י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עדויות קשות > אחרי מות המנהיג

זוועות 'לב טהור': "עינויים של היטלר. מזעזע"

מאז מותו של מנהיג 'לב טהור', ירדה הכת למחתרת, אולם בשיחה שקיים כתב 'בחדרי' עם עסקנים המסייעים לפליטי הכת, נחשפות עדויות קשות ממה שחווים הקטינים בכת • בת 12 שסירבה להינשא - נזרקה, בחור שנתפס שומע מוזיקה, נזרק גם הוא • ולאן משליכים את הסוטים מן הדרך

זוועות 'לב טהור': "עינויים של היטלר. מזעזע"
מראות מקהילת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

שנה וחצי למותו של מנהיג כת 'לב טהור' שלמה הלברנץ ומעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מבחורים ונערות שהצליחו לברוח מהכת, עולה, כי הילדים והילדות חווים שם עינויים קשים ונוראיים.

בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים', מגלים מספר עסקנים מקנדה, טפח וטפחיים, על הנעשה בתוככי כת 'לב טהור'.

"אנחנו קבוצה של אנשים שהחלטנו לעזור ולסייע לאלו שנמצאים בכת ורוצים לצאת משם, אנחנו מגיעים לאלו שהצליחו לצאת משם ומסייעים להם 'לחזור לשפיות', אנחנו הופכים עולמות כדי להציל את אלו שהצליחו לצאת משם". כך מספר אחד העסקנים.

"הדבר שהכי חשוב לנו, הוא שאנשים יפסיקו לתרום להם כסף", הוא מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' וטוען כי "הם מענים את הילדים שם, אין לאף אחד שם פלאפון, חוץ מכמה אנשים בודדים, רק טלפון נייח, וגם זה לא לכולם, אנשים שברחו משם מספרים על התעללויות קשות ביותר, שחווה מי שלא מיישר קו עם ההוראות של המנהיגים שלהם".

הצצה לחיים בכת בגואטמלה

לדברי אחד העסקנים שבביתו נמצאת נערה צעירה, שאמה זרקה אותה מהכת, "הילדה לא מדברת עם אנשים, היא עדיין בהלם, היא הגיעה אלינו לפני כמה חודשים, לא אכלה כלום, לאט לאט היא נפתחה קצת, נתנה בנו אימון והתחילה לאכול ירקות ופירות, בשלב מאוחר יותר, היא החלה לאכול ביצים ועוד מספר מאכלים בריאים".

לגבי הנערה מספר העסקן ל'בחדרי חרדים', "ניסו לחתן אותה בגיל 12, היא לא הסכימה, אז עשו עליה חרם, כשבזמן הזה חברה שלה בת 13 כבר עם תינוק, לאחר שאמא שלה לא הצליחה לחתן אותה, היא לקחה אותה מהכפר בגואטמלה לעבר העיר, מרחק ארבע שעות נסיעה, שם היא פשוט זרקה אותה אצל הקהילה של הגֵּרים, הם פנו אלינו שנעזור לילדה, ואני לקחתי אותה אלי הביתה".

נסביר, בגואטמלה סיטי, ישנה קהילה המונה כ-30 משפחות, של יהודים שהתגיירו, לשם מביאים מנהיגי כת 'לב טהור' את אלו שנזרקו מהם, ומשם הם מוצאים את עצמם בקהילות ברחבי קנדה או ארה"ב, "שני בחורים נזרקו מהכת", מספר העסקן המסייע להם בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אחד מהם נתפס עם אייפד כשהוא שומע מוזיקה, לפני תקופה מסוימת הם אסרו לשמוע מוזיקה, כשעד לפני חצי שנה הם כן התירו לצעירים להקשיב למוזיקה, הם החרימו לכולם את האייפדים, בחור אחד החביא ונתפס מקשיב, הוא נזרק לקהילה של הגרים, שם הוא הצטרף לעוד בחור שנזרק אף הוא, לאחר שלא הסכים להתחתן בגיל 15".

הוא מספר כי בסופו של דבר הוא הצליח לסייע להם, וכיום "שני הבחורים לומדים בישיבה של חסידי טאהש בקנדה, והם עושים חיל בלימודים וחזרו לעצמם, ונראים מאושרים בדרך החדשה והקצת יותר משוחררת".

"הילדים שם עברו עינויים של היטלר, הם כמו זומבים", מספר ל'בחדרי חרדים' עסקן נוסף. "יש יותר מחמישים ניצולים מהכת, ורק חמישה התלוננו בפני הרשויות בקנדה, ואנחנו מנסים לשכנע עוד ניצולים לספר לרשויות, אנחנו לא מתלוננים במשטרה על המעשים של מנהיגי הכת, כי השוטרים בקנדה לא מאמינים לנו, הם אומרים שהסיפורים שלנו נשמעים להם הזויים, אז אנחנו שולחים את הניצולים לשגרירות קנדה ולשגרירות ישראל, כדי שיספרו מה הולך בתוך הכת, והם עוזרים לאלו שהצליחו לצאת משם, אבל אנחנו מפעילים לחץ גדול על הרשויות בקנדה כדי שיעזרו לנו יותר, אנחנו מנסים להביא כמה שיותר אנשים שיספרו מה הולך בכת, זה לא פשוט, הניצולים מאד סגורים, אנחנו נעזרים בעובדים סוציאליים".

עוד הוא מגלה ממה שדלה מהנמלטים, כי "רק למנהיג לב טהור נחמן הלברנץ יש מיזוג אוויר בבית, כל שאר המשפחות, כ-40 במספר, עם כמעט 300 ילדים, מתגוררים בפחונים עם גגות של סוכה, הם חיים כמו מלפני 300 שנה".

לסיום הוא מבהיר כי המטרה של העסקנים, היא לסייע נפשית לאלו שהצליחו לצאת משם, ולעזור להם להתחיל חיים חדשים בקהילות חרדיות מסודרות.

'בחדרי חרדים' ניסה ליצור קשר עם מישהו מאנשי הכת, אך ללא הצלחה, אנשי הכת לא מוכנים להתראיין או להגיב בשום פנים ואופן.

כזכור, לפני כשנה וחצי ביום שישי י"ג תמוז תשע"ז, נפטר במפתיע ובאופן טראגי, שלמה ארז הלברנץ ז"ל, מנהיג קהילת 'לב טהור' הקיצונית והוא בן 54 בפטירתו.

היה זה עת ירד הלברנץ לטבול בנהר סואן במקסיקו לכבוד שבת, הוא נסחף וטבע למוות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר הטביעה הועברה גופתו לבדיקות במכון רפואי במקסיקו, ועל פי הדיווחים גופתו לא נותחה, הלוויתו התקיימה בגואטמלה בהשתתפות בני הקהילה, והוא נקבר בחלקת אדמה שיוחדה לשמש כבית קברות, ונמצאת במתחם גדול שהמנהיג שלמה ז"ל, קנה בחייו.

מאז עברה ההנהגה לידיו של הבן נחמן הלברנץ, לצד מאיר רוזנר ויעקב יואל וינגרטן, שמנהיגים קו קיצוני ותקיף עוד יותר מהמייסד המנוח. 

קהילת לב טהור שלמה הלברנץ עינויים התעללות בילדים כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד