כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הכוח החרדי נחלש

כמה שווה סער בראשות 'הליכוד' ולמי מאמינים

סקרים שפורסמו בעקבות קרב הגרסאות בין נתניהו לסער, מביאים גם לשינוי תמונת המנדטים, כמה מביא סער בראשות הליכוד? למי מאמין הציבור ולמי מאמינים הליכודניקים? | יהדוה"ת שומרת על כוחה הנוכחי, אולם ש"ס יורדת ב-3 מנדטים אל גבול אחוז החסימה שדרעי מסרב להוריד

כמה שווה סער בראשות 'הליכוד' ולמי מאמינים
נתניהו, גפני דרעי וליצמן צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90

הקרב בין בנימין נתניהו לגדעון סער, הביא לסקר מנדטים, שבדק את מצב המנדטים העדכני ומה הן סיכויו של גדעון סער בראשות 'הליכוד' על פני בנימין נתניהו.

על פי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס ופורסם ב'ערוץ עשר', אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי ש'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיג 30 מנדטים.

בשורות טובות ל'יש עתיד', היא מצליחה על פי תוצאות הסקר, לבלום את הירידה ולשוב להישג שהביאה בהתמודדותה הראשונה - 19 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה, היא 'הרשימה המשותפת' עם 14 מנדטים. 'המחנה הציוני' זוכה בסקר ל-12 מנדטים, הבית היהודי זוכה לעשרה מנדטים, 'מרצ' זוכה בסקר לששה מנדטים, 'כולנו' 7, 'ישראל ביתנו' 5 ומפלגתה בראשות הח"כית אורלי לוי-אבקסיס - חמישה מנדטים.

על פי הסקר, הכוח החרדי נחלש, כאשר 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם שישה מנדטים, וש"ס עם ארבעה מנדטים בלבד.

הסקר גם בדק את האופציה שגדעון סער יעמוד בראשות 'הליכוד', התוצאה - 25 מנדטים. הוי אומר, 'הליכוד' עדיין מוביל בראש הרשימה עם מרב המנדטים, אולם במקרה הזה, מי שמרוויח מכך, הוא יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, שזוכה בחמישה מנדטים נוספים - 13 בסך הכל, לעומת ה-8 שיש לו כיום.

גם 'ישראל ביתנו' תרוויח בתרחיש כזה שני מנדטים נוספים ותקבל 7 מנדטים, לעומת ה-5 שיש לה כיום.   

סקר נוסף שערכה הד"ר מינה צמח ופורסם ב'חדשות', בדק למי מאמין הציבור בסאגה הזאת. הנסקרים נשאלה שאלה פשוטה: "ראש הממשלה אמר כי גדעון סער רקח 'תרגיל חתרני' להדחתו. סער אומר כי זאת עלילה שקרית. למי אתם מאמינים?".

והרי התוצאות, רק 17% מהציבור מאמין לנתניהו, כי גדעון סער אכן ניסה לחולל פּוּטְשׁ לנתניהו, לעומת 35% שמאמינים לסער, שלא היו דברים מעולם. 48% מהמשיבים בסקר טענו כי הם לא יודעים.

בסקר שנערך בקרב מצביעי 'הליכוד', התוצאה הפוכה. 37% ממצביעי התנועה מאמינים לראש הממשלה, למשל 13% בלבד שמאמינים לגדעון סער. 50% ממצביעי 'הליכוד' השיבו כי הם אינם יודעים.

גדעון סער בנימין נתניהו סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד