י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אבל פוליטי

נפרדים מאזולאי: "זן נדיר מאוד. איש עדין"

במערכת הפוליטית נפרדים מהשר לשירותי דת ר' דוד אזולאי שהלך לעולמו בשעה האחרונה, "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד"

 נפרדים מאזולאי: "זן נדיר מאוד. איש עדין"
השר דוד אזולאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר פטירתו של השר לשירותי דת ר' דוד אזולאי, נפרדים במערכת הפוליטית מהפוליטיקאי שהקרין יושר ורוחב לב נדיר.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי דוד לאו הספיד את הנפטר ואמר כי "הרב דוד אזולאי ז׳ל מסר ליבו ונפשו למען עולם הדת והיהדות בישראל מתוך אהבת הזולת, מאור פנים וקירוב לבבות. הרב אזולאי היה נציג ציבור שקידש שם שמים בכל הליכותיו והיה שליח ציבור נאמן לכל חלקי העם. עולם התורה, והציבור בישראל חבים לו חוב גדול על פעולותיו הרבות והמשמעותיות למען הדורות הבאים בתחומי עשייתו הרבים למען הכלל".

הרב הראשי לישראל ונשיא הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף מסר על פטירתו של השר דוד אזולאי: "עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו ומעריציו, ידידנו השר הרב דוד אזולאי זכרונו לברכה שפעל ללא לאות בדרכו השקטה הייחודית בעוצמה ולשם שמים לשמירה על כבוד הרבנות ומסורת ישראל ולשמירת זהותה היהודית של המדינה, וזכה להעמיד דורות ישרים ההולכים בדרכו. תנחומיי למשפחתו היקרה.

השר אריה דרעי ספד לחברו: ״ברוך דיין האמת. אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר יסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש״ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים. יהי זכרו ברוך״

המועמד לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש, מסר עם קבלת ההודעה, "‏קיבלתי בצער ובכאב את הידיעה המרה על לכתו בטרם עת של שר הדתות הרב דוד אזולאי ז"ל. דוד היה איש ציבור, איש אמת, איש עשייה ושלום. אני משתתף בצער המשפחה".

המועמד לראשות עיריית ירושלים השר זאב אלקין מסר, "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך, אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו. בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת".

לדברי אלקין, "בשעה קשה זו, אני משגר תנחומים לבנו ממשיך דרכו בעשייה הציבורית, ח"כ ינון אזולאי, וכן ליתר בני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד".

שר החינוך נפתלי בנט נפרד בכאב מהשר לשרותי דת, ״השר דוד אזולאי ז״ל, איש מאיר פנים, טוב לב. שליח ציבור אמיתי שחיבר בין ציבורים בענווה. עלה ממרוקו, שירת בצה״ל כחובש קרבי ופעל רבות בזירה המקומית והארצית. דוד, החיוך שלך יחסר".

סיו"ר הכנסת ישראל אייכלר מבכה את פטירתו "את רבי דוד הכרתי בעכו לפני ארבעים שנה כפעיל למען החינוך היהודי לילדי העיר. לימים אף כיהן כיו"ר הועדה לפניות הציבור והיה לפה לכל פונה ומבקש. ליוויתי את פעילותו עשרות שנים למען קדשי ישראל ואף זכיתי לנסוע אתו לצרפת ובלגיה לעצור את גזירות השחיטה הכשרה וברית המילה באירופה. כשהתמנה לשר אמרנו עליו: "ולענוים יתן חן". בחן בחסד וברחמים התנהג עם הבריות ומי שדעת הבריות נוחה הימנו דעת המקום נוחה הימנו "אי חסיד אי עניו מי יתן לנו תרומתו". תנחומי למשפחתו הכבודה והמסורה שליוותה אותו באהבה ובמסירות כל ימי חייו.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסר, "פטירת שר הדתות הרב דוד אזולאי, היא בשורה קשה ועצובה לעם ישראל בכלל ולי ברמה האישית בפרט. עם ישראל איבד היום אדם מיוחד שפעל עשרות בשנים למען כלל ישראל בשקט ובצנעה, וביצע מהפכות גדולות".

אזולאי מסר, "ברמה האישית, איבדתי את מורה דרכי בעשייה הציבורית. זכיתי להיות ראש מטה שלו כשר הדתות, ושם למדתי מהי מסירות למען הציבור. הרב אזולאי לא היה נח ולא שקט עד שהפנייה של האזרח הפשוט, הייתה מסתדרת על הצד הטוב ביותר. גם לאחר מכן, כשנכנסתי לכנסת ישראל, התייעצתי וקבלתי את הדרכתו על כל צעד ושעל. בשעה קשה זו, משגר תנחומים לאשתו הצדקנית ולכל בני המשפחה היקרים, אשר זכיתי לראות את מסירותם העצומה בכל מהלך התקופה הקשה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, על פטירתו של השר דוד אזולאי: "‏דוד אזולאי, שר הדתות, היה שליח ציבור ומשרת ציבור למופת, אדם נעים הליכות ואוהב אדם. חבל על דאבדין. תנחומיי לבנו ח״כ ינון אזולאי ולמשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, נפרד "אנחנו אבלים ומצטערים צער רב על פטירתו בטרם עת של השר הרב דוד אזולאי ז"ל. היה איש יקר מידות, תלמיד חכם, נעים הליכות ואציל הנפש. איבדנו נציג ציבור משכמו ומעלה. המקום ינחם את המשפחה בצערה".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן נפרד, "‏רבי דוד אזולאי היה איש ישר ונאמן. מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו."

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור בתגובה לפטירת השר לשירותי דת, "הסתלקותו של רעי, השר לשירותי דת, הרב דוד אזולאי, אדם מסור, אוהב ישראל, איש של עשייה וחיבור לכל אזרח ואזרח, מוותיקי תנועת ש"ס והשרים, היא אבדה גדולה לכולנו. מעבר לעשייתו הרבה והצנועה של השר אזולאי ז"ל, לא אשכח את מסירותו לעם ישראל גם בשנתו ובימיו האחרונים כאשר מצבו הרפואי החמיר והקשה רבות על תפקודו האישי. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השר אזולאי המנוח, שהמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

מש"ס נמסר בעקבות פטירתו של אזולאי, "תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, המומים וכואבים את לכתו בטרם עת של שלוחא דרבנן, ירא שמים בתכלית, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ז״ל".

"הרב אזולאי שהחל את דרכו הציבורית בשדה החינוך, התמסר כולו לעשייה למען הכלל כנציג תנועת ש״ס בשליחותו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל כחבר כנסת נמרץ וכיו״ר ועדת פנים, ופעל גדולות ונצורות למען הציבור המוחלש והכל במאור פנים, בענווה וביושר. כשר לשירותי דת הוביל מהפכה בהנגשת שירותי הדת לכל פונה, בחיזוק מערכת הכשרות, הגיור והקבורה ובהעמדת הדת על תילה".

"פטירתו היא אבידה קשה לתנועת ש״ס ולכל עם ישראל, שנעזר בו עשרות בשנים וראה בו סמל ומופת לאיש ציבור מן המעלה הראשונה. זכה לראות דור ישרים מבורך, צאצאים יראי ה'. אנו משגרים תנחומים לבנו, ממשיך דרכו, ח״כ הרב דוד אזולאי הי״ו ולכל בית ישראל, ומן השמים ננוחם".

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת ספד לשר היום:"פטירתו של השר אזולאי היא אבידה קשה לעם ישראל איבדנו היום שר ומורה דרך שבעבודתו הציבורית פעל למען כלל העם. מעמדו של המשרד שודרג הודות לפעילותו בממשלה ובכנסת. בכהונתו המשרד לשירותי דת רשם הישגיים רבים בתחומי הכשרות הקבורה שיפור השירות במועצות הדתיות .

אזולאי הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים בנו הוא ח"כ ינון אזולאי.

 

דוד אזולאי השר דוד אזולאי פוליטיקה חרדית פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד