י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדיל שלא יצא לפועל

השר הבכיר הציע לגבאי: מינוי ליו"ר האופוזיציה בתמורה לתמיכה בחוק הגיוס

דיווח הבוקר בידיעות אחרונות: שר בליכוד השמיע לאבי גבאי הצעה מפתה, אך הוא דחה אותה על הסף | גבאי: "לא נשתף פעולה עם דילים פוליטיים מסריחים" | השר: "התנהלו מגעים שלא הבשילו"

השר הבכיר הציע לגבאי: מינוי ליו"ר האופוזיציה בתמורה לתמיכה בחוק הגיוס
יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בחודשי הקיץ החמים בגזרת הכנסת, עוד קודם האולטימטום שהציב סגן השר יעקב ליצמן, בליכוד ניסו לקדם את חוק הגיוס לחקיקה באמצעות דיל עם יו"ר 'המחנה הציוני'.

על פי הדיווח של יובל קרני הבוקר ב'ידיעות אחרונות', שר בכיר בליכוד נפגש ושוחח טלפונית עם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, בניסיון לרקום דיל - שינוי החוק שיאפשר לגבאי לכהן כיו"ר אופוזיציה, למרות שאינו מכהן כחבר כנסת.

"הפגישה הזו התקיימה בידיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", מצוטט הבוקר גורם המעורב בפרטי המו"מ ומציין עוד כי, "באותה תקופה הליכוד ונתניהו באמת ניסו לפתור את משבר הגיוס, ולא להשתמש בו כתירוץ לפרק את הממשלה".

השר הבכיר המקורב לראש הממשלה דרש בתמורה לשינוי החוק, כי סיעת 'המחנה בציוני' תתמוך בחוק הגיוס שזכה להתנגדות של הסיעות החרדיות בהצבעה בקריאה ראשונה בהוראת מועצת גדולי התורה.

במהלך הפגישה, כך על פי הדיווח, שוחחו השניים גם על שינוי נהלים הקשורים ליחסי העבודה בין האופוזיציה לקואליציה, כמו ביטול איסור הקיזוז לח"כים שעליו החליט יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון.

מלשכתו של גבאי מסרו בתגובה לפרסום: "לא נשתף פעולה עם דילים פוליטיים מסריחים. סיעת המחנה הציוני עומדת לצד החיילים והמשרתים ותצביע נגד קומבינת הגיוס שרקחו ליברמן, לפיד וליצמן – קומבינה שלא תביא אף חרדי נוסף להתגייס לצה"ל".

מטעם השר הבכיר בליכוד נמסר בתגובה: "אכן התנהלו מגעים בין הליכוד למחנה הציוני על אפשרות כי הליכוד יתמוך בחקיקה כדי לאפשר לגבאי לכהן כיו"ר האופוזיציה. המגעים לא הבשילו, בין היתר כי היה ברור שמשה כחלון לא יתמוך במהלך כזה. במהלך השיחות עלתה גם השאלה האם המחנה הציוני יהיה מוכן לתמוך בחוק הגיוס, אבל לא כתנאי לאישור חוק יו"ר האופוזיציה".

חוק הגיוס דיל אבי גבאי ידיעות אחרונות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד