י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רבנים ופוסקי הוראה:

"כל אחד מחויב מדין ערבות שלא להצביע עבור יהב"

רבנים ופוסקי הוראה: "אין מקום לפוליטיקה כשמדובר על החיים שלך וחייהם של הילדים והשכנים שלנו - כל אחד מחוייב מדין ערבות שלא להצביע עבור יונה יהב"

"כל אחד מחויב מדין ערבות שלא להצביע עבור יהב"
יונה יהב צילום: פלאש90

על פי דברי רבני העיר, המאבק בחיפה - מעבר לנושאים הפוליטיים והרוחניים - הוא מאבק על חיי התושבים ובריאותם. רק הדחתו של יונה יהב תסיר את סכנת החיים המרחפת מעל ראשם של התושבים, מבלי שיונה יהב עושה דבר כדי להפחית את הזיהום.

ככל הנראה הציבור יבחר בקליש רותם, שהוכיחה בשנות כהונתה במועצה כי היא אינה נרתעת מהטייקונים וגורמי הכוח המנצלים את חולשתו של יהב כדי לקבל מהעירייה אישורים להרחבת המפעלים על חשבון חיים של תושבי העיר.

על כן, לפי פוסקי ההלכה והרבנים כשכל הסימנים מוכיחים שיהב לא יטפל בסכנת החיים, הרי שיש לחזק את מי שמבטיח לסגור את אותם מוקדי סכנה ולו מהסיבה ההלכתית של פיקוח נפש וערבות המוטלת על כל אחד ואחד.

"אין מקום לפוליטיקה כשמדובר על החיים שלך וחייהם של הילדים והשכנים שלנו", אמרו הרבנים, "כל אחד מחויב מדין ערבות שלא להצביע עבור יונה יהב".

בשנים האחרונות עשרות אלפי תושבים בחיפה וסביבתה נמצאים בסכנת חיים. התחלואה בסרטן כתוצאה מחשיפה לזיהום אויר חמור המגיע מהמפעלים הפטרוכימיים בנמל חיפה גבוהה בכ15% מבשאר חלקי הארץ.

אך יונה יהב, המערב אינטרסים תדמיתיים כנגד בריאות הציבור, טוען: "המצב כאן הוא יוצא מן הכלל טוב"; ובעירייה טוענים שעניין זיהום האוויר בחיפה הוא "עניין תדמיתי" ומתעלמים מסכנת הנפשות החמורה.

כזכור, פרסם משרד הבריאות ב-2015 נייר עמדה ובו נקבע כי בחיפה יש עדויות על תחלואה ותמותה עודפת בהשוואה לממוצע הארצי במחלות לב ומחלות נשימה, ובכללן החמרה של אסטמה.

על פי יו"ר ועדת הכספים של הכנסת הרב משה גפני, הרי שעיריית חיפה ויהב משחקים בחיי אדם והוא מאשים את יהב בהרחבת בתי הזיקוק בתמורה לתרומת בז"נ לבניית אצטדיון סמי עופר.

סקר וואלה חמישה ימים לבחירות: נושא זיהום האויר ישפיע על תוצאות הבחירות וקליש רותם צפויה לנצח את יהב בפער גדול ואולי גם בסיבוב הראשון.

על פי סקר 'וואלה' שנערך ע"י חברת "פאנלס פוליטיקס", חיפה עומדת בפני מהפך! ועינת קליש-רותם צפויה לגבור על יונה יהב בפער משמעותי.

מנתוני הסקר עולה כי בקרב המצביעים הבטוחים, קליש צפויה לגרוף -48% מהקולות ואילו יהב יזכה ל-19% בלבד.

במקרה של סיבוב שני, עינת קליש-רותם תקבל -58% מהקולות בעוד יהב יתחזק אך במעט ויגרוף רק 24% מהקולות.

כצפוי, נושא זיהום האויר בחיפה הוא הנושא העיקרי שמעסיק את תושבי חיפה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסקר האחרון שמעיד עד כמה הנושא מטריד את התושבים בעיר.

על פי הסקר שמתפרסם חמישה ימים לבחירות, רק 13% מתושבי חיפה מאמינים כי יהב יטפל בבעיית זיהום האויר בנמל חיפה. עוד עולה מהסקר כי רק 7 % מתושבי חיפה לא יושפעו בהצבעתם מסוגיית הטיפול בזיהום האוויר.

יונה יהב חיפה קאליש מוניציפלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד