י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התמונות המפלילות של 'מקור ראשון' לא יחשפו

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור עיתון 'מקור ראשון' והורה שאין להעביר תמונות מפלילות מהאירועים בחטמ"ר אפרים • מקור ראשון: "צלמים לא יהפכו לספקי מידע של המשטרה"

הצלמת מרים צחי בבית המשפט. צילום: אופיר דוד
הצלמת מרים צחי בבית המשפט. צילום: אופיר דוד

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל בחלקו את הערעור שהגיש העיתון 'מקור ראשון' על החלטת בית משפט השלום בירושלים לפיה ימסור העיתון את התמונות שצילמה צלמת העיתון מרים צחי באירוע בחטמ"ר אפרים.

בית המשפט ניתח את הדין החל לעניין חיסיון עיתונאי ולאחר מכן ביטל את החלטת בית משפט השלום תוך שהוא מקבל את טיעוני העיתון לפיהן המדובר במידע עליו חל חיסיון עיתונאי, כך שהצילומים שיש בהם כדי לחשוף מקורות לא יימסרו לידי המשטרה.

בהחלטתו, ביקר השופט משה יועד הכהן את עמדת המשטרה, שבאופן מעשי פנתה כדבר ראשון לנסות ולהיעזר בחומרים עיתונאים לצרכי חקירה, על אף שהיו בידה כלים רבים אחרים לצורך חקירת האירועים.

בהכרעתו, כתב השופט יועד הכהן כי לאחר שעיין בתמונות שהופקדו בכספת בית המשפט, הצילומים שיימסרו למשטרה הם מספר תמונות המתעדות צמיגים בוערים שלגביהן הוא קבע כי ניתנה הסכמה לפרסומן.

יש לציין שחלק מהתמונות הללו פורסמו בעיתון 'מקור ראשון' בימים שלאחר האירועים ואינן חושפות את מקורותיה של הצלמת.

באשר לשאר התמונות החליט השופט הכהן כי אין לחייב את מסירת התמונות לידי המשטרה, בשל היותן חוסות תחת חיסיון עיתונאי, תוך הדגשת חשיבותם של חופש הביטוי ככלל והחופש העיתונאי בפרט.

מ'מקור ראשון' נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר שמר על חופש העיתונות וחיסיון המקורות של צלמת העיתון מרים צחי. עמדתנו היתה ונשארת בעינה שעיתונאים שמכסים אירוע כלשהו - ובייחוד צלמים - לא יכולים להפוך לספקי מידע כסוכני משטרה בעל כורחם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד