ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זעם: אחרי שביקר באושוויץ העניק ראיון למגזין האנטישמי

חבר קונגרס רפובליקני העניק ראיון למגזין אנטישמי, זמן קצר לאחר שהשתתף במסע חינוכי לפולין ועורר את זעמה של הקרן אשר מימנה לו את הטיסה

זעם: אחרי שביקר באושוויץ העניק ראיון למגזין האנטישמי
אושוויץ צילום: pixabay

סטיב קינג, חבר קונגרס רפובליקני אמריקאי, העניק ראיון אוהד למגזין של הימין הקיצוני באוסטריה, זמן קצר לאחר שהשתתף במסע לפולין בחסות קבוצת חינוך לשואה.

קינג, המשתייך למפלגה הרפובליקנית, נפגש גם עם חברי מפלגת החירות הימנית הקיצונית באוסטריה, לאחר שביקר באוגוסט האחרון במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו ונפגש עם ניצולי שואה. מפלגת החירות האוסטרית נוסדה על ידי קצין אס אס לשעבר, והיא ידועה בעמדותיה נגד מהגרים מוסלמים.

קינג העניק את הראיון למגזין והתלונן על הגירה של מוסלמים לארה"ב, הוא דיבר נגד ג'ורג' סורוס, יהודי מיליארדר שתומך בארגוני שמאל, ולטענת מפלגות ימניות, הוא רוצה להציף את אירופה עם מוסלמים, לא אחת העלה את חמתם של מפלגות ימניות ברחבי אירופה שאמרו נגדו דברים קשים.

"אולי לא היה לנו את התוכנית של אובמה בלי סורוס", אמר קינג. "הכסף שלו צף פנימה בצורה כזאת שאתה לא יכול לראות את הזרימה, אבל אם אתה עוקב אחרי הכסף אתה יכול לחבר את הכסף לקרנות שלו".

קינג הגיב על הכעס נגדו בגלל הפגישה עם חברי מפלגת החירות ואמר כי "מנהיגיה שוללים לחלוטין כל אידיאולוגיה או פילוסופיה נאצית".

הכעס נגדו, שלפני ביקורו באוסטריה השתתף קינג במסע בן ארבעה ימים בחסות קרן יהודית, שהביאה למעלה מ-100 פוליטיקאים מאירופה, ישראל וארצות הברית לביקור במחנות ריכוז בפולין.

מייסד הקרן, ג'וני דניאלס, אמר לאתר JTA ביום חמישי האחרון כי "זה מרגיז", קינג נפגש עם חברי מפלגת הימין הקיצוני. דניאלס הדגיש כי בעוד ארגונו שילם על הנסיעה של קינג לפולין, היא לא מימנה את נסיעותיו לאוסטריה ולא היתה מודעת למה שהוא עושה שם, זה היה די מזעזע ברמה האישית", הוא אמר.

קינג שבעבר התבטא בעד הימין הקיצוני, אמר לפני מספר חודשים, כי אוסטריה וגרמניה עשו מספיק כדי לכפר על השואה ועליהן להתגאות בהיסטוריה שלהן".

קינג אמר, "הגעתי לגרמניה לפני כ -15 שנה, והרבה שיחות התחילו במילים, אני גרמני, ולכן אני מתנצל". שמתי לב בפעם הראשונה ששמעתי את זה מפי אדם אחד, אבל אחרי ששמעתי את זה 10, 12 פעמים, ידעתי שזאת התרבות".

"כאשר דיברתי עם פולנים, במיוחד את הפולנים היהודים שנותרו, ואין הרבה מהם, רמת הטינה שלהם עמוקה כל כך עד שהם חושבים שבכל פעם שגרמני פותח את פיו הוא צריך להתנצל קודם. ואני חושב שאתה לא יכול להעביר את חטאי האבות לדורות הבאים. הם צריכים לדעת את ההיסטוריה שלהם, הם צריכים להיות מודעים לכך, אבל זה לא החטאים שלהם. הם עוד לא נולדו אז".

שואה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד