס המקומית.

זאת בנוסף גם לתפקיד יושב ראש המועצה הדתית שימונה בהסכמת ש"ס מיד לאחר בבחירות.

גם לגבי הצרכים החרדים בעיר, סוכם כי ראש העיר יפעל בדרך החוקית והמקובלת להקים מקווה טהרה בשכונת קריית שמואל וכן יקודם צוות משותף עם אנשי סיעת ש"סו בכדי למצוא פתרון לילדים של מוסד 'נתיבות משה' שעורר סערה בקדנציה החולפת.

נציין, כי בעיר חיפה מתנהל מאבק של ממש בתוך הסיעות החרדיות נגד ראש העיר יונה יהב, כאשר אגודת ישראל וש"ס צפויים לתמוך ביהב, לעומת 'דגל התורה' וחלק מתומכי 'אגודת ישראל' שיתמכו דווקא במועמדת עינת קליש רותם.

נתי חייק, מועמד תנועת ש"ס למועצת העיר, הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "זהו הסכם אדיר, הסכם שיתן בשורה לציבור החרדי לחמש השנים הקרובות, הגיע הזמן לתת תקווה ולא כל החיים לזרוע יאוש. זה הסכם שנותן מענה לכל הצרכים החרדים בעיר: תרבות, פנאי, חינוך, מוסדות, דת ובחירת רבנים ראשיים".

ש"ס יונה יהב חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד