י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בוש והכלם, איך אתה ישן בלילה?"

ח"כ גפני כתש את ראש העיר בכנס: "אתה גזען, שונא חרדים" • צפו

בכנס בחירות שקיימה רשימת 'חנ' של דגל התורה ברחובה של העיר חיפה, נשא יו"ר התנועה דברים חוצבים נגד ראש העיר יהב כשהוא פונה לחילונים. בין היתר אמר: "הוא כנראה מאבד את כסאו" וכינה אותו "גזען" ו"שונא חרדים" | על יועצו החרדי: "תפילין אתה מניח? בוש והכלם"

ח"כ גפני כתש את ראש העיר בכנס: "אתה גזען, שונא חרדים" • צפו
משה גפני צילום: שוקי לרר

יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, הצפין אמש ועלה לחיפה האדומה, שם נשא נאום חוצב להבות בפני קהל המתכנסים לכנס בחירות למען רשימת 'דגל התורה' בעיר, בהשתתפותו הנדירה וההיסטורית של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

גפני עלה למתקפה חסרת תקדים נגד ראש העיר חיפה יונה יהב, בטרם הגיע שר התורה לכינוס. ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו מנאומו המלא שכל כולו - במשך למעלה מ-20 דקות נגד יהב ויועצו לענייני חרדים. 

דבריו המלאים של גפני. באדיבות שיא לייב

"מורי ורבותי, חיפה היא עיר שידועה במשך כל השנים כעיר שקטה, עיר שחיים בה ציבורם שונים, חרדים ודתיים וחילונים ומסורתיים חיים יחד. לא היה פה מתח בין הציבורים השונים. כולם חיו בשלום ואפילו היה לפעמים נושא לבדיחות שבחיפה הולכים לישון מוקדם. זה היה מושג של סובלנות של האחד מכבד את השני וכל אחד חי בדרכו מזמינים אחד את השני. חיפה היא עיר של סובלנות", פתח גפני את דבריו.

יו"ר 'דגל התורה הבהיר, "אני מבקש לדבר לציבור החילוני בחיפה, מכיון שבתקופה האחרונה התחילו להגיד עלינו דברים שלא היו ולא נבראו וגם לא יהיו. אני מבקש לדבר על העניין הזה. יונה יהב כנראה מאבד את כסאו - על פי הסקרים, ואז הוא ישב עם יועץ, יש לו יועץ שנראה כמו חרדי והם לא ידעו בדיוק מה עושים, איך פוגעים בציבור החרדי או לפחות בציבור של דגל התורה, זה התחיל עם כתבה בהמודיע ביום שישי, שעינת קליש יחד עם דגל התורה עושים פה מירוץ אופניים בשבת, יונה יהב תוקף אותנו על חילול שבת".

גפני המשיך את המתקפה ועלה בטונים: "כשהוא ראה שזה לא עובד, אז הם התחילו לדבר על משהו חדש, שלא היה אותו בחיפה - הסתה נגד הציבור החרדי, עכשיו איך אפשר להסית נגד הציבור החרדי - כשחלק הולך איתו, אז הוא מצא חדש, כנראה היועץ שלו שמקבל על זה כסף יעץ לו. הציבור הליטאי דגל התורה הם הציבור הקיצוני ביותר, הם עושים את ההפגנות בבני ברק ובבית שמש. כולם יודעים שגדולי התורה בדגל התורה לא נותנים לנו לעשות הפגנות. לא בבני ברק ולא בבית שמש, תשאל כל ילד ברחוב שמבין בענין הזה הוא אומר שדגל התורה ההיא מפלגה מתונה היא באמת מייצגת את עולם התורה, יש לה השקפת עולם משלה. מתי דגל התורה עשתה הפגנה - ההפגנה האחרונה שהיתה - היתה של כל הציבור החרדי - הפגנת המיליון, הפגנה שקיבלה את רישיון המשטרה, והיתה מאוד מסודרת, מעבר לזה לא עשינו הפגנות".  

כאן פנה גפני שוב לחילונים שבעיר ואמר: "רבותי תושבי חיפה החילונים, מי שזיהם את האוויר בחיפה, במשך 15 שנים שהוא ראש העיר, שלצערנו הגדול אחוז מקבלי הסרטן בחיפה הוא הגבוה ביותר בארץ בגלל זיהום האוויר, בגלל מה שקורה עם בז"ן, שיונה יהב קיבל מהם כסף והוא מאפשר להם להרחיב את הזיהום כדי לקבל כסף בשביל לאיצטדיון של חיפה. בבקשה תתמודד עם הטענות תגיד שהם נכונות או לא נכונות, מה אתה משקר את תושבי חיפה, מה אתה אומר להם שאנחנו לשנות פה משהו, אנחנו לא הולכים לשנות שום דבר". 

יו"ר ועדת הכספים המשיך והבהיר, "במצע שלנו לא הולך להיות דבר כזה, בוודאי בחיפה. שאנחנו עושים דברים בכפייה. אנחנו הולכים לשנות דברים נגד רצונם של התושבים כאן. פשוט לא היה ולא נברא, לא משל ולא נמשל, אתה לא יודע להפסיד בכבוד, אז תגיד זה".

וחזר לתקוף את יהב, "מה אתה משאיר לנו תושבי חיפה, איזו מסורת אתה משאיר לנו? שנאה בין האחד לשני, אני מאמין שלא מאמינים לך, שנאה בין קבוצה אחת לשנייה. להפוך אותנו למפגינים בבית שמש, לעשות שאנחנו מפלגה קיצונית, כולם יודעים שזה לא נכון, בוודאי לא בחיפה, הנציג שלנו מיכי אלפר הוא איש נעים הליכות. הוא חי בשלום עם הנציגים החילוניים בעירייה, הוא חי בשלום עם הציבור, כמה אירועים ראיתי את היחס שלו ואת היחס שהוא מקבל".

"אנא ממך, אתה רוצה להתמודד על הטענות שיש נגדך - בבקשה, אתה רוצה לפעול בדרכים משלך כדי להביא אנשים אליך, בבקשה. להסית באופן הכי חמור, אגב איך החרדי הזה שיושב לידו, מוציא לציבור החילוני בחיפה, שאנחנו הולכים להשתלט ועינת קליש מכרה את חיפה לחרדים, בוש והכלם, איך אתה ישן בלילה, תפילין אתה מניח? אפילו יש עתיד כבר לא מדברים ככה".

"מה פשענו ומה חטאנו? מה עשינו איזה דבר רע לתושבי העיר, האם יש איזה נושא שאנחנו לא טיפלנו בו?", שאל גפני והמשיך, "האם אין נושאים שאתה יונה יהב פגעת בציבור תושבי חיפה כולם ומיכי אלפר עבד נגדך, אני לא זוכר מקרה כזה. עיר באמת שקטה עיר שחיים בה בשלום, שאין בה עימותים בין ציבורים שונים, אין עימותים בחיפה. יש אולי ויכוח מתורבת יכול להיות דיון, לקחת קטעים מנאום שלי כאן במוצ"ש והוצאת מהם את מה שהיה נוח לך. מה ציפית? שאני יגיד שאנחנו הולכים להשתלט על חיפה, לא. אין לנו כוונה כזאת, אנחנו רוצים לחיות נורמלי, אנחנו רוצים שלילדים שלנו כמו הילדים שלכם - יהיה להם מקום לימודים מה שיונה יהב חושב אחרת. הוריד את רמת החינוך בחיפה במשך שנות כהונתו כראש עיר". 

"את הכל הורדת לשפל המדרגה והתחלת איתנו. אני מודיע פה באופן הכי רשמי, אנחנו לא הולכים לשנות את חיפה. אנחנו תומכים בעינת קליש, לא מכיוון שהיא לא הופכת את חיפה לעיר מי יודע מה, כי היא בן אדם כמו כל ראש עיר בארץ, שהוא איננו דתי, אבל הוא יודע לכבד את הציבורים השונים שגרים בעיר שלו, זה התפקיד של ראש עיר לספק שירותים ברמה ובנעימות ביחס שווה לכל הציבורים כאן".

"לא הספקתי לראות אבל שמעתי שעשית - יונה יהב, אתה והיועץ הכביכול חרדי שלך, מעניין כמה אתה משלם לו על חשבוננו - על חשבון הארנונה שאנחנו משלמים, כמה אתה משלם בשביל להסית נגדנו, בשביל לקחת נאומים שלי ולשבש אותם ולהפוך אותם לכל מיני גימיקים. חבריי תושבי חיפה אל תשבשו את הנאום שלי, אני אומר את זה כאן, אני רוצה שחיפה תמשיך להיות כמות שהיא, אני רוצה שחיפה תשמור על הסטטוס קוו כמו כל עיר נורמלית בישראל. אני רוצה שהילדים במערכת החינוך כולם ללא יוצא מן הכלל, יהודים וערבים חרדים ומסורתיים, יקבלו את אותו שירות חינוך, את אותה כיתה שילד זכאי לו, מה שאתה לא מבין - כי אתה גזען".

גפני המשיך ותקף בחריפות, "אין לך מושגים של בן תרבות. למה מה חטא הילד בקרית שמואל, מה חטאו אותם 420 תלמידים ותלמידות, שאני עם מצנע סיכמתי והוא הקצה קרקע לבית הספר שם, מה לעשות כעבור שנה, אתה נבחרת לראש העיר ואני שמחתי שאתה בטח תמשיך את זה, בגלל שאני עוד מכיר אותך מהכנסת, היית אז נורמלי. הייתי בטוח שזה הולך להמשיך אני גם הבטחתי לך שאני גם יעזור לבנות שם בית ספר. ביטלת את ההקצאה ומאז 15 שנה שאתה ראש עיר, כל כמה ימים נפצע או נפצעת שם תלמידה מברזלים שיוצאים החוצה, שהם לומדים במקום שאיננו ראוי למרום לימודים. אצלך 15 שנה. אין מקום בעולם המערבי שמחזיקים ככה מוסד חינוכי. לא באירופה ולא בארה"ב. לא שנה, לא שנתיים - 15 שנה. וכשראית כי כלתה אליך הרעה, אמרת זה מסודר - שלחת כל מיני נציגים חרדים "זה מסודר", כאילו נולדנו אתמול, מה זה מסודר? בהבל פה? בלהגיד למפלגות חרדיות אחרות שהבעיה נפתרה? הבעיה נשארה באותו מקום".

"אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שהבעיה הזאת תיפתר. בין הייתר כדי לפתור את הבעיה הזאת, צריך להוריד אותך מראשות העיר" בהמשך חזר ואמר, "אתה פשוט שונא את החרדים. יונה, למה? למה כשהיית בכנסת היית נורמלי? מה קרה לך פה? למה בכלל כולם מפחדים ממך? אני מדבר, עם מישהו - מנהיג של אחת הקהילות כאן ואני מסביר לו, והוא אומר לי אתה לא צריך להסביר לי אני יודע יותר טוב ממך "הוא ינקום בנו", זה לא כל כך נמצא היום בעולם המערבי, מה ינקום, על מה?".

לסיום, "אני פונה אליכם תושבי חיפה החילונים, יכול להיות שישבשו את הנאום שלי ויכול שאותו נראה חרדי היועץ של יונה יהב שמקבל ממנו משכורת קבועה כדי לשבש את המערכות, לא באנו לשנות את חיפה, היינו אומרים את זה. לא רוצים לשנות כלום".      

נאומו של גפני נקטע כעבור דקות עם כניסתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בסביבות השעה 22:30.

משה גפני יונה יהב מיכי אלפר דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד