כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יממה וחצי לפתיחת הקלפיות • מיוחד

הכירו: היישובים החרדיים בהם לא יתקיימו בחירות מוניציפליות

פחות מארבעים ושמונה שעות לפתיחת הקלפיות, יצא הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' לבדוק באילו ערים חרדיות, יחסכו התושבים ולא ייצאו להצביע בבחירות המוניציפליות • וגם: ההסכמים של הרגע האחרון, הסיכויים והסיכונים, ההסכמים החשאיים והדילים שנתפרו בישורת האחרונה

הכירו: היישובים החרדיים בהם לא יתקיימו בחירות מוניציפליות
צילום: פלאש 90

טלז - סטון

למרות שהמקום קטן ופסטורלי, היה נראה כי מערכת הבחירות בישוב טלז סטון תהפוך לסוערת במיוחד, וזאת לאחר שבדגל התורה שקלו להדיח את ראש המועצה המכהן כבר 15 שנה, אברהם רוזנטל.

מי שיועד להחליפו, הוא יצחק רביץ, ששימש עד לא מזמן כסגן ראש העיר ביתר עילית, וסיים את תפקידו לאחר שדודי זלץ ניצח בפריימריז פנימי שנערך בעיר התורה והחסידות.

הסאגה בישוב הלכה וגברה לאחר שאברהם רוזנטל הודיע כי הוא מסרב לפרוש מהמרוץ, כשברקע רבים מתושבי קרית יערים הביעו התנגדות להצנחת מועמדים.

לבסוף, שעות לפני הגשת הרשימות, הגיעו רוזנטל ורביץ להבנות, כאשר אברהם רוזנטל יכהן כראש המועצה בשנה הקרובה, ויצחק רביץ יכהן כסגנו, ואולם בעוד שנה יפרוש רוזנטל לטובת רביץ, שיתמודד כמועמד משותף בבחירות למועצה.

הישג נוסף נרשם לטובת מצביעי ש"ס, לאחר שחה"כ מיכאל מלכיאלי הצליח להכניס ברשימה המאוחדת שני נציגים מטעם סיעת ש"ס, שיכהנו כחברי מועצה, למרות שכוחם במועצה אינו שווה ערך לשני חברי מועצה.

רכסים

עד שעות לפני הגשת הרשימות, מועצת רכסים סערה, כיוון שדגל התורה סירבה לקיים את ההסכם מול ש"ס, בכך שראש המועצה מטעמם ישמש בתפקיד בקדנציה הקרובה, בעקבות טענות שהעלו נגד מועמדם דן כהן.

בדגל התורה הציגו את ההסכם ואמרו כי המועמד חייב להיות בהסכמתם ואף טענו על התנגדות של רבני המקום למועמד מטעם ש"ס, כאשר הם אף איימו להתמודד בנפרד באם ש"ס המקומית לא תגיע להבנות.

בימים שלפני הגשת הרשימות, הצליח חה"כ ינון אזולאי להגיע להבנות עם דגל התורה, ל כך שראש המועצה מטעם 'דגל' יצחק רייך יכהן כסגן ראש העיר ודן כהן ישמש כראש המועצה המוסכם.

במסגרת ההבנות, סוכם להקים וועדה של רבני המקום, שסוגיות במחלוקת יעלו לשולחנם והם יקבלו החלטה מוסכמת. בנוסף, חברי הכנסת אזולאי ומלכיאלי יכהנו כנציגים מטעם ש"ס מול דגל התורה, בזמנים של מחלוקות פוליטיות.

ביתר, מודיעין עילית, עמנואל ובני ברק

למרות שפיזית יתקיימו בחירות לרשויות ביתר עילית, מודיעין עילית, עמנואל ובני ברק, כבר ניתן לקבוע מי הם ראשי הערים שינצחו במקום בפער.

בביתר, מתמודד מאיר רובינשטיין, שזוכה לתמיכה של רוב תושבי העיר, וזאת לאחר שגם דגל התורה שסירבה לתמוך במועמדותו, הודיעה על תמיכה במועמדותו לאחר הבנות שהגיעו הצדדים.

מול רובינשטיין מתמודדים איש האופוזיציה מנחם זיידה, יוסי חשין וחיים גוטליב. הסיכוי שלהם קלוש, בין היתר בשל העובדה שהסיעות המקומיות מתמודדות בנפרד ומי שלא ירצה להביע תמיכה ברשימה אחת יצביע לרשימה ממסדית אחרת.

מודיעין עילית

בעיר התורה מודיעין עילית, כלל לא מרגישים את הבחירות המקומיות. הקמפיין עצמו החל רק בימים האחרונים, השילוט בעיר טרם נתלה, אך אמש (מוצ"ש) הגיע לעיר שר התורה הגר"ח קנייבסקי לכינוס בחירות ענק.

מול יעקב גוטרמן מתמודד אך ורק נציג 'בני תורה' בעיר שמוליק אלישיב, וזאת רק פורמלית, כדי שאנשי הפלג הירושלמי שמתגוררים בעיר לא יצטרכו לתמוך במועמד דגל התורה.

עמנואל

גם במועצה המקומית עמנואל לא יתקיימו בחירות, זאת לאחר שראש המועצה המכהן מטעם ש"ס עזרא גרשי הודיע השבוע כי הוא מסיר את מועמדותו לראשות העיר ותומך במועמד אגודת ישראל אליהו גפני, שצפוי לנצח את המירוץ.

בני ברק

בבני ברק ניתן להרגיש את מערכת הבחירות, למרות שהניצחון מוכח בהחלט ואברהם רובינשטיין ייבחר ככל הנראה לראשות העיר. השאלה שנותרה פתוחה היא באיזה פער, האם ב 95% או שמא ב97% אחוז, כאשר מולו מתמודד ניר אריאל, איש מפלגת 'יחד'.

ייתכן ויירשם מהפך בבני-ברק, כאשר הרשימות המקומיות ייפגעו וסיעת הליכוד בראשות יעקב וידר תצליח ותכניס נציג למועצה וכן רשימת 'הן' בנשיאות ראש הישיבה הגר"מ מזוז, תכניס שלושה נציגים, שיבואו בחלקם על חשבון תנועת ש"ס המקומית.

בחירות מקומיות בחירות בחירות מוניצפליות קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד