י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החוקרים איימו על העיתונאים: אתם חשודים בהסתה

ביחבא"ל נחקרו הבוקר עיתונאים חרדים תחת איומים, בדרישה שיסגירו מקורות • בנחקרים: יקי אדמקר, כתב 'בחדרי חרדים', שחשף את 'הפשקוויל הנאצי'

החוקרים איימו על העיתונאים: אתם חשודים בהסתה



אווירת ההסתה ברחובות ישראל כנגד הציבור החרדי, מחלחלת גם למסדרונות המשטרה.

היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית זימנה הבוקר (ה) עיתונאים חרדים לחקירה מתישה.

בין העיתונאים היה כתב אתר 'בחדרי חרדים', יקי אדמקר, שחשף את 'הפשקוויל הנאצי' בו הוצג מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, כאדלוף היטלר.

במהלך החקירה, שהתקקיימה תחת אזהרה, ניסו החוקרים לברר מהיכן הגיע החומר ומהם המקורות העיתונאים.

בחקירה הופתע הכתב לשמוע כי הוא חשוד בהסתה. זאת, ככל הנראה, כדי לגרום לו לחשוף את מקורותיו, למרות שעל פי חוק, עיתונאי רשאי שלא לחשוף את המקור.

כחלק מנסיונות ההפחדה בהם נקטו החוקרים, הם טענו, כי בעצם פרסום התמונה באתר האינטרנט, העיתונאי היה שותף להסתה נגד מפקד המחוז.

אנשי תקשורת אומרים בתגובה, כי האשמה זו מופרכת מהיסוד, שכן העיתונאי אינו אחראי לפירסום, ותפקידו מסתכם רק בהעברת החומרים אל המערכת.

העורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים', דוד רוטנברג, אומר כי מדובר בחקירה שערורייתית. "במקום לחקור אנשים המאיימים בכתבה ששודרה בטלוויזיה כי יחסלו עשרה חרדים, עסוקה משטרת ישראל בלאיים על עיתונאים העושים את עבודתם נאמנה".

בתום החקירה נלקחו מהעיתונאי טביעות אצבעות ודגימות DNA.

יקי אדמקרצילום: יקי אדמקר
יקי אדמקר


"התמונות והכיתוב בצידן מעוררים זעזוע עמוק"

אתמול (ד' )האריכה שופטת בית המשפט השלום בראשון לציון, את מעצרם של שני תושבי בית שמש - שמעון רוטר, בן 26, ויהונתן עהרנטל, בן 55 - החשודים בהפצת הכרזות, עד ליום שישי בשעה 12:00 בצהריים.

המשטרה דרשה במהלך הדיון להאריך את מעצרם בחמישה ימים, אך בית המשפט נעתר חלקית לבקשה.

נציגי המשטרה טענו בדיון, כי השניים אחראים להפצת הפשקוויל וכתיבתו. המשטרה מאשימה את שני החשודים בעבירות של העלבת עובד ציבור, הסתה לאלימות והסתה לביצוע פעולות טרור.

עו"ד יאיר נהוראי, פרקליטם של החשודים, אמר במהלך הדיון, כי החשודים מתנגדים מוסרית לתמונות, וכי הם בנים למשפחות ניצולי שואה. בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הוא הוסיף, כי הם מכחישים בכל תוקף את מעורבותם בפשקוויל.

שלשום, לאחר החשיפה ב'בחדרי חרדים', פירסם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', גינוי חריף על הפשקוויל, ואמר: "משטרת ישראל תרדוף ולא תניח ידה נגד מבצעי עבירות אלו".

גם מפכ"ל משטרת-ישראל, רב-ניצב יוחנן דנינו, גינה בחריפות את יצירת התמונות והפצתן.

"התמונות והכיתוב בצידן מעוררים זעזוע עמוק בכל אדם ויהודי בפרט. סימונו של אדם בתווית מבחילה זו הינה בבחינת ערעור יסודות הדמוקרטיה והענקת הכשר למעשי פורענות ואלימות כלפי מפקדיה ושוטריה של משטרת ישראל, עד כדי המרצה לפגיעה פיזית בקצין ובמשפחתו".

בהתאם לכך, הנחה מפכ"ל המשטרה את ראש האגף לחקירות ולמודיעין לפעול בצורה נחושה ונחרצת כנגד פורעי החוק והמסיתים.

ראש אח"מ, ניצב יואב סגלוביץ בתיאום עם פרקליט המדינה, הורה על פתיחה בחקירה.

ניצב סגלוביץ הטיל את חקירת המקרה על יאחב"ל/להב 433.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד