כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אבסורד בירושלים > צפו בתיעוד

המועמד לראשות העיר זוכה לתמיכת הפלג ומעודד יעדי גיוס לצה"ל

המועמד לראשות עיריית ירושלים זאב אלקין זוכה לתמיכת 'הפלג הירושלמי', בין היתר בשל כך שאינו נציג שר הביטחון ליברמן, שלטענתם פועל עבור גיוס בני הישיבות • ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו מדברי אלקין בסוגיה זו, בו הוא מעודד גיוס תלמידי ישיבה לצה"ל | צפו בוידאו

המועמד לראשות העיר זוכה לתמיכת הפלג ומעודד יעדי גיוס לצה"ל
הפגנת הפלג צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הפלג הירושלמי מתגאה בכך שהוא מסרב לתמוך במועמד של השר אביגדור ליברמן, בין היתר גם בגלל חוק הגיוס. אלא שבדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה, כי דעתו של המועמד שזוכה לתמיכתם, אינה שונה מזו של ליאון. הוא מעודד גיוס תלמידי ישיבות ואף מפרט בפאנל שנכח בו בשנים האחרונות, כיצד לעודד את הגיוס בקרב המגזר החרדי.

בדברים שנשא בעת ששימש כיושב ראש הקואליציה, בזמן שחוק טל נפסל על ידי בג"ץ, אמר השר אלקין באירוע של 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' כי, "הדיון נפרס כניסיון להגיע לשלוש מטרות על שבעיני לא תמיד תומכות אחד בשנייה ולפעמים מייצרות סתירה: מטרה אחד היא הצבא ולהגיע ליותר שוויון בנטל צבאי ולהגדיל את קרב  המתגייסים לצבא בציבור החרדי, המטרה שנייה מדברת על איזה שוויון בנטל כללית יותר אצל השירות במדינה ואז מכניסה את השירות האזרחי וברגע זה שה משפיע גם על הציבור כי אז נכנס הציבור הערבי והנושא הנוסף זה ההיבט הכלכלי".

בשולי הדברים, השר אלקין סיכם את דבריו והצהיר כי, "אני יותר מאמין ביעדי גיוס, וכאן אני חושב שבג"ץ צדק שאחד מהחולשות של החוק, זה שהוא לא הלך על יעדים ברורים. הוא לא הלך על טווח הזמן משנה לשנה של יעדי גיוס, לא לצבא ולא לשירות האזרחי, אני חושב שלא יהיה מנוס בחוק החדש לעסוק ביעדים מאוד מאוד ברורים, באיזה שהוא מודל של טווח של זמן".

כזכור, בעיתון 'הפלס' בשבוע החולף, נכתב כי יש לפעול בכדי למנוע בחירת מועמדו של השר ליברמן, "הלוחם בצורה אקטיבית נגד כל דבר שבקדושה ואשר עומד מזה שנים בראש המערכה העויינת נגד בני הישיבות".

בבטאון הפלג הירושלמי נכתב בין היתר, "המועמד משה ליאון, שאמנם הינו חובש כיפה, אך נמנה על ותיקי מפלגת 'ישראל ביתנו' ואיש אמונו של השר אביגדור ליברמן, שנודע כאחד מראשי הלוחמים נגד ענייני הדת וכל דבר שבקדושה. רק בשנה האחרונה הופיע ליברמן באירוע הסתה פרובוקטיבי, שהתקיים במהלך ביקור מתוקשר במתחם 'ביג' והעסקים הפתוחים בו בעיר אשדוד, תוך חילול שבת המוני ותמיכה פומבית בעסקים המוכרים בשר חזיר".

לטענת העיתון, "כידוע, השר ליברמן וחברי מפלגתו הם גם ראשי הלוחמים למען גיוס בני הישיבות, 'גיורים' רפורמים ועוד. למותר לציין, כי הציבור החרדי חייב לעשות כל מאמץ כדי למנוע עמדת כח נוספת שתאפשר לשר ליברמן לקדם את עמדותיו המסוכנות, וכן חייב להבהיר כי לא ייצא חוטא נשכר וכי מי שלוחם נגד הציבור החרדי ייבלם בכל תחום שבו יבקש לקדם את אנשיו".

"האופציה היחידה שנותרה היא השר זאב אלקין, מועמד שומר תורה ומצוות, שאמנם מזוהה כדתי-לאומי אך ידוע כמי שנוקט בגישה הוגנת כלפי הציבור החרדי. השר אלקין שימש כיו"ר סיעת הליכוד, יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר הקואליציה, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ומאז נכנס לממשלה שימש בעבר כשר להגנת הסביבה, עתה כשר לענייני ירושלים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני", ציינו.

 

זאב אלקין הפלג הירושלמי גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד