ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

משרד החינוך מזהיר את המנהלים: "נסגור סמינרים"

משרד החינוך שיגר חוזר מנכ"ל למנהלי בתי הספר, הכולל אזהרה נגד אפלייה ברישום תלמידות • החוזר מזהיר, כי במידה ובית הספר יפר את האיסור, הוא ייסגר

אילוסטרציה. צילום: פלאש90
אילוסטרציה. צילום: פלאש90



מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, שיגרה היום חוזר מנכ"ל הכולל, בין השאר, סעיפים חדשים ונוקשים בדבר קבלת תלמידות לסמינרים, כולל איסור אפליה וסעיפי ענישה למי שיפר את ההוראות.

תחת הכותרת "רענון הנחיות בנושא איסור אפליה בקבלת תלמידים לבתי הספר" נכתב בחוזר כי "לאחרונה עלה הצורך לרענן את הנהלים בדבר איסור אפליה בקבלת תלמידים לבתי הספר במערכת החינוך במגזרים השונים".

בהמשך קובע החוזר כי, "יובהר כי חל איסור מוחלט על אפליית תלמידים בקבלה לבתי הספר, והדברים האמורים להלן חלים על כלל בתי הספר בפיקוח משרד החינוך, על רשתות החינוך, על הבעלויות ועל הרשויות המקומיות.

החוזר ממשיך וקובע כי "קבלת תלמידים לבתי הספר תיעשה על סמך רישום מוסדר ובהתאם לנהלים הנוהגים ברשות המקומית שבה התלמיד מתגורר.

"בחטיבות עליונות עצמאיות ובבתי ספר ייחודיים יתבסס תהליך הקבלה של התלמידים לבתי הספר על מדדים שקופים, בהירים ואחידים אשר יונהגו באופן שווה כלפי כלל התלמידים הנרשמים אליהם. בתי הספר יפרסמו בכתב את המדדים ויביאו אותם מראש לידיעת הנרשמים. בתי הספר ישיבו לתלמידים, להוריהם ולרשות המקומית בכתב את תשובתם המנומקת בדבר הקבלה או האי-קבלה למוסד החינוכי.

"אין להתנות קבלה לבית ספר על סמך קריטריונים שאינם ענייניים או שאינם רלוונטיים ללימודים במוסד החינוכי, ובמיוחד לא על סמך קריטריונים שיש בהם משום אפליה או מראית עין של אפליה".

תחליף לחוק של ש"ס

הסעיף האחרון, שאי אפשר בלעדיו, הוא סעיף הענישה. לפיו: "נוכח המנהל הכללי כי בבית הספר הופר איסור האפליה... רשאי הוא לצוות בכתב על סגירתו, לאחר שדרש מבעל הרישיון בכתב לתקן את הדבר תוך מועד סביר, ולאחר שהזהירו כי אי-מילוי דרישה זו יגרור הוצאת צו לסגירת בית הספר".

כזכור, לפני מספר שבועות גיבשה תנועת ש"ס שתי הצעות חוק שישיתו סנקציות על מנהלי בתי ספר שיהיו חשודים בהפליה על רקע עדתי.

את הצעות החוק הגיש יו"ר הסיעה, אברהם מיכאלי. ברגע האחרון, לאחר התערבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נעתרה ש"ס להקפיא את הצעות החוק ולהיענות להצעת שר החינוך, גדעון סער, לכלול את סעיפי ההצעות בחוזר מנכ"ל, שהינו מסמך בעל תוקף משפטי לכל דבר ועניין.

היום כאמור, שוגר החוזר החדש אל מנהלי בתי הספר ואל קודקודי מערכת החינוך, ואין ספק שאל הרישום הבא מגיעים מנהלי המוסדות עם 'בעיה קשה' לכל מי שמתכוון להפלות בדרך כזו או אחרת בהליך הרישום שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד