י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשפיע הברסלבאי עובר צד

מפתיע: מ'שלומי אמונים' ל'פלג הירושלמי'

הרב שמעון טייכנר, ממשפיעי חסידות ברסלב, קורא לתלמידיו ברחבי הארץ להעניק את תמיכתם בבחירות לסיעות בני תורה של הפלג הירושלמי • המכתב שחושף את הסיבה לתמיכה המפתיעה

מפתיע: מ'שלומי אמונים' ל'פלג הירושלמי'
הרב שמעון טייכנר צילום: באדיבות המצלם

עבר צד: הרב שמעון טייכנר, ממשפיעי חסידות ברסלב, קורא לתלמידיו ברחבי הארץ להעניק את תמיכתם בבחירות לסיעות בני תורה של הפלג הירושלמי, ולתת את קולם ביום הבחירות למפלגת עץ, זאת למרות שבבחירות שעברו הוא תמך בנציגם של 'שלומי אמונים'.

לדברי גורמים בפלג הירושלמי, הרב טייכנר מנהיג קהילה בת עשרות משפחות בעיר בית שמש, ולמרותו סרים משפחות רבות ברחבי הארץ, בירושלים בבני ברק ובעוד ערים.

במכתבו כותב המשפיע, כי פנה יחד עם גורמים רבניים נוספים בחסידות ברסלב לסיעת 'שלומי אמונים' ואף לסגן השר מאיר פרוש העומד בראש, בבקשה להתנער באופן רשמי מקבוצה בחסידות ברסלב השנויה במחלוקת, אך בקשותיהם נענו בשלילה, לכן הוא מעניק את תמיכתו למפלגת עץ, שלדבריו "השקפתם דומה לשלנו בנושאים חשובים".

"כידוע לכם", כתב המשפיע, "בשנים האחרונות עד כהיום, הייתי קשור לסיעת שלומי אמונים ואף מונתי כחבר בועדת הרבנים לסיעה בעיר בית שמש. והאמת צריכה להאמר, שסיעת שלומי אמונים פעלה בבית שמש באמצעות נציגיה הנמרצים בצורה טובה ויעילה, כמו במקומות אחרים בארץ. ובפרט נציגי אנ"ש שהביאו הצלחות רבות למעננו".

אולם נפל דבר במחנינו קהילות חסידי ברסלב, ישמרם השם, אשר נאלצנו בעל כרחינו להתמודד מול דבר אשר לא שיערום אבותינו, בתופעה שלילית נוראה הצומחת במחנינו ע"י אנשים ידועים, אשר רומסת את תורתינו בכלל וחסידותינו בפרט, בריש גלי, ורבני ומשפיעי ברסלב בעשרותיהם זעקו וקראו להחלץ חושים נגד תופעה זו וראו את זה בסדר עדיפות ראשונה למען לא ייסחפו צאצאינו לבאר שחת חלילה".

לדבריו, "לפיכך גם פנינו - לאחר התיעצות כמה מהרבנים בביתו של אחד מזקני ומשפיעי אנ"ש - לעזרתו של ראש סיעת שלומי אמונים כאיש ציבור נכבד, שהתקבל רושם עקב פגישותיו עמם ועוד, שהוא עדיין מעריך אותם, שיסייע לנו בזה שיפרסם הבהרה ממנו או איזה ידיעה בעיתון שיתפרסם שהוא מסתייג מהם".

"ולגודל נחיצות הענין הבהרנו לו שבזה תלוי המשך קשרינו עם שלומי אמונים. אך לצערינו נענינו שלפן מעמדו ועניינו אינו מסוגל למלאת את בקשתינו. לכן נאלצנו שלא בטובתינו, להתנתק לפי שעה מהם, ולמצוא רשימה אחרת שאין לה מגבלות לעזור לנו להתמודד עם התופעה השלילית", המשיך.

"לפיכך הוצע לנו לתמוך ברשימת "בני תורה" - אנשים יראים ושלמים שהשקפתם דומה לשלנו בנושאים חשובים, וודאי יהיו לתועלת בצורך שלנו", טען.

עוד הוסיף כי "כשהצעתי את הדברים בפני רבני וזקני ומשפיעי אנ"ש, הביעו גם הם את דעתם בצורה נחרצת שברסלב אינה שייכת לשום מפלגה או סיעה ואין היא מתעסקת כלל בפוליטיקה, ואלה שהולכים לבחירות לא עושים שום משא ומתן ומפלגות אלא בוחרים אך ורק כדי לחזק את היהדות, והעיקר לבחור למפלגה חרדית, ואז החלטנו חברי הרבנים ואני לתמוך ברשימת בני תורה".

הפלג הירושלמי שלומי אמונים בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד