י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טורפים את הקלפים?

דגל וש"ס עתרו לבג"ץ בעניין דחיית הבחירות

בצל העברת הסמכויות לשר צחי הנגבי, ב'דגל' וש"ס עתרו לבג"צ בעניין זה ומצפים לתפנית בהחלטה לפסול את פינדרוס • בעתירה נטען, "ציבור התומכים הגדול, סמך את ידו על בחירת גדולי הדור, וראה בפינדרוס כנציגו הבלעדי לראשות העיר. נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית"

דגל וש"ס עתרו לבג"ץ בעניין דחיית הבחירות
דרעי וגפני צילום: פלאש 90

בצל העברת הסמכויות לשר צחי הנגבי בעניין דחיית הבחירות בעיר אלעד, נראה שבמפלגות החרדיות 'דגל התורה' וש"ס מסרבים לסמוך עליו, הם יוזמים עתירה לבית המשפט העליון בעניין זה ומצפים לתפנית בהחלטה לפסול את המועמד יצחק פינדרוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדגל התורה וש"ס עתרו היום (רביעי) לבג"ץ באמצעות עו"ד צבי אגמון בדרישה להכריע עוד היום עד לשעה 21:00, לדחות את הבחירות בעיר אלעד לתקופה קצובה.

העתירה למתן צו על תנאי, הוגשה נגד השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי,ראש העיר המכהן ישראל פרוש, אייל כהן המשמש מנהל הבחירות באלעד, יו"ר 'הבית היהודי' באלעד שי נתן, המועמד ברק צוברי, וכן המועמד אבי דיין.

במקביל, השר הנגבי הזמין את עו"ד צבי אגמון ואת עו"ד אביעד הכהן לשימוע מחר במשרדו בעניין הבחירות בעיר אלעד, לפני קבלת החלטה בעניין, בכדי להשמיע את טענותיהם ודעתם בנושא.

השופטת דפנה ברק ארז מבית המשפט העליון, הורתה למשיבים לעתירה, להגיש תגובה קצרה עד לשעה 17:00.

במסמך העתירה מגלגל עו"ד אגמון את השתלשלות העניינים בעיר אלעד תוך שהוא מציין כי, "ציבור התומכים הגדול, עיקרו ורובו של קהל בוחרי העיר אלעד , סמך את ידו על בחירת גדולי הדור, וראה ביצחק פינדרוס כנציגו הבלעדי לראשות העיר".

עו"ד אגמון טוען בעתירתו כי, "שמונה ימים בלבד טרם טרם מועד הבחירות, מצא עצמו ציבור עצום ורוב אובד עצות, וללא מועמד מתאים ומקובל שבו יוכל לבחור על מנת שינהיגו כדרכו במהלך חמש השנים הבאות".

עוד טוענים העותרים כי, "עניינה של עתירה זו הינה הפגיעה האנושה בציבור הבוחרים בעיר אלעד, עת נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהעמיד ולבחור מועמד מתאים מטעמם".

כאמור, העותרים דורשים מבג"ץ לדחות את הבחירות בעיר אלעד בטענה כי אם הבחירות יתקיימו במועדן "בהכרח הם לא ישקפו את דעתם וזהותם של תושבי העיר".

במסמך העתירה מדגישים העותרים, "אין מדובר בערעור או עתירה בסיבוב שלישי אודות פסילתו של פינדרוס, כי אם במתן אפשרות אמיתית וכנה, לאותו ציבור עצום ורב שקולו אינו נשמע".

כזכור, פחות מיממה לאחר שהסמכויות בעניין דחיית הבחירות הועברו משר הפנים אריה דרעי לידי השר צחי הנגבי, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מצהיר השר הממונה כי הוא צפוי לקבל החלטה בנדון בקרוב.

לדברי הנגבי, "תוך כמה שעות, הלילה או מחר, אקבל החלטה בעניין, משרד הפנים שלח לי את כל החומרים הדרושים. בשעות הקרובות אפגוש את כל מי שרלוונטי לעיר, אקיים ישיבה ואקבל החלטה סופית".

השר הנגבי מתייחס לתגובות ביממה האחרונה, כביכול קיים דיל חשאי בינו לבין יו"ר ש"ס בעניין דחיית הבחירות וטוען, "דרעי לא דיבר איתי מילה על זה, אתמול נפגשנו בנתיבות והוא אמר לי: הדחת אותי מהתפקיד...".

השר לשיתוף פעולה אזורי מודה כי אינו מכיר כלל את העיר אלעד ומציין, "הייתי פעם אחת באלעד, בניחום אבלים של פעולת טרור. זה הפעם הראשונה והאחרונה שלי בעיר".

דגל התורה דגל גפני יצחק פינדרוס פינדרוס פרוש ישראל פרוש מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד