י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגרב"ש דויטש

מותר לשקר: שימו 'עץ' ותגידו ששמתם 'דגל'

הגרב"ש דויטש מהפלג הירושלמי הכריז אמש בכינוס עץ: "מותר לשקר. מותר לשים בקלפי 'עץ' ולהגיד ששמתם פתק של 'דגל התורה', אני נותן היתר לכך" • צפו בוידאו ב'בחדרי חרדים' 

הגרב"ש דויטש אמש בעצרת הבחירות באולמי תמיר
הגרב"ש דויטש אמש בעצרת הבחירות באולמי תמיר צילום: באדיבות המצלם

בכינוס הבחירות של מפלגת 'בני תורה' שהתקיים אמש באולמי תמיר בירושלים במעמד אלפים, נשא דברים חריפים הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, ראש ישיבת באר מרדכי וחבר מועצת גדולי עולם התורה.

בדבריו אמר: "אנו נמצאים כעת במצב של גזירת שמד. ואחד הדברים שקשה לדבר עליהם - אבל למעשה זה מאוד מקשה על הפעולות נגד הגזירות - אלה המכות והרדיפות וניפוץ הזכויות שעוברים על הציבור שלנו ממש עכשיו יום יום".

"כל מי שמנסה לעשות משהו - רודפים אותו עד חרמה. כך שחוץ מהמצב הנורא שאנו נמצאים בו, רוצים להרוס ולהפריע למלחמה שלנו נגד אותם גזירות קשות".

ראש הישיבה הוסיף: "להגיד שזה מובן אי אפשר, כי זה כלל לא מובן. הרי סוף כל סוף מדובר בבחורים ואברכים ששומרים תרי"ג מצוות. אני לא יודע, אין לי תירוץ על כך, ואני גם לא חייב לספק תירוצים על דברים לא טובים שכאלה".

"במצב כזה" אמר ראש הישיבה, גם לנו אסור ליפול לשאננות, ואני אספר לכם ממסמכים שראיתי במו עיניי. מדובר על מאות רבות של בנות שמגויסות לצבא ומדובר כיום על אלפי בחורים שגויסו לצבא. ובגזירת החינוך מדובר על דברים הזויים לגמרי".

הרב דויטש הוסיף: "כשמלמדים היום ילדים על הפסוק "ואנוכי עפר ואפר", מלמדים את הילדים על חול ואפר, ממה זה נהיה וכיצד זה קורה. אבל הניצחון בסוף יהיה רק בידי אלה שהולכים בדרך התורה האמיתית. ולכן אין מה להתפעל משום דבר, אלא להילחם ולעשות כל מה שאפשר ביומיים שנשארו עד הבחירות".

במהלך נאומו התייחס הגרב"ש לאלו שמפחדים לשים בקלפי עץ: "צריכים לדעת שהיום האפשרות להשפיע על אחרים היא יותר מציאותית מפעם. כולם יודעים שאחת הבעיות הגדולות שהיו זה בגלל שאנשים פחדו להראות מה שהם חושבים. בגלל שמה יאמר פלוני, והאם אבא שלו ימשיך לדבר איתו או שימחק איתו קשרים. אבל למעשה מה שהוא עושה בקלפי, את זה אף אחד לא יודע".

לסיום, אמר ראש הישיבה: "אני פה עומד ומכריז שמותר לשקר. מותר לשים בקלפי עץ ולהגיד ששמתם פתק של דגל התורה, אני נותן היתר לכך. השם יעזור שנצליח ויתקדש שם שמים על ידנו".

הרב ברוך שמואל דויטש הפלג הירושלמי עץ בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד