כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בנפשנו הדבר"

בראשות שר התורה: אלפים בכינוס דגל בירושלים

אלפים השתתפו אמש בכינוס בחירות של 'דגל התורה' בירושלים, במעמד גדולי ישראל ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין • 'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד מהמעמד 

בראשות שר התורה: אלפים בכינוס דגל בירושלים
כינוס בחירות בירושלים צילום: שלומי כהן

תחת הכותרת "בנפשנו הדבר", התכנסו אמש (חמישי) באולמי תמיר בירושלים, אלפים בראשות שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לכינוס חיזוק עבור רשימת 'דגל התורה', למועצת העיר ולמען המועמד מטעמה לראשות בעיר - משה ליאון. 

בכינוס השתתפו גדולי ישראל, חברי מועצת גדולי התורה, ראשי ישיבות ועשרות רבנים. 

את דבריו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הביא מקורבו, הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי, כמו כן נשא דברים, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שאמר: "לא צריך לדבר רע על אחרים, זה מיותר ואסור. צריך להצביע לרשימת דגל התורה ולמשה ליאון".

הגאון רבי דניאל וולפסון, ראש ישיבת 'נתיבות החכמה', הקריא את מכתבו של הגר"ד לנדו, שנכתב במיוחד לכינוס.

בלשון המכתב, אשר תוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים': "הדבר ברור שיש לציית להחלטות, שהם ע"פ דעת גדוה"ת, לכל פרטיהן, שיושמעו בכנס העומד להתכנס בס"ד אור ליום ו' עש"ק וירא, בענין הבחירות לעיריית ירושלים, שקיומן של חיזוקי תורה ודת נכבדים וחשובים מאוד תלויים בהם. על החתום דב לנדו".

ר"י פוניבז' הגרב"ד פוברסקי אמר בכנס: "על מה חרבה ירושלים? על שביזו בה את התורה".

ראש ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש אמר בדבריו כי "יש שתי שאלות. למה ההוא ראש עיר ולא השני ולמה רצים בנפרד, כל מה שנעשה בין ביחס לבחירת משה ליאון ובין בהחלטה לרוץ בנפרד, נעשה בשליחות של גדולי ישראל, ששקלו בעצמם הנגלות והנסתרות, ויש נסתרות, ועל פי זה החליטו לתמוך במשה ליאון לראשות העיר ולמועצה בנפרד".

"לצערנו חסר לנו את גאונותו וצדקותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, אבל הקב"ה נותן לנו את גדולי ישראל שהנהגתם צדקותם ופקחותם אינה מוטלת בשום אופן בספק", כך ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי בכנס.

הוא הוסיף ואמר, "חסידים, ליטוואקעס, ספרדים, אשכנזים, כולם צריכים להיות בדגל התורה". 

לאחר המעמד בירכו גדולי ישראל את המועמד משה ליאון. 

צפו בגלריה מהכינוס • צילום: שלומי כהן 

 

בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד