י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כמו סרט אקשן > מחריד

יריות וסכינים על הרבנית שבאה לחלץ את בתה

זוועות 'לב טהור' לאחר מותו של המנהיג - ממשיכות לזרום אל מערכת 'בחדרי חרדים', הפעם, רבנית שהגיעה לחלץ את בתה בת ה-13 שכבר נשואה לבנו של אחד מראשי הכת, הותקפה באבנים, סכינים וגם בירי • התיעוד מדבר בעד עצמו והדאגה לשלומם של הקטינים בכת גוברת

יריות וסכינים על הרבנית שבאה לחלץ את בתה
ירי בעת ניסיון חילוץ מקהילת לב טהור בגואטמלה צילום: באדיבות המצלם

עוד עדויות קשות מגיעות מתוך הכת 'לב טהור' שנמצאת בגואטמלה. הפעם מספר ל'בחדרי חרדים' אחד העסקנים, על מבצע חילוץ של אם אחת הנערות שבכת, אשר הגיעה יחד עם מספר אנשים, כדי לנסות לקחת את הילדים שלה, אך גורשה משם כשהיא מצליחה לחלץ את אחד הילדים, אך את הבת בת ה-13 ותינוקה - היא לא הצליחה לחלץ.

העסקנים צבי הערשקאוויטש ואייזיק ווייס, משחזרים באוזני 'בחדרי חרדים' את אשר אירע: "האמא נסעה מגואטמלה סיטי - מרחק ארבע שעות נסיעה מהמקום בו חברי הכת מתגוררים. זה היה במוצאי השבת שעברה, האמא מכונה אצל העסקנים 'הרבנית טלר'. הרבנית נסעה עם מספר אנשים שמשתייכים לקהילה של הגרים בגואטמלה, כדי לנסות ולחלץ את הילדים שלה, שניים מילדיה כבר הצליחו להיחלץ מהכת והם נמצאים כעת בקנדה בישיבה בקרית טאהש, אחד נזרק כי הקשיב למוזיקה, השני נזרק כי לא הסכים להתחתן בגיל מאד צעיר".

העסקן מתאר את שקרה במוצאי שבת האחרון, "הרבנית טלר הגיעה בשעה 3:30 לפנות בוקר, והחלה לחפש את הילדים שלה, היא הצליחה למצוא רק ילד אחד, את הילדה שחיתנו בגיל 12 עם הבן של מאיר רוזנר - מראשי הכת ויש לה כבר תינוק, היא לא הצליחה לחלץ".

מה שקרה אחר כך מתאים לסרטי אקשן: "לפתע יצאו אנשים מבקתות העץ הרעועות, והחלו ליידות אבנים ולנסות לפגוע במחלצים עם סכינים ומקלות, המחלצים ברחו לרכב שלהם והחלו בנסיעה, ולפתע נפתחה אש לעברם ואחד המחלצים נפצע מרסיסים, לא יודעים איזה נשק זה היה, אך היורה ככל הנראה שכיר חרב שנשלח על ידי ראשי הכת".

נזקי הרכב לאחר הירי. (באדיבות המצלם)

לדבריהם, הבת של הרבנית טלר, התחתנה בכפייה עם בנו של מאיר רוזנר, המוציא לפועל את דברי ראש הכת נחמן הלברנץ, בנו של מייסד הכת שלמה, שטבע לפני שנה וחצי למוות.

נזכיר, כי בשבוע האחרון, כשנה וחצי לאחר מותו של מנהיג כת 'לב טהור' שלמה הלברנץ, החלו לזרום עדויות מזוויעות למערכת 'בחדרי חרדים', מהמתחולל בתוככי הכת כיום. בחורים ונערות שהצליחו לברוח מהכת, מתארים עונשים כבדים וקשים מנשוא על דברים פעוטים, נישואי קטינים ועוד.

באחת העדויות נטען, כי "אחד נתפס עם אייפד כשהוא שומע מוזיקה, לפני תקופה מסוימת הם אסרו לשמוע מוזיקה, כשעד לפני חצי שנה הם כן התירו לצעירים להקשיב למוזיקה, הם החרימו לכולם את האייפדים, בחור אחד החביא ונתפס מקשיב, הוא נזרק לקהילה של הגרים, שם הוא הצטרף לעוד בחור שנזרק אף הוא, לאחר שלא הסכים להתחתן בגיל 15".

'בחדרי חרדים' מנסה כל העת ליצור קשר עם מישהו מאנשי הכת, שיתן את גירסתו לטענות הקשות, אך ללא הצלחה, אנשי הכת לא מוכנים להתראיין או להגיב בשום פנים ואופן.

כזכור, לפני כשנה וחצי ביום שישי י"ג תמוז תשע"ז, נפטר במפתיע ובאופן טראגי, שלמה ארז הלברנץ ז"ל, מנהיג קהילת 'לב טהור' הקיצונית והוא בן 54 בפטירתו.

היה זה עת ירד הלברנץ לטבול בנהר סואן במקסיקו לכבוד שבת, הוא נסחף וטבע למוות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר הטביעה הועברה גופתו לבדיקות במכון רפואי במקסיקו, ועל פי הדיווחים גופתו לא נותחה, הלוויתו התקיימה בגואטמלה בהשתתפות בני הקהילה, והוא נקבר בחלקת אדמה שיוחדה לשמש כבית קברות, ונמצאת במתחם גדול שהמנהיג שלמה ז"ל, קנה בחייו.

מאז עברה ההנהגה לידיו של הבן נחמן הלברנץ, לצד מאיר רוזנר ויעקב יואל וינגרטן, שמנהיגים קו קיצוני ותקיף עוד יותר מהמייסד המנוח.

קהילת לב טהור גואטמלה זוועות רבנית עדויות ירי יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד