י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יממה לבחירות הגורליות

הנציג הדגלאי שהפך את הזירה החיפאית לפופולרית - מדבר • צפו

הבחירות לראשות ולמועצת העיר חיפה, סוערות יותר מאי פעם, זאת הרבה בזכותו של נציג 'דגל' מיכי אלפר, אשר נאבק מול יהב לקיים את הסכם הרוטציה של הסגן בשכר, מה שבסוף לא קיבל | אחת התוצאות הרעות: פיצול הרשימות. ש"ס, דגל ו'אגודה' רצות בנפרד • צפו בראיון המלא

הנציג הדגלאי שהפך את הזירה החיפאית לפופולרית - מדבר • צפו
מיכי אלפר, נציג דגל התורה בחיפה צילום: בחדרי חרדים

נציג 'דגל התורה' בחיפה מיכי אלפר, שהיה בראש סדר היום של התקשורת החרדית במהלך הקדנציה החולפת, כאשר יונה יהב סירב לכבד את הסכם הרוטציה בינו לבין נציג 'אגודת ישראל' בעיר, שבעקבותיה התפצלו הכוחות בעיר לשלוש מפלגות, פותח בפני 'בחדרי חרדים' את הכל.

בראיון הוידאו הוא מתייחס לכלל הנושאים המרתקים סביב הבחירות הסוערות בחיפה, שהביאו כאמור גם לפילוג בין הסיעות החרדיות, כאשר שלושתן רצות בנפרד בתקווה שכל אחת מהן תכניס לפחות נציג אחד לעירייה - מה שרוב החזאים מעריכים שלא יקרה.

על תמיכתה של 'אגודת ישראל' בראש העיר המכהן יונה יהב, אומר אלפר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא מבינים את הפסיכולוגיה של תמיכתם ביונה יהב, אנחנו כן חושבים שהם רואים עין בעין את המציאות שהעיר חוותה בשנים האחרונות, אנחנו חושבים שגם להם ברור שיהב לא ראש עיר טוב מול הציבור החרדי, אני חושב שהמצביעים של הסיעות האחרות רוצים יחד איתנו לקבל שילטון חדש - מקווים שכך יהיה".

באשר לטענת 'אגודת ישראל' כי המאבק שלו נגד יהב הוא מאבק אישי, אומר אלפר, "הייתי צריך לקבל החלטה לפני חמש שנים קרוב מאוד להסכם הרוטציה, האם אני מייצג את התושבים מול ראש העיר והעירייה, או שאני מייצג את העירייה מול התושבים ואני בחרתי לייצג את התושבים מול העירייה ולקבל את הדרישות החרדיות בזכות ולא בחסד. לעמוד על המשמר להילחם את המלחמות של הציבור החרדי".

הוא מבהיר, "כנראה שאם לא הייתי שותף לעובדה שבית יעקב של בעלזא, נמצאים במבנה שהם נמצאים, אם לא הייתי מעורב בעובדה שיש כאן מעון יום שהושג בהליכים משפטיים, אם לא הייתי מעורב שהמוסדות מתוקצבים פה בצורה מסודרת כל רבעון הם קיבלו סכום עתק רטרואקטיבית. מהיום שיהב הפסיק לשלם להם חשמל, מים, שרתים וסייעות, אני זה שהחזרתי את זה חזרה, כנראה שאם לא הייתי עושה את זה, הייתי סגן ראש עיר, ולא כנראה, כי נפגשתי עם יהב מאוד קרוב לקיום ביצוע הרוטציה המדוברת. יהב אמר לי שאם אסיר את התביעה אקבל את התפקיד אבל בחרתי כמעט בלי ניסיון, להשאיר את התביעה ולתת לה לנצח ולהביא תקציבים למוסדות החינוך, ולא לשבת בכסא סגן ראש עיר, כי למוסדות אין חשמל ומים ולנתיבות משה אין פיתרון, הם במרתפים".

על יונה יהב אומר אלפר ל'בחדרי חרדים': "ישבתי עם אחד האנשים הקרובים ליהב ושוחחתי איתו על הסכם שהם רוצים לחתום, אז הוא אמר לי: 'מה אכפת לנו לחתום כי בין כה אנחנו לא הולכים לקיים, נסביר לו שזו הייתה טעות'. אני באופן אישי, בעסקיי הפרטיים לא עושה את ההסכם הטוב ביותר עם מי שאני לא מאמין לו בעל פה".

בראיון הוא מתייחס גם לפיצול בסיעות החרדיות בחיפה והריצה הנפרדת, "אנחנו רצינו ללכת יחד, אני בטוח עד היום שיכולנו ללכת יחד. זה לא קרה בגלל סיבה אחת ויחידה: והיא ההתעקשות של אגודת ישראל וש"ס להביע תמיכה פומבית ביונה יהב. הסכמנו לוותר על כל התנאים ששמנו בתחילת הדרך כמו להגיע להסכמה להגיע לקואליציה משותפת".

על הסיכוי שיהב ינצח? "יותר גרוע ממה שהיה בקדנציה הקודמת לא יכול להיות, אם חלילה יהב נישאר, אנחנו נהיה שם להגן על הציבור ולבלום את התוכניות שלו מול הציבור החרדי. נהיה שם עם כל הכוח".

דגל התורה יונה יהב מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד