כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נשיא המועצת:

הגר"ש בכה: "מעולם לא נתתי לאינטרסים אישיים להיכנס להחלטות שלי"

כינוס האלפים בפ"ת • "עשינו הכל כדי להמשיך עם ראש העיר המכהן, אבל קיבלנו כתף קרה, התייחסו אלינו בזלזול" • צפו בגלריה

 הגר"ש בכה: "מעולם לא נתתי לאינטרסים אישיים להיכנס להחלטות שלי"
נשיא המועצת בפתח תקווה צילום: יעקב כהן

פתח תקווה לבשה היום (ראשון) חג עם הגיעו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"ש כהן. בכינוס הגדול שהתקיים במרכז התורני הגדול "חזון יוסף" הגיעו גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

מאות מילדי תלמודי התורה בעיר קיבלו את פניו של נשיא המועצת במעמד מרומם ומרגש תוך שירה וריקודים כיאה לכבוד התורה. באולם בית המדרש השתתפו רבים מתושבי העיר ובראשם רבני העיר, רבני הקהילות, ראשי הישיבות וראשי הכוללים בעיר.

בדבריו בפני האלפים קרא יו"ר ש"ס דרעי לכולם להירתם לקראת המערכה הצפויה לציבור החרדי בעיר. "לציבור הספרדי יש את העצמאות שלו", אמר השר דרעי. "לפני 35 שנה לא היה כאן כלום בפ"ת. הכל זה בזכות פעילותו של מרן. לנציגים כאן יש אחריות על מה שקורה בעיר. בלעדיהם, מי יטפל בתלמודי תורה, ברווחה, בנוער ובשאר הדברים, צריך לתת להם כח".

בהמשך דבריו התייחס השר דרעי להחלטה של ש"ס לתמוך במועמדתו של רמי גרינברג: "הייתי משוכנע שנמשיך עם ראש העיר ברוורמן, אבל במהלך המו"מ התנהלו איתנו בזלזול והייתה כלפינו אפליה. הציעו לנו הכי פחות דברים מכולם ובזלזול. הפכו אותנו לגלגל שלישי".

דרעי גם סיפר כי ביקש מנציגי ש"ס בעיר לנהל מו"מ יחד עם המפלגות החרדיות בעיר כדי שלא יהיה פילוג חרדי בעיר. "ביקשתי מהם אפילו לוותר על חלק מהפקידים כדי שתהיה אחדות", סיפר דרעי. כשראיתי שהדברים לא מתקדמים כפי שרצינו, בהתייעצות עם מרן החלטנו לתמול ברמי גרינברג, אחרי שבדקנו את המועמדות שלו וראינו שיש לו סיכויים טובים לנצח".

בהמשך נשא דברים ראש הישיבה הגר"ש כהן, שדיבר על החובה של כל אחד ואחד להירתם להצלחתה של תנועת ש"ס. בהמשך דבריו, כשקולו נשנק מבכי אמר מרן בדמעות: "שמעתי שאומרים שחתמתי על מכתב מתוך אינטרסים. יעידו עליי שמים וארץ שמעולם לא נתתי לאינטרסים אישיים להיכנס להחלטות שלי". בכך שם מרן ראש הישיבה קץ לשמועות כביכול ההחלטה לתמוך ברמי גרינברג נגועה באינטרסים וכי היא לא הייתה על דעתו.

בכינוס נשא דברים גם ראש הישיבה הרה"ג אברהם חפוטא, בדבריו אמר כי מצווה לחזק את ש"ס שהיא המשך למורשתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. מרן הרב עובדיה פסק מלימודו וסגר את הגמרא כדי לחזק את ש"ס. על כולנו להתגייס בכל הכוח להצלחת התנועה ולתמוך בכל החלטה שקיבלה התנועה ע"י מועצת חכמי התורה.

בסיום האירוע אמר יו"ר ש"ס פ"ת הרב אוריאל בוסו: "היה כאן היום מעמד שפ"ת לא ראתה מעולם. היום הציבור הספרדי ובני התורה אמר כן לדעת תורה, כן לדעתו של מרן חכם שלום כהן, ללא פקפוק וללא כחל ושרק. הגיעו מאות אברכים מכל רחבי העיר, הגיעו כל הרבנים וראשי הכוללים בעיר. ממש מראה כהו גדול. היום כולם מבינים שאף אחד לא יכול לקבל בעלות על הדעת תורה שלנו. לציבור הספרדי יש משמעת והוא נשמע לקולם של מועצת חכמי התורה ובראשם הגר"ש כהן.

צפו בגלריה:

חכם שלום פתח תקווה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד