א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נוקיה נכשלה בניסוי להטענה סולארית של פלאפונים

יצרנית הטלפונים אמרה כי תמשיך לחקור ולנסות למצוא אפשרויות נוספות לטעינת מכשירי הסלולר • בקניה השיגו הנבדקים תוצאות טובות

  • י' טבת התשע"ב
צילום: בלומברג
צילום: בלומברג

ענקית הסלולר הפינית נוקיה פירסמה כי נכשלה בניסיון להטעין טלפונים בעזרת אנרגיה סולארית, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". למרות שטכנולוגיה סולארית תתפוס נתח משמעותי בחיינו בעתיד, כיום היא אינה מספיקה עבור הטלפונים הסלולרים.

נוקיה שלחה את הדגם לוקי (Lokki) טלפון פשוט עם לוח סולארי בגבו לבחינה במקומות שונים בעולם. לוקי נשלח לשוודיה, קניה, לאזור הארקטי ולאמצע הים הבלטי ונערך מעקב אחר המשתמשים.

התוצאות הטובות ביותר נרשמו בקניה שם אדם העובד בתור שומר שיכול להשאיר את הטלפון בשמש ללא תזוזה רוב הזמן, הצליח להפיק 20 שעות דיבור מתוך תקופה של 59 ימים. בצפון אירופה נרשמו תוצאות פחות טובות והמשתמשים הצליחו להשיג בעונת הקיץ רק כ-1.4 שעות דיבור עבור כל 6 ימי הטענה.

נוקיה קבעה כי חוסר האחידות בטעינה הסולרית היתה גדולה מדי בכדי להשתמש בה עבור הטלפונים שלה. יצרנית הטלפונים אמרה כי תמשיך לחקור ולנסות למצוא אפשרויות נוספות לטעינת מכשירי הסלולר. באפריל 2011, סמסונג וספרינג השיקו סמארטפון בעל לוח אחורי שיכול להטען עם אור שמש. עם זאת, לפי דיווחים הלוח לא היה מסוגל להיות המקור הראשוני להטענת הטלפון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד