י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלקטרה מציגה: טיפים לבחירת כיריים גז

חושבים להחליף את הכיריים? אילו אביזרי בטיחות חשוב שיופיעו, כיצד לבדוק את חלוקת המבערים ומה היתרון של כיריים מזכוכית?

תמונת אילוסטרציה, אלקטרה מוצרי צריכה
תמונת אילוסטרציה, אלקטרה מוצרי צריכה

כיום כיריים גז מגיעות בעיצובים, גדלים ואיכויות שונות. כיריים גז מצוידות בהצתה מובנת בכפתורי הגז, חיישני בטיחות למניעת דליפת גז בעת כיבוי הלהבה, מבערים בעלי הספק גז גבוה המגיעים עד 4000KW, רשתות CAST IRON (יציקת ברזל) וכד'.

רובנו משתמשים בכיריים גז מתוך הרגל. שפים מעדיפים כיריים גז היות שבישול תעשייתי בכמויות גדולות יש לו צרכים אחרים מהבישול הבייתי (למשל סירים גדולים) בכיריים גז ניתן לבשל גם בסירים גדולים מגודל הלהבה המפזרת היטב את החום לכל חלקי הסיר. השימוש בכיריים גז מספק יתרונות כגון חסכון ואינו מצריך שינוי במערכת החשמל הבייתית (בכיריים חשמליות דורשות שקע תלת פאזי).

בבואכם להחליט איזה כריים מתאימות לכם יותר – יש לבדוק את מידת ההתאמה לסוג הבישול הנהוג במשפחה. למשל, משפחה המבשלת כמויות גדולות בסירים גדולים צריכה כיריים עם מרחק גדול בין הלהבות השונות. בידקו גם את גודל החור בשיש הקיים בביתכם אליו נכנסות הכיריים. אם הכיריים מונחות ליד חלון – מומלץ לא להשתמש בכיריים מגז, על מנת שהרוח לא תכבה את הלהבה. בנוסף, בניגוד לדעה הרווחת, חלון דווקא תורם לפיזור הריחות בתוך הבית – הרוח הנכנסת מחדירה את הריחות הביתה. במידה והכיריים נמצאות מתחת לקולט – יש להתאים את רוחב הכירה לרוחב הקולט. למשל, קולט ברוחב 60 ס"מ אינו מתאים לכיריים ברוחב 90 ס"מ.

כיריים גז עלולות להיתפס כמיושנות יותר, אולם גם בהם הוכנסו שינויים לאחרונה כגון להבה משולשת המתאימה בעיקר להקפצת ווק או להרתחה מהירה, כיריים מגז בשילוב זכוכית, המעניקות את היתרון בניקוי זכוכית והמראה המבריק והחדש, כיריים מגז עם טיימר ועוד.

על מנת לשמור על ניקיון של כיריים גז מומלץ לא להשתמש בחומרים אגרסיביים מידי לניקוי שומנים. הם אמנם פועלים מהר וביעילות, אך שוחקים את הכיריים והמראה החיצוני שלהן. כמו כן אין להשתמש בברזלית, אשר שורטת את הכיריים.

על מנת למנוע דליפת גז מומלץ להזמין בכל שנה בדיקה של חברת הגז, ובכל מקרה, אם מריחים ריח של גז לסגור מיידית את ברז הגז ולפנות לטכנאי מוסמך. יש להתקין את הכיריים אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך ולעקוב אחרי מצב צינור הגומי המחובר לגז – לעיתים מופיעים בו סדקים כתוצאה מבלאי של שנים, במקרה כזה יש להחליפו מיידית.

סיכום טיפים לבחירת כיריים גז

• לכל כירה יש מידות חיתוך שיש המתאימות לה, בעת הרכישה יש לבקש את מידות החיתוך עבור הדגם הספציפי אותו רכשתם, כך תוכלו להכין את המקום הנדרש עבור הכיריים החדשות.

• חשוב לוודא כי בכיריים קיימים חיישני בטיחות המפסיקים את זרימת הגז במידה והלהבה נכבית.

• רצוי לבדוק את מיקום וחלוקת המבערים כך שיתאימו לגודל וכמות הסירים בהם אתם מעוניינים לבשל בו זמנית.

• קיימים בשוק כיריים מגז עם משטח זכוכית מחוסמת בדומה לכיריים קרמיות או אינדוקציה דבר המקנה עמידות גבוהה לשחיקה ולחוזק מכאני.

• חשוב לוודא כי משטח הכיריים יהיה נוח וקל לניקוי.

• החברה היבואנית ונותנת האחריות: חשוב לרכוש כיריים מחברה ידועה ואמינה שתוכל להעניק שירות איכותי ואספקת חלקי חילוף למשך 7 שנים מתאריך הרכישה כפי שמחייב החוק.

סייעו בהכנת הכתבה אורן מנצור, מנהל תחום מוצרים לבנים ואורה לוסטיג-הגדיש, מנהלת שיווק - חטיבת הסחר, אלקטרה מוצרי צריכה.

http://www.electra-trade.co.il/catalog/all/ranges-and-pick-up-steam/ranges/gas" target="_blank"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד