ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עומס בבתי המשפט? השופטים יניידו תיקים

הצעת חוק בתי המשפט מסמיכה את מנהל בתי המשפט לנייד תיקים בין בתי המשפט השונים במטרה לאזן את עומס הדיונים • "בתי המשפט בארץ - מהעמוסים בעולם"

עומס בבתי המשפט? השופטים יניידו תיקים

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק בתי המשפט המסמיכה את מנהל בתי המשפט לנייד תיקים בין בתי המשפט השונים במטרה לאזן את חלוקת עומס הדיונים בין בתי המשפט.

החוק שהתקבל, מסדיר הליכים בתחום העברת תיקים בין בתי משפט באותה דרגה ומאפשר, כאמור, ניוד תיקים בהליכים אזרחיים והליכים בעבירות תעבורה, בהתייחס למידת הפגיעה הצפויה בבעלי הדין כתוצאה מההעברה, המרחק בין בתי המשפט והבטחת נגישותם של בעלי הדין למשפט.

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אמר כי "העומס המוטל על בתי המשפט במדינת ישראל הוא אחד הגבוהים בעולם. ועדת החוקה שבראשותי דנה בתדירות גבוהה בהצעות חוק שמטרתן לייעל את המערכת ולהפחית את העומסים. הצעת החוק המונחת בפנינו היום היא אחד מהצעדים שיאפשרו לייעל עוד קצת את המערכת.

כדי למנוע מצב שבו התייעלות המערכת תפגע במתדיינים, הכניסה הוועדה להצעת החוק מספר תיקונים וסייגים: ראשית, הסמכות הוגבלה רק לתיקים אזרחיים ותיקי תעבורה; שנית, המרחק שאליו ניתן להעביר את התיקים הוגבל לטווח של 60 ק"מ; ושלישית, הוכנס מנגנון של בקשה לעיון מחדש בהחלטה ואפשרות לערער עליה".

15 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השנייה, שעברה ללא מתנגדים.

16 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השלישית, שעברה ללא מתנגדים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד