י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בניגוד לשמועות

הפלג הודיע: לא נצא להפגנות בגלל הבחירות

בשעות האחרונות הופצו הודעות מטעם הפלג הקוראות כביכול לצאת להפגנות: "הציבור החרדי יוצא היום בערב למחאה סוערת בירושלים" • אלא שבפלג מכחישים את הדברים ומצטטים את הרב דויטש שקורא שלא להפגין • האזינו

הפלג הודיע: לא נצא להפגנות בגלל הבחירות
הפגנת הפלג הירושלמי בבר אילן על אסיר אילת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה המשתייך לפלג הירושלמי, ישראל מאיר אלישיב, היו שציפו להפגנות סוערות במרכזי הערים החרדיות, כפי שקרה בעבר.

אלא שבאופן מפתיע נמשך השקט שנשמר מזה מספר חודשים, כאשר ההפגנה האחרונה נערכה בשלהי חודש אב בעקבות מעצרו של ניסן ראדה, תלמיד ישיבת 'ראשית חכמה'.

לאחר מעצרו של אלישיב, נכנסו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונו של אחד מרבני הפלג הירושלמי, הרב אשר דויטש, על מנת לקבל הדרכה והכוונה כיצד לנהוג בתקופת בחירות, כפי שחברי הוועדה להצלת עולם התורה נוהגים בדרך כלל.

בשעות האחרונות הופצה הודעה בוואטסאפ, שמתחזה להיות מטעם הפלג הירושלמי. על פי ההודעה, "הציבור החרדי יוצא היום בערב למחאה סוערת בירושלים. בשעה 19:00. בצומת הרחובות יפו שרי ישראל בירושלים".

בפלג הירושלמי הכחישו ל'בחדרי חרדים' את ההודעה ופרסמו הקלטה מדברי הרב דויטש. "ההפגנות, זה דבר חשוב מאוד, רק שההפגנות - הזמן המתאים לעשות אותם, בשעה שהשלטונות לוחמים בנו על ידי מעצרים - זה הזמן לעשות הפגנות, כדי להביע שהציבור נחוש ומוכן לסבול הכל, ולא יעזוב את דרכו".

אולם הוא הוסיף, כי "מנגד, הפעם, ההצבעה בקלפי היא הפגנה אחת גדולה עד מאוד של עשרות אלפים, שמצהירים שהם ממשיכים בדרך המסורה". ולכן הוא הורה שלא לקיים הפגנות ברחובה של עיר, ואולי גם על מנת שלא ליצור תדמית שלילית בסיעות הפלג הירושלמי בערים החרדיות, בתקופת בחירות.

אם סיבות אלו לא מספיקות, הרב ציין כי העצור עצמו, ישראל מאיר אלישיב, "הביע את רצונו, שלא יעשו הפגנות, הוא לא רוצה שהבעיה שלו כיחיד, תדחה את הענין של הציבור". הרב הוסיף עוד, "כל דבריי שאמרתי פה, זו דעתי הברורה, וזה גם דעת הגאב"ד הגאון רבי צבי פרידמן, שהביע את דעתו שלא לעשות לבנתיים הפגנות, וזה גם דעתו של אחי הגאון רבי ברוך שמואל דויטש".

הפלג הירושלמי משתמט משירות צבאי משטרה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד