י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שוחרר בערבות זעומה

נעצר גבר שאיים לרצוח בנות בית ספר

גבר שקרא לרצוח בנות בית ספר במונטריאל שבקנדה, נעצר ושוחרר לאחר ששילם ערבות זעומה | אנשי חב"ד הגיעו אתמול לזירת הדמין בפיטסבורג ושרו יחדיו 'אני מאמין' • צפו 

נעצר גבר שאיים לרצוח בנות בית ספר
pixabay

גבר בן 55 נעצר ביום חמישי האחרון במונטריאול שבקנדה, לאחר שפרסם פוסטים, בהם קרא לרצח יהודים, על פי הדיווח באתר VIN, רוברט גוסלין כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תרצחו יהודים בחיסול בית ספר שלם של בנות, צריך לרצוח את כל היהודים". האיש שוחרר לאחר ערבות בסך 500 דולרים עד למשפטו.

נציין, כי במונטריאל שבקנדה, מתגוררים אלפי חרדים מכל העדות והחוגים, להם בתי חינוך רבים.

בתוך כך, הגיעו היום חסידי חב"ד למקום הטבח בפיטסבורג, שם נרצחו בשבת בבוקר בבית הכנסת 11 מתפללים, על ידי נאצי מתועב, החסידים שרו את "אני מאמין" בניגון המפורסם, שאותו שרו יהודים בדרכם למחנות ההשמדה בשנות השואה.

הנשיא טראמפ יגיע מחר יחד עם הגברת הראשונה למקום הטבח, שם יבקר וינחם את הקהילה שחוותה טרגדיה איומה, קודם לביקור פירסמו מספר מנהיגים יהודים, כי טראמפ אינו רצוי במקום, עד שיגנה "עליונות לבנה גזענית". אך לאחר הפרסום שעורר שיח רב ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה בארה"ב, מספר מנהיגים יהודים הודיעו כי הנשיא מוזמן וכי הם רוצים לראות את נשיא ארה"ב, דוברת הבית הלבן אישרה ועדכנה כי טראמפ ורעייתו יגיעו מחר לביקור.

היום הגיעו חברי המשלחת הישראלית לזירת הטבח בעיר פיטסבורג, כחלק ממבצע הטסה של משרד החוץ והקונסוליה הכללית בניו יורק במטרה לסייע לנפגעים, לכוחות הביטחון אשר נכחו בזירה ולקהילה היהודית בתחום הטיפול הנפשי. 

טליה לבנון, מנכ"לית ראש משלחת הסיוע אמרה: "באנו לחלוק מהידע והניסיון של טובי המומחים בישראל בתחומי הטיפול בטראומה. בישראל נצבר ידע ייחודי שנכתב בדם. אנחנו כישראלים רואים חובה לחלוק ידע זה עם קהילות במשבר בכל העולם ועל אחת כמה וכמה עם אחינו בקהילות היהודיות של צפון אמריקה שעמדו לצדינו לאורך השנים מאז הקמת הקבוצה שלנו ב-2001. אם יש באפשרותנו להחזיר מעט ממה שקבלנו - זו חובתנו".

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק הוסיף: " הקהילה היהודית בפיטסבורג כאובה ושבורה, גם לאחר שלושה ימים בזירה – קשה לי ולאחרים לעכל את גודל האסון. יקח עוד זמן רב לאחות את השברים אך אלינו לשמור על החוסן שלנו כקהילה אחת מאוחדת, כולי תקווה שהגעת משלחת ייחודית זו תוכל לסייע מעט במשימה זו. מדינת ישראל עומדת לצדכם ותמשיך לסייע לנפגעי הטבח הנוראי, לכוחות הביטחון, למשפחותיהם ולכלל הקהילה היהודית בפיטסבורג."

איום ברצח מונטריאול אני מאמין חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד