כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אייכלר על ההסתה: "אל תחכו לאסון כרמל חברתי"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ישראל איכלר קורא לעצור את מסע ההסתה נגד הציבור החרדי • "כשחרדי יורק, המדינה מזדזעת - כאשר בריון מרביץ לילדה, יש אדישות"

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ישראל אייכלר, תקף היום בדברים קשים את מסע ההסתה נגד הציבור החרדי.

"אי אפשר להתעלם בימים האלה, מן הרוח הרעה השורה בעם, בעקבות מערך הסתה מאורגן, שמתנהל על ידי גורמים שמבערים אש בכל מושבותינו", אמר. "היום באוטובוס מקטמון התנפל בריון על ילדה והרביץ לה, וצעק לה, וקילל אותה בגלל שהיא חרדית. אף אחד מנוסעי האוטובוס והנהג לא עמדו לזכותה ולהגנתה של ילדה קטנה.

"אדישות זו מסוכנת יותר מאותו בריון מוסת. זה מכתים מדינה שלימה באדישות לאנטישמיות. בבית שמש כשבריון חרדי אחד יורק, מדינה שלמה עוסקת ומאשימה צבורים שלמים. ראש ממשלה פתח שתי ישיבות ממשלה נגד החרדים. אך כאשר בריון מרביץ לילדה באוטובוס בקטמון כתוצאה מן ההסתה הזאת, אף אחד מן האזרחים באוטובוס לא קם לעזרתה של הילדה המסכנה.

"לכן צריכים להזהיר את כולנו, יושבים פה אנשים אחראים. כל אחד מכם יש לו ציבור בוחרים וצריך לדעת ולהבין, שכאשר נשמעים כאן דברי הסתה, כאשר בתקשורת נשמעים דברי הסתה ואיבה, זה עלול להשליך לכל הרמות". אמר.

אייכלר קרא לכלי התקשורת לחדול ממסע ההסתה, "תחשבו על מיליוני האנשים ברחוב שאינם מבינים. הם באמת נפגעים כשיש קריקטורות שטירמריות.

"כשבאים כמה פרחחים בלתי אחראים שיושבים מאחורי פחי האשפה השרופים בכיכר השבת ושמים טלאי צהוב, כל המדינה מזדעזעת. אבל כאשר עיתונאים בכירים, מפרסמים בתקשורת קריקטורות כאלה, אף אחד לא נע, ואף אחד לא זע.

"כשקם יועץ שר האוצר ומסית נגד מי שיש לו יותר משמונה ילדים, 'אמא שיולדת שמונה ילדים - חוטאת לחברה', העולם שותק. היו זמנים שבן גוריון היה נותן פרסים לאימא שילדה 10 ילדים. הבינו פה במדינה שמליון ילדים נהרגו בשואה ומצווה להוסיף עוד ילד ועוד ילד ועוד ילד יהודי בעולם. גם אנשים שלא נקראו חרדים הקימו משפחות ברוכות ילדים לתפארת. שר החוץ לשעבר, דוד לוי היו לו 12 ילדים, הוא אדם בלתי אחראי? הוא חוטא לחברה? הוא חוטא למדינה?

"יועץ שר האוצר האמריקני, אם היה אומר את זה על הכושים או על היהודים, הוא היה מפוטר באותו היום. במדינת ישראל לא מתבייש שר האוצר יובל שטייניץ, להעסיק את אבי שמחון שהולך ומסית בתקשורת.

"יש להפסיק את האש בעודה באיבה. אנחנו לא צריכים לחכות לאסון כרמל חברתי, שיבוא מישהו עם סופר-טנקר לכבות. עכשיו הזמן לכבות את האש", קרא אייכלר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד